شناسایی پرورشی در ترمیم و رشد که نقش دارد

با استفاده از روشی که اخیراً توسعه یافته و برای مشاهده نحوه واکنش میوتوب‌ها به یک پالس الکتریکی ساخته می‌شود، نشان داده می‌شود که PDGF-B مستقیماً با افزایش قدرت انقباضی مطابقت دارد. بنابراین، PDGF-B نه تنها به عضله‌سازی بیشتر کمک می‌کند، بلکه آنها را قوی‌تر می‌کنند، اما این معنی را نمی‌دهند که هر دو به صورت تکراری تسریع می‌شوند. پژوهشگران متوجه تفاوت‌های ظریف در مسیرهای هدایت‌دهی PDGF-B بین میوتوب‌ها و میوبلاست‌ها شدند. آنها بر این باور هستند که این تفاوت‌ها ممکن است در انتقال سلول‌ها از مرحله تکثیر به مرحله در حال بلوغ دخیل باشند.

انتهای پیام



منبع این گروه پژوهشی به سرپرستی «یاسوکو مانابه» (Yasuko Manabe)، دانشیار دانشگاه متروپولیتن توکیو در حال بررسی تأثیر میوکین‌ها بر روی سلول‌های عضلانی هستند. از طریق آزمایش‌های حاصل از آن، یک میوکین دریافت می‌کنند که به PDGF-B می‌شود، توسط ماهیچه‌های اسکلتی و بدون هیچ محرکی می‌شود. پژوهشگران برای درک این موضوع که میوکین مورد نظر چه نقشی ایفا می‌کند، می‌وبلاست‌ها را در معرض PDGF-B قرار دادند. آنها می‌توانند نشان دهند که PDGF-B باعث تکثیر بیشتر می‌شود.

«میوکین‌ها» (میوکین‌ها) پرورش‌های کوچکی هستند که توسط سلول‌های ماهیچه اسکلتی می‌شوند. آنها بر روی سلول‌هایی که به محل ساخت آنها نزدیک یا دور هستند، می‌توانند تأثیر بگذارند. تصویر جامع تأثیر میوکین‌ها بر روی فرآیندهای سلولی، بسیار واضح است اما اعتقاد بر این است که آنها نقش مهمی در عملکرد بدن‌های مرتبط با ورزش دارند، به ویژه بافت عضلانی دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ژورنال بریک، دانشمندان «دانشگاه متروپولیتن توکیو» (TMU) کشف کرده‌اند که به نام «PDGF-B» پرورش می‌دهند تا به طور مداوم از سلول‌های ماهیچه‌ای که کلتی دارند، می‌شوند و با ترغیب میوبلاست‌ها که سلول‌های بنیادی عضله هستند، به کمک کمک می‌کنند. این گروه پژوهشی به طور غیر منتظره‌ای دریافتند که PDGF-B به رشد فیبرهای عضلانی نیز کمک می‌کند. یافته‌های این پژوهش، نویدبخش ارائه درمان‌هایی است که می‌توانند درمان آتروفی و ​​آسیب عضلانی را تغییر دهند.

بخوان  توسعه‌دهنده برنامه فرانسوی با Adobe قدرتمند مقابله می‌کند

پژوهشگران ژاپنی در پروژه جدید خود، به بررسی معلمی پرداخته‌اند که هم به ترمیم و هم به رشد کمک می‌کند.

بررسی این گروه پژوهشی به وضوح نشان می‌دهد که PDGF-B در نقش نقش دارد و جهشی بزرگ برای توسعه درمان‌های آسیب‌دیدگی و آتروفی عضلانی و همچنین رژیم‌هایی برای بهبود عملکرد عضلانی به شمار می‌رود.

همچنین، آنها دریافتند که PDGF-B روی سلول‌هایی که پیشتر تغییر یافته بودند، تأثیر می‌گذارند. آنها میوتوب‌ها را که مرحله‌ای از رشد فیبرهای عضلانی به شماره می‌روند، در معرض همان میوکین قرار دادند. میوتوب‌هایی که به این روش درمان شدند، بلوغ بیشتر را نشان دادند. همچنین، زنجیره‌های سنگین میوزین را آن‌ها ساختند که ساختار اصلی میوزین و موتور مولکولی مسئول انقباض عضلانی را به شماره می‌رود.

این پژوهش، در مجله «ارتباطات تحقیقاتی بیوشیمیایی و بیوفیزیکی» به چاپ رسید.