ثبت دقیق‌ترین عکس‌هایی که از ماه گرفته‌شده‌اند

مهندسان برای این آزمایش، تلسکوپ گرین بانک را به یک فرستنده راداری با توان 700 وات شرکت کردند. آنها فرستنده را به سمت ماه قرار دادند و پژواک‌های راداری به «آرایه خط پایه بسیار بزرگ»(VLBA) بازگردانده شد که دارای ۱۰ آنتن در سراسر آمریکا است. نتیجه این کار، یک تصویر کامل از «دهانه تیکو»(Tycho Crater) با وضوح پنج متر بود که بالاترین وضوح تصویر از ماه به شماره می‌رود که از زمین گرفته شده است.

پژوهشگران آمریکایی با استفاده از یک سیستم راداری، دقیق‌ترین عکس‌ها را ثبت کرده‌اند که برنامه‌ریزی شده از ماه گرفته شده است.

«پاتریک تیلور» (Patrick Taylor)، رئیس بخش رادار «رصدخانه گرین بانک» (GBO) و «رصدخانه ملی رادیو اخترشناسی آمریکا» (NRAO) گفت: بسیار شگفت انگیز است که ما با مصرف انرژی کمتری نسبت به یک وسیله معمولی معمولی داشته باشیم. عکسها را بگیریم.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شاید همه ما در مورد آماری شنیده باشیم که نشان می‌دهد فضایپیمای «آپولو۱۱»(Apollo ۱۱) با قدرت محاسباتی کمتری نسبت به یک آیفون، ما را با موفقیت به ماه برد.

هدف بلندمدت این پروژه، تلسکوپ گرین بانک به رادار ۵۰۰ کیلوواتی است و سپس از آرایه خط پایه بسیار بزرگ و «آرایه بسیار بزرگ نسل بعدی»ngVLA) ) به عنوان گیرنده است. با نزدیک به ۱۰۰۰ برابر قدرت خروجی فرستنده نمونه اولیه، تصاویر به دست آمده حتی واضح‌تر خواهند بود.

در حال حاضر، نمونه اولیه یک سیستم راداری که مرحله آزمایشی را در «تلسکوپ گرین بانک» (GBT) متعلق به «بنیاد ملی علوم آمریکا» (NSF) پشت سر می‌گذارد، با استفاده از فرستنده‌های کم‌قدرت از یک مایکروویو، دقیق‌ترین عکس ماه از زمین. گرفته شده است.

بخوان  تلاش برای ادغام مغز و هوش مصنوعی

ثبت دقیق‌ترین عکس‌هایی که از ماه گرفته‌شده‌اند

این گروه پژوهشی، نمونه اولیه را روی یک سنگ فضایی و همچنین ماه آزمایش انجام داد.

ثبت دقیق‌ترین عکس‌هایی که از ماه گرفته‌شده‌اند

این نمونه ملی با همکاری رصدخانه رادیو اخترشناسی آمریکا، رصدخانه گرین بانک و «ریتیون اینتلیجنس اند اسپیس»(RIS) ساخته شده است. این مشارکت با هدف طراحی یک سیستم راداری سیاره‌های نسل بعدی برای رصدخانه گرین بانک صورت می‌گیرد که می‌توان از آن برای مطالعه اجرام آسمانی در منظومه شمسی استفاده کرد.

تیلور گفت: ما در آزمایش‌های خود انتخابیم سیارکی را بررسی کنیم که در فاصله 2.1 میلیون کیلومتری از ما قرار دارد. اندازه این سیارک به حدود یک کیلومتر می‌رسد و آن قدر بزرگ است که در صورت برخورد، ویرانگری جهانی ایجاد می‌کند.

پاتریک گفت: ما با این سیستم پرقدرت می‌توانیم در فاصله دورتر بررسی کنیم. وقتی نوبت به توسعه راهبردهایی برای احتمالی می‌رسد، زمان بیشتری برای هشدار دادن، همه راه حل است.

رادار یک سیستم حیاتی برای اختراع است که به دنبال ترسیم دقیق مسیر یک سیارک و احتمال خطر آن برای زمین هستند.