توسعه اولین پنل خورشیدی فرش‌مانند جهان

شرکت این استارت فراتر از منطقه آلپین است. Sun-Ways در نظر دامنه خود را در سالهای آینده به سایر مناطق اروپا از جمله آلمان نزدیک، اتریش و ایتالیا و همچنین ایالات متحده و آمریکا و کشورهای منطقه گسترش می دهد.

به گفته این استارتاپ انرژی مستقر در سوئیس، این نوآوری می‌تواند در نیمی از خطوط راه‌آهن در سراسر جهان اجرا شود.

«باپتیست دانیچرت»، یکی از بنیانگذاران Sun-Ways، ادعا می‌کند که منطقه بین خطوط راه‌آهن است که به اندازه‌ای کافی است که پنل‌های خورشیدی با اندازه استاندارد را بدون مانعی در عبور و مرور در خود جای دهد.

توسعه اولین پنل خورشیدی فرش‌مانند جهان

دانیچرت گفت: به این ترتیب، ما (سوئیس) می‌توانیم بخشی از برق مورد نیاز خود را تولید کنیم. ساخت تاسیسات بزرگ به دلیل وجود فضای موجود است. وی افزود: از سوی دیگر، پنل‌های خورشیدی بین ریل هیچ تاثیری بر بصری یا زیست‌محیطی ندارند.

  • روند کار چگونه است؟

نصبل خورشیدی در امتداد خطوط راه‌آهن مفهوم نیست. قطعات فتوولتائیک نصب شده روی تراورس‌های راه آهن توسط دو شرکت دیگر، گرین ریل ایتالیا و بانک ست انرژی انگلیس، در حال حاضر هستند.

برق تولید شده به شبکه برق فرستاده می شود و برای تامین برق منازل استفاده می شود.

با این حال، با مشارکت مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان، Sun-Ways اولین شرکتی است که یک سیستم متحرک را به ثبت رسانده است.

Sun-Ways از پنل‌های خورشیدی پیش مونتاژ شده در کارخانه سوئیس استفاده می‌کند. پنل‌های یک متری به خطوط بین خطوط قرار گرفته و با استفاده از مکانیزم پیستونی به ریل‌ها متصل می‌شوند.

بخوان  اینشتین هم اشتباه کرد! - ایسنا

انتهای پیام



منبع

قطاری که توسط شرکت نگهداری ریل سوئیسی Scheuchzer ایجاد شده است، را به صورت مکانیکی انجام می‌دهد.

دانیچرت گفت: بیش از یک میلیون کیلومتر خط راه‌آهن در جهان وجود دارد. ما معتقدیم که ۵۰ درصد راه‌آهن‌های جهان می‌توانند به سیستم ما مجهز شوند.

به گفته Sun-ways، سیستم ریلی این کشور می‌تواند یک تراوات ساعت (TWh) انرژی خورشیدی یا حدود دو درصد از کل برق سوئیس را تولید کند.

از سوی دیگر، به گفته دانیچرت، استفاده از انرژی برای عملیات ریلی مشکل تر است و به فناوری نیاز تخصصی دارد.

این پروژه آزمایشی بر روی سیستم راه‌آهن عمومی غرب سوئیس نزدیک به ایستگاه قطار Buttes تمرکز خواهد کرد. طبق اخبار آنلاین swissinfo.ch که برای اولین بار این خبر را منتشر می کند، هزینه آن حدود ۴۰۰ هزار فرانک سوئیس (۴۳۷۲۴۰ دلار) خواهد بود.

دانیچرت اعلام کرد: این یک نوآوری بزرگ است. به گفته وی، حذف پنل‌ها برای انجام وظایف تعمیر و نگهداری مانند ریل‌ساب ضروری است. به لطف ماشین ریل‌ساب ریل، قطارها بدون هیچ گونه حادثه‌ای به حرکت در خطوط امتداد ادامه می‌دهند.

یک شرکت سوئیسی از توسعه یک پنل خورشیدی فرش مانند خبر داده است که این نوع سازه اولین نوع خود در جهان است و با نصب روی خطوط راه‌آهن ممکن است برق تولید کند.

طول کل شبکه ریلی سوئیس ۵۳۱۷ کیلومتر است و از نظر تئوری می‌توان آن را با پنل‌های خورشیدی پوشاند. این مساحت تقریباً محیطی برابر با ۷۶۰ زمین فوتبال را پوشش می‌دهد و تونل‌ها و مکان‌هایی با نور خورشید محدود می‌کند.

بخوان  فضانوردان ۱ سال در فضای می‌مانند

تلاش آزمایشی این شرکت هنوز چیزهای زیادی برای اثبات دارد. اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن نگران است که پنل‌ها ممکن است باعث ایجاد ریزترک‌ها، افزایش خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها یا حتی باعث پرت حواس رانندگان قطار توسط بازتاب‌ها شوند. به منظور جلوگیری از خیره شدن انعکاس به چشمان رانندگان قطار، Sun-Ways ادعا می‌کند که پنل‌های آن‌ها دوام بیشتری نسبت به پنل‌های معمولی دارند.

  • ۵۰ درصد راه‌آهن‌های جهان می‌توانند از این استفاده کنند

طبق گفته Sun-Ways، قطار هنگام حرکت، صفحات فتوولتاییک را در ادامه مسیر مسیر آهن «مانند فرشی که باز می‌شود» پخش می‌کند.

به گزارش گزارش و به نقل از آی ای، استارت‌آپ اروپا «Sun-Ways» یک دستگاه مکانیکی ابداع کرده است تا صفحات خورشیدی قابل جابجایی را در مسیر راه‌آهن مستقر کند.