ابزار دی اکسید کربن داخلی می تواند به ارزیابی تهویه و کیفیت هوای داخل خانه کمک کند

برنامه کامپیوتری به عنوان یک CO عمل می کند2 ماشین حساب. کاربر می تواند اطلاعات مربوطه را به صورت دستی وارد کند یا از فهرستی از سناریوهای از پیش تعریف شده که مدارس، مسکونی و ساختمان های تجاری را توصیف می کند، انتخاب کند، که بسیاری از آنها تحت پوشش استاندارد تهویه صادر شده توسط انجمن مهندسین گرمایش، تبرید و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) هستند. ). سپس QICO2 برای رسیدن به CO محاسبه می کند2 کاربران سطوح می توانند خوانش های واقعی خود را با آن مقایسه کرده و در صورت نیاز برای اصلاح سیستم تهویه خود اقدام کنند.

“با اندازه گیری CO2، می توانید تأیید کنید که به نرخ تهویه ای که فضای شما برای آن طراحی شده است رسیده اید، اما باید همه عواملی را که بر CO تأثیر می گذارد در نظر بگیرید.2 اندرو پرسیلی، یکی از اعضای NIST، نویسنده مقاله جدید، گفت.

در حالی که تاثیر مستقیمی که CO داخل ساختمان دارد2 میزان تهویه ساختمان مشخص نیست، غلظت آن می تواند به عنوان شاخصی از میزان تهویه ساختمان عمل کند، که در صورت کافی، می تواند غلظت بسیاری از آلاینده های مهم داخلی را کاهش دهد. و در جایی که شناسایی مستقیم بسیاری از آلاینده ها چالش برانگیز است، CO2علیرغم اینکه برای حواس ما نامحسوس است، می توان آن را به راحتی با CO در دسترس ردیابی کرد2 مانیتورها

“پیدا کردن CO2 پرسیلی گفت: سطحی که با میزان تهویه مطلوب فرد مطابقت دارد، جمع آوری اطلاعات مربوطه و انجام مقداری ریاضی است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

بخوان  گوگل در حال کار روی یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است





منبع

با QICO2 که به صورت رایگان در وب‌سایت NIST در دسترس است، متخصصان ساختمان می‌توانند رویکرد فعلی خود را برای قضاوت در مورد تهویه با بررسی منظم‌تر و معنادارتر برای کمک به تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه ارزیابی کنند.


چگونه تهویه مکانیکی بر مسیر ذرات معلق در هوا تأثیر می گذارد که ممکن است ذرات ویروسی را حمل کنند


اطلاعات بیشتر:
اندرو پرسیلی، توسعه و کاربرد یک متریک دی اکسید کربن داخلی، هوای داخل ساختمان (2022). DOI: 10.1111/ina.13059

ارائه شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری


ابزار آنلاین جدیدی که توسط محققان موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) توسعه یافته است، پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهد. ابزار رایگان CO هدف را محاسبه می کند2 سطوح بر اساس میزان تهویه مورد نظر کاربر و اطلاعات در مورد یک ساختمان و ساکنان آن. در بسیاری از ساختمان ها، تهویه اغلب به اشتباه درک می شود یا به ندرت ارزیابی می شود، اما با منبع جدید NIST، متخصصان ساختمان می توانند از CO استفاده کنند.2 قرائت هایی برای بررسی منظم تهویه، شناسایی شرایط بالقوه نامطلوب که می تواند منجر به تجمع آلاینده های مضر شود.

با کنترل نشدن تهویه یا ارزیابی آن با CO دلخواه2 ارزش‌ها، متخصصان ساختمان می‌توانند فضایی را برای عدم شناسایی کیفیت هوای داخلی داخل ساختمان باقی بگذارند.

رویکرد استفاده از CO2 برای اندازه گیری صحیح تهویه و ابزاری که Quick Indoor CO نامگذاری شده است2 (QICO2)، در مقاله جدید منتشر شده در مجله شرح داده شده است هوای داخل ساختمان.

بخوان  هفده دورهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

یک CO2 سطح 1000 قسمت در میلیون (ppm) یا بالاتر معمولاً به عنوان نشانه ای از کیفیت پایین هوای داخلی در نظر گرفته می شود. اما این قانون کلی می تواند گمراه کننده باشد. عوامل مهمی که بر CO داخل ساختمان تأثیر می گذارد2 از ساختمانی به ساختمان دیگر متفاوت است، بنابراین در حالی که 1000 ppm یا کمتر ممکن است به تهویه کافی در برخی فضاها تبدیل شود، ممکن است برای برخی دیگر نامناسب باشد.

یک عنصر کلیدی برای کیفیت خوب هوای داخلی، تهویه خوب است. یکی از روش‌های ساده که می‌توان برای تعیین اینکه آیا یک فضا به خوبی تهویه می‌شود استفاده کرد، اندازه‌گیری دی‌اکسید کربن داخل ساختمان (CO) است.2) سطوح.

CO2 محبوبیت فناوری نظارت در طول همه‌گیری COVID-19 افزایش یافت، زیرا کارشناسان فدرال و صنعتی توصیه کردند تهویه هوا را بهبود ببخشند و از سایر اقدامات مانند ماسک‌ها و فیلترهای هوا استفاده کنند که CO2 را جذب نمی‌کنند.2 اما می تواند آئروسل های عفونی را به دام بیاندازد. با این حال، برای ایجاد تهویه خوب، نظارت تنها نیمی از کار است.

پرسیلی گفت: “خطر این است که ممکن است چیزی را از دست بدهید که واقعاً مهم است. و ممکن است فکر کنید اوضاع بد است در حالی که واقعاً اینطور نیست، یا شاید بدتر از آن، ممکن است فکر کنید هوا خوب است در حالی که اینطور نیست.”

ابزار CO2 داخلی NIST می تواند به ارزیابی تهویه و کیفیت هوای داخل خانه کمک کند

مانیتورهای دی اکسید کربن (CO2) برای ارزیابی تهویه ساختمان مفید هستند، اما خوانش آنها می تواند معانی مختلفی در ساختمان های مختلف داشته باشد. یک منبع آنلاین جدید از NIST می تواند به متخصصان ساختمان کمک کند تا بفهمند که آیا سطوح CO2 نشان دهنده تهویه ضعیف یا کافی در فضای خاص آنها است یا خیر. اعتبار: Girts-Ragelis/Shutterstock

این گاز گلخانه‌ای بیش از فقط آسمان ما رانده می‌شود. CO2 را می توان در ساختمان هایی که در آن زندگی می کنیم، کار می کنیم و خرید می کنیم نیز یافت می شود، زیرا بخشی از هوایی است که از آن خارج می کنیم. تهویه خوب غلظت CO را حفظ می کند2 و مجموعه ای از آلاینده ها کم است. تهویه ضعیف به آنها اجازه تجمع می دهد. چگونه می دانید تهویه شما در کدام دسته قرار می گیرد؟

نقل قول: ابزار دی اکسید کربن داخلی می تواند به ارزیابی تهویه و کیفیت هوای داخل خانه کمک کند (2022، 21 ژوئیه) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

تعداد سرنشینان و سن، وزن و سطح فعالیت بدنی آنها همه متغیرهایی هستند که مستقیماً میزان CO2 را تعیین می کنند.2 در داخل خانه. CO فضای باز2 سطوح و اندازه ساختمان و دمای داخلی نیز نقش مهمی دارند. Persily روابط ریاضی بین این عوامل و CO داخل ساختمان را جمع آوری کرد2 سطوح، آنها را با هم در QICO2 بسته بندی می کند.

«با همه‌گیری، بسیاری از رستوران‌ها و انواع دیگر کسب‌وکارها شروع به قرار دادن CO2 کردند2 مانیتورهای روی دیوار اما این اعدادی که نشان می دهند چه معنایی دارد؟”