ابداع یک فناوری رباتیک برای تشخیص و درمان بیماری سرطان ریه

به گزارش ایسنا و به نقل از سیبی‌اس فیلادلفیا، یک فناوری رباتیک جدید توسعه یافته است که سرطان ریه را خیلی زود تشخیص می‌دهد و همچنین می‌تواند درمان آن را انجام دهد.

یکی از رقم زنندگان این موفقیت، کاتلین مک‌گین است که سرطان ریه خود را زود تشخیص داد و با این روش رباتیک جدید آن را درمان کرد. مک‌گین می‌گوید: من به آینده‌ام بسیار خوشبین هستم.

این تعجب آور نیست، زیرا گزارش جدید درباره وضعیت سرطان ریه می‌کند که در سال جاری نزدیک به 237 هزار نفر در ایالات متحده به این بیماری مبتلا شده است. اما این معناست که هیچ امیدی برای مبتلایان به این بیماری وجود ندارد.

دکتر بابی ماهاجان از انجمن ریه آمریکا می‌گوید: ما تا ۲۵ درصد بقای پنج ساله داریم که نسبت به بقای ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۵ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ما بسیار از این موفقیت را مدیون تشخیص زودهنگام، درمان‌های بهتر و درمان‌های سیستمیک برای بیماران مبتلا به سرطان ریه هستیم.

این فناوری جدید “برونکوسکوپی رباتیک” (برونکوسکوپی رباتیک) نامیده می‌شود و به پزشکان اجازه می‌دهد تا به قسمت‌های کوچک و سخت‌دسترس ریه دسترسی پیدا کنند، قسمت‌هایی که با ابزارهای معمولی نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که تا ۲۰ درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه هرگز سیگار نکشیده‌اند و به دلایل دیگر عوامل خطر از جمله دود دست دوم، هوا و گاز رادون (دومین عامل اصلی سرطان) به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بیماران در معرض خطر باید غربالگری شوند

بخوان  ابداع جلیقه‌های برای ثبت تصاویر واضح از قلب

انتهای پیام



منبع

فیلیپ می‌گوید: وقتی بعد از بیوپسی استخوان به من گفتند سرطان ریه داری، شوکه کننده بود. من و مادرم و شوهرم همگی در آن اتاق بودیم.

در حال حاضر، این فناوری جدید برای کسانی که نیاز به بیوپسی توده ریه دارند، می‌شود، اما پزشکان می‌گویند که در معرض خطر قرار گرفتن غربالگری باشد.

انجمن ریه آمریکا می‌گوید سیگاری‌های سابق که به این درمان دسترسی دارند، غربالگری‌های توصیه شده را دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این، تعداد فزاینده‌های زنان جوان و غیرسیگاری به طور فزاینده‌ای به سرطان ریه مبتلا می‌شوند و هر دوی این گروه‌ها باید در بررسی شدن و غربالگری اهتمام بیشتری به خرج دهند.

در واقع پزشکان می‌گویند، هر کسی که ریه داشته باشد ممکن است به سرطان ریه مبتلا شود. اما هنوز زنان به مشخصی نرسیده اند که چرا تعداد فزاینده های جوان به سرطان ریه تشخیص داده می شود.

دانشمندان می‌گویند موفق به ابداع یک فناوری رباتیک جدید و انقلابی می‌شوند و می‌توانند به تشخیص زودهنگام درمان سرطان ریه کمک کنند.

دکتر پارتریک راس این فناوری جدید را «انقلابی» می‌نامد، زیرا علاوه بر تشخیص سرطان در مراحل اولیه، به پزشکان امکان می‌دهد آن را درمان کنند.

گزارش سالانه انجمن ریه آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بقای پنج ساله در بیماران مبتلا به سرطان ریه است که در حال حاضر ۲۵ درصد برآورد شده است، تا حدی به لطف این فناوری جدید در حال افزایش است.

بیمارانی که هرگز سیگار نکشیده اند

پزشکان لی فیلیپ که مادر سه فرزند و یک دونده است را به عنوان مثال می‌زند که هرگز سیگار نکشیده و به طور شگفت انگیزی در سال ۴۳ سال به سرطان ریه مرحله چهار مبتلا شده است.

بخوان  دانشگاه چینی به مریخ‌نورد خاموش «ژورونگ» امیدوار هستند

وی می‌گوید: وقتی افراد از بیهوشی بیدار می‌شوند، به آنها می‌گویند سرطان ریه داشتید و درمان می‌شود. این فناوری واقعاً انقلابی است.