تولید اولین «داروی زنده» برای درمان‌های ریه

بیوفیلم‌های P. aeruginosa حتی می‌توانند روی لوله‌های ونتیلاتورها که بدحال برای آن‌ها نیاز داشته باشند، رشد کنند. این شرایط باعث ایجاد پنومونی (ذات الریه) مرتبط با ونتیلاتور (VAP) می شود، وضعیتی که از هر چهار بیماری که نیاز به اینتوبه دارد، یک نفر را مبتلا می کند، این تعداد از 9 تا 27 درصد بیماران را شامل می شود و این میزان در بیماران می شود. که به دلیل کووید-۱۹ شدید آنتوبه شده و از ۵۰ درصد نیز فراتر می‌رود.

در واقع، در مطالعه این مطالعه، M. pneumoniae را به شکلی مهندسی می‌سازند تا بیوفیلم‌ها را با تجهیز به تولید مولکول‌های مختلف از جمله پیوسین و سمومی که به طور طبیعی توسط باکتری‌ها برای کشتن یا رشد رشد سویه‌های سودوموناس تولید می‌کنند، حل کنند.

یکی از مزایای استفاده از M. pneoniae برای درمان بیماری‌های این است که این گیاه به طور طبیعی با بافت ریه سازگار است. پس از تزریق، اصلاح شده، مستقیماً به منبع منبعی می‌رود و می‌تواند انواع مولکول‌های درمانی را تولید کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی تک دیلی، زیست شناسی طبیعی منابع طبیعی را برای مبارزه با اصلی مرگ در بیمارستان‌ها ارائه می‌دهد. این درمان جدید شامل استفاده از شکل اصلاح شده مایکوپلاسما پنومونیه (Mycoplasma pneumoniae) است که در آن منشاء ایجاد بیماری می‌شود و باکتری P. aeruginosa در حمله قرار می‌گیرد. گفتنی است که اصلاح شده همراه با دوزهای پایین بیو‌ها استفاده می‌شود که به تنهایی درمان می‌شود.

درمان‌های P. aeruginosa، درمان‌های گیاهی است زیرا‌ها در محیطی زندگی می‌کنند که بیوفیلم‌ها را تشکیل می‌دهند. بیوفیلم‌ها می‌توانند خود را در سطوح مختلف بدن بچسبانند و ساختارهای غیرقابل نفوذی را تشکیل دهند که از بین بیوتیک‌ها دور شوند.

بخوان  "جیمز وب" ستون‌های آفرینش را آپدیت کرد!

برای درمان VAP، آزمایش‌های بیشتر را تا پیش از رسیدن به مرحله آزمایش بالینی انجام خواهد داد. انتظار می‌رود این درمان با استفاده از یک نابلایزر انجام شود. ابزاری که داروی مایع را به یک غبار تبدیل می‌کند تا از طریق دهان یا ماسک استنشاق شود.

دکتر María Lluch، مدیر ارشد علمی Pulmobiotics، و محقق این پروژه در دانشگاه بین‌المللی اصلی کاتالونیا، می‌گوید: ما معتقدیم که این یک استراتژی جدید و امیدوارکننده برای بردن به علت اصلی مرگ و میر در بیمارستان‌ها است.

M. pneumoniae یکی از کوچکترین گونه‌های شناخته شده است و دکتر Lu Serrano، مدیر CRG، برای اولین بار در دو دهه پیش، ایده اصلاح و استفاده از آن به عنوان «عنوانداروی زنده» را مطرح کرد.

درمان یک دوره دوز بالا در درمان، باعث شد که هیچ نشانه‌ای از وجود سم در ریه‌ها مشاهده نشود و پس از درمان، سیستم ایمنی، یک درمان در یک دوره چهار روزه پاکسازی انجام شود.

انتهای پیام



منبع

این مطالعه با نشان دادن اینکه M.pneumoniae می‌تواند با عفونت‌های ریه مقابله کند، گامی مهم و موثر برای محققان محسوب می‌شود تا سویه‌های جدیدی از این باکتری را به منظور مقابله و درمان انواع دیگر بیماری‌های تنفسی مانند سرطان ریه یا آسم، ایجاد کنند.

این مطالعه توسط پژوهشگران مرکز تنظیم ژنومیک (CRG) و Pulmobiotics، با همکاری مؤسسه تحقیقات زیستی آگوست پی و سانیر (IDIBAPS)، کلینیک بیمارستان بارسلونا و همچنین مؤسسه آگروبیوتکنولوژی (IdAB)، به صورت یک تحقیق مشترک انجام شده است.

ایسنا/اصفهان اولین «داروی زنده» برای درمان‌های ریه، توسط پژوهشگران ساخته شد. این درمان جدید، راه حلی را برای مقابله با سودوموناس آروژینوزا (Pseudomonas aeruginosa)، نوعی باکتری شناخته شده است که به دلیل مقاومت در برابر بسیاری از بیوتیک‌ها و عامل مکرر در بیمارستان‌ها، ارائه می‌دهد.

بخوان  Beeper Mini پس از تعطیلی اپل بازگشته است، اما مجبور شد جذابیت اصلی خود را قربانی کند

برای آزمایش اثربخشی این روش، تحقیقات بیوفیلم‌های P. aeruginosa را از لوله‌های دستگاه‌های تجهیزات پزشکی در بخش مراقبت‌های ویژه، جمع آوری کردند. آن‌ها دریافت می‌کنند که این درمان از احتمالی عبور کرده و در نتیجه می‌تواند بیوفیلم‌ها را با موفقیت حل کنند.

اثربخشی این درمان را بر روی موش‌ها آزمایش کردند و دریافتند که این درمان، اثربخشی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. موش‌هایی که این داروها را دریافت کردند، میزان بقای آن‌ها در مقایسه با موش‌هایی است که هیچ دارویی دو برابر افزایش پیدا نکرد.

این یافته‌ها به تازگی در ژورنال Nature Biotechnology منتشر شده و توسط بنیاد “la Caixa”، تامین شده است.

این باکتری را می‌توان به روش‌های اصلاح کرد. پروفسور Luis Serrano، مدیر تحقیقاتی ICREA می‌گوید: هدف از این کار این است که با بهره‌گیری از ترکیبات این داروها، بتوانیم در درمان بیماری‌های پیچیده از آن استفاده کنیم.