یک فوران مرگبار به انقراض گروهی از دایناسورها انجام می شود

نتایج این مطالعه در مجله «Earth and Planetary Science Letters» منتشر شده است.

در این مطالعه، تحقیقات دریایی چینی‌های اورانیوم از نمونه‌هایی در دریای جنوبی را جمع‌آوری کردند. از این طریق، بررسی‌ها دو پالس را شناسایی می‌کنند که در آن اقیانوس‌ها، حیات خود را از دست داده‌اند. این مربوط به دو انقراض دسته جمعی است که یکی از آنها تقریباً 59 میلیون سال پیش است و معمولاً 262 میلیون سال پیش در طول دوره پرمینی رخ داده است.

در طول تاریخ زمین‌شناسی زمین، انقراض‌های دسته جمعی فاجعه چندین باری وجود داشته است که حیوانات را از این سیاره محو کرده است. تحقیقات بر این باورند که مدت‌ها قبل از دایناسورها، این سیاره تحت تسلط حیوانات حضور دارند از تیتانوپونوس(نام علمی:Titanophoneus) تا خزندگان زره پوش بود. تیتانوپونوس (به معنی قاتل تایتانیک) یک سرده منقرض شده و گوشتخوار از راسته ددکمانان و زیرراسته سهمگین سران است که در اواسط دوره پرمین در روسیه زندگی می‌کند.

مطالعه وقایع انقراض باستانی می‌تواند به آنها کمک کند تا گرمایش جهانی را برای تغذیه دریاها را پیش بینی کنند.

به گفته محققان دانشگاه علوم زمین چین، این دو انقراض دسته جمعی ناشی از فوران‌های عظیم آتشفشانی بوده است.. بر اساس این مطالعه، فوران‌های آتشفشانی در جنوب غربی چین، در منطقه‌ای به نام «Emeishan Large Igneous» رخ داده است.

نتایج یافته‌های گروهی از محققان، فوران‌های مرگبار آتشفشانی را نشان می‌دهند که در حدود ۲۶۰ میلیون سال پیش رخ داده است، به جمع‌آوری دسته‌هایی از حیوانات می‌پردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، در حالی که اولین انقراض دسته جمعی حدود ۲۵۹ میلیون سال پیش رخ داد، دومین انقراض تقریباً ۲۶۲ میلیون سال پیش در دوره پرمین میانی رخ داد.

بخوان  آب بازی در ایستگاه فضایی فقط سرگرمی و بازی نیست
«توماس آلجئو»(Thomas Algeo) یکی از مطالعات مطالعه گفت: ما در حال مطالعه بحران در دوره پرمین هستیم، اما گرمایش مشابه امروز به دلیل رویدادهای انسانی اتفاق می‌افتد. انسان‌ها فوران‌های آتش گذشته را اکنون و در نتیجه انتشار کربن در جو تقلید می‌کنند. این فوران‌های عظیم آتشفشانی از واکنش‌ها را به راه انداختند که این اتفاق رخ می‌دهد تا دوره کوتاهی از سرد شدن از خاکستر در اتمسفر فوقانی منعکس نور خورشید و به دنبال آن دوره‌های طولانی‌تر گرم جهانی شود. گازهای گل‌های ساطع شده فوران آنها اقیانوس‌ها را گرم می‌کند در نتیجه، آب سطحی گرم از خانه‌های محلول به اعماق بیشتر جلوگیری می‌کند و در نهایت غذایی حیوانات را در آن زمان از بین برد.

اکنون، گروهی از جمعی از شواهدی از یک انقراض دسته جمعی دوگانه را کشف کرده اند که تقریباً 26 میلیون سال پیش و به حدود یک میلیون سال از هم رخ داده است. این رویدادهای منجر به مرگ این جانوران عجیب و غریب در حدود ۲۶۰ میلیون سال پیش در عصر کاپیتانین زمین شده است.

انتهای پیام



منبع