احتمال درمان آلزایمر در سالهای آینده

پیشرفت بیماری آلزایمر به گونه‌ای است که سالانه ۸۵۰ هزار نفر را در بریتانیا مبتلا می‌کند. سالانه بیش از ۱۰ میلیون مورد جدید زوال عقل در سراسر جهان شناسایی می‌شوند.

ویلیامز گفت: آزمایش‌هایی که در دهه ۹۰ میلیون‌ها هزینه دارند، اکنون می‌توانند با حدود ۳۰ پوند انجام شوند. به عنوان مثال، ما اکنون می‌دانیم که ژن‌های معیوب در حال تغییر عملکرد سلول‌های ایمنی به نام میکروگلیا هستند.

دهه‌ها تحقیق در مورد بیماری آلزایمر و زوال عقل نشان می‌دهد که درمان واحدی برای این بیماری وجود ندارد، اما باید به دلایل مختلف آن را از هر جهت ممکن در مورد حمله قرار داد.

ویلیامز می‌گوید: وقتی فهمیدید از کجا شروع کنید، می‌توان ژن‌ها را بر روی فعالیت‌های خاص مغز مطالعه کرد.

اما ویلیامز خوشبین است که ژن‌درمانی‌های پیشرفته‌تر در مورد این بیماری نشان می‌دهد و امیدوار است این درمان در نهایت پزشکان، بیماران و بیماران و خانواده‌هایشان را به درمان هدایت کند که شروع زوال شناختی را کند یا حتی افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، یکی از برجسته‌ترین بریتانیایی‌ها در زمینه بیماری آلزایمر می‌گوید برای امیدواری به درمان این بیماری تا سال ۲۰۴۰ وجود دارد.

یک متخصص برجسته بریتانیایی امیدوار است تا سال ۲۰۴۰ بیماری آلزایمر درمان شود.

پروفسور «جولی ویلیامز» (جولی ویلیامز) از دانشگاه کاردیف می‌گوید که در سال 2009، تنها مرتبط با بیماری آلزایمر شناخته شد، اما سه 92 شناسایی شده است که این امر نشان‌دهنده افزایش آسیب‌های ناشی از این بیماری است. .

ویلیامز امیدوار است که سرعت پیشرفت به درمان تا سال ۲۰۴۰ است. زمانی که موارد زوال عقل به شدت افزایش می یابد.

بخوان  تولید اولین «داروی زنده» برای درمان‌های ریه

ویلیامز، مدیر مؤسسه تحقیقات زوال عقل بریتانیا در دانشگاه کاردیف، ۳۰ سال است که به مطالعه این بیماری پرداخته شد. بیماری آلزایمر یک شکل پیشرونده از زوال عقل است که در حال حاضر نه درمانی برای نابودی دارد و نه درمان برای کند کردن علائم آن وجود دارد.

انتهای پیام



منبع

این سلول‌ها را در مغز تشکیل می‌دهد، چیزهایی را که به‌آرامی در نظر می‌گیرند، پاک می‌کنند. او توضیح داد: ممکن است این سلول‌ها در پاکسازی زباله‌های واقعی کارایی کمتری داشته باشند و به اشتباه سلول‌های سالم مغز، از جمله سیناپس‌ها را از بین ببرند. البته، سیناپس‌ها اتصالات بین نورون‌ها هستند، بنابراین اگر زمانی که نباید بین بروند، ارتباطات را از دست می‌دهید، فکرتان را از دست می‌دهید و خاطرات را از دست می‌دهید.

ویلیامز به بی‌بی‌سی گفت: موضوعات همیشه در حال گرفتن و بهبود هستند. من در هفت سال گذشته بیشتر از ۲۰ سال گذشته آموخته ام.