اخبار تکنولوژی جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری دیجی‌کالا مگ | 1biti

همه پیشرفت هایی که در حوزه فناوری مشاهده می کنید، یک ویژگی مشترک دارند؛ اینکه همه آن ها با یک خط کد برنامه نویسی آغاز شده اند. اگر بخواهیم کاربرد این رشته را به زبان ساده بگوییم، تکنولوژی مواد غذایی کاربرد علوم غذایی در پردازش، بسته‌بندی، نگهداری، توزیع، تضمین کیفیت و استفاده از محصولات غذایی است. این رشته نوعی تخصص بین‌رشته‌ای است که رشته‌های مختلفی مانند مهندسی، شیمی تجزیه، بیوتکنولوژی، کنترل کیفیت، بهداشت و تغذیه و مدیریت ایمنی مواد غذایی را ترکیب می‌کند تا در صنعت غذا به نتایج مطلوبی دست پیدا کند. دیجی‌کالا مگ یک رسانه‌ی آنلاین با محوریت موضوعات مرتبط با فناوری و سبک زندگی مدرن است که در تابستان سال ۱۳۹۴ توسط وب‌سایت دیجی‌کالا ایجاد شد. در ابتدای کار تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌ی فناوری در دیجی‌کالا مگ دور هم آمده اند تا بهترین و کامل‌ترین مرجع مقالات و اخبار تکنولوژی را در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه‌ی راه فعالیت دیجی‌کالامگ گسترده‌تر شد و موضوعات بیشتری مانند بازی‌های رایانه‌ای، هنر و سینما، ادبیات و سبک زندگی را در بر گرفت.

ژنتیک یک علم است یا تکنولوژی؟

اما این روش سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد و در حال حاضر 35 کشور با سرمایه‌ای معادل 50 میلیارد دلار در حال کار روی این پروژه هستند. اگر چنین پروژه‌ای به واقعیت بپیوندد، مشکل انرژی کره زمین تا میلیون‌ها سال حل خواهد شد و فاجعه‌های زیست محیطی هم رخ نخواهد داد. نسل ششم 6G پا را از 5G فراتر می‌گذارد و اینترنتی با سرعت تقریبی 95 گیگابایت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند. اینکه سرعت برای کاربر تا چه حد است با رونمایی رسمی مشخص خواهد شد، ولی شاید بتوان گفت شما به راحتی با سرعت 500 مگابایت در ثانیه به اینترنت همراه متصل می‌شوید. در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند.

  • همچنین با افزایش پیچیدگی در فناوری، استفاده و به‌ کار گیری آن توسط افراد معمولی دشوارتر خواهد شد و در نتیجه به افراد با مهارت بالا و متخصص نیاز بیشتری وجود دارد.
  • علاوه بر این می‌توان از آنالیز داده های کلان برای تصمیم‌گیری بهتر و حرکت‌های استراتژیک تجاری استفاده کرد.
  • نوآوری در استفاده از انواع زبان های هندی و خارجی در محصولات (کتاب‌ها و بازی ها) دسترسی به دیگر کشورها را دو چندان آزاد می کند.
  • اکثر مديران معتقدند که آينده‌ي شرکت آن‌ها تا حد زيادي به استفاده از تکنولوژي بستگي دارد.
  • مثلاً فرض کنید در یک روز گرم تابستانی دارید از محلِ کار به خانه باز می‌گردید.
بخوان  درک چهار نوع مختلف از هوش مصنوعی 1 بیتی

در حال حاضر هم اگر زیرساخت‌های پیشرفته وجود داشته باشد و استگاه‌های شارژ زیادی تاسیس شوند، می‌توانیم به برق بی سیم دسترسی داشته باشیم. در آن وقت موبایل ما به راحتی در جیبمان شارژ می‌شود و نیازی به کلی سیم‌پیچی برای کار با وسایل برقی نداریم. کامپیوترهای کوانتومی، سیستم‌هایی با قدرت و سرعت غیرقابل تصور هستند. محاسبات کوانتومی قادر است مسائلی را حل کند که تا پیش از این غیر قابل حل بوده است. محاسبات کوانتومی باعث می‌شود که تکنولوژی پیشرفته فعلی ما چیزی شبیه عصر حجر باشد.

http://118amoozesh.ir

از این رو تاب‌آوری سازمانی به معنای ظرفیت سازمان در پیش‌بینی بحران، واکنش مناسب به شرایط بحرانی، کاهش اثرات و مقاومت در برابر آسیب‌های آن و نهایتاً بازیابی از شرایط بحرانی، تبدیل به یک موضوع مهم در تحقیقات سازمانی شده است. در سازمان‌های تحقیقاتی، نوآوری‌های ویرانگر سازمان‌های رقیب، چالش بزرگ و بحرانی است که مواجه شدن با آن نیازمند تاب‌آوری سازمانی است. این تحقیق به بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت‌دانش و تاب‌آوری در یک سازمان مجله خبری 1 بیتی تحقیقاتی پرداخته‌ایم. جامعه آماری تحقیق،تعداد 60 نفر پژوهشگران سازمان تحقیقاتی می‌باشد ابزار جمع آوری داده‌ها، پرسشنامه‌ توزیع شده بین اعضا جامعه‌آماری می‌باشد و پرسشنامه‌های تکمیل‌شده مبنای تحلیل این پژوهش قرار‌گرفته است. روایی و پایایی پرسشنامه مذکور به‌ترتیب با استفاده از نظر خبرگان و محاسبه آلفای‌کرونباخ مورد بررسی قرار‌گرفته‌است. بعلاوه برای تحلیل‌داده‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش از از نرم افزارspss استفاده شده است.

محصولات برتر

چاپ سه بعدی، فرآیندی است که در آن چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه به لایه مواد مطابق با مدل دیجیتالی سه بعدی، اشیای سه بعدی را ایجاد کند. یکی از مشکلاتی که با ظهور تکنولوژی و اینترنت به وجود آمده است، کاهش امنیت است. خیلی از مشاغل با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شوند و داده‌های آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. احتمالا در آینده کاهش و جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری با موفقیت رشد خواهد کرد.

بخوان  نانو تکنولوژی چیست؟ شرکت فیدار پودر سرام ویرا | 1biti

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۶ بهمن: فیس بوک متولد شد