ارائه طرحی جدید برای ساخت مدارهای الکترونیکی از آب!

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران «دانشگاه رور بوخوم» (دانشگاه رور بوخوم)، نوع جدیدی از مدار را ابداع کرده‌اند که می‌توان بسیار سریع‌تر از مواد نیمه‌رسانای موجود در تغییر حالت باشد. کلید کلیدی این مدار، آب با یونهای یدید حل شده در آن تا آب را شور کنند. یک نازل سفارشی‌سازی‌شده، آب را به یک دهان با ضخامت تنها چند میکرون می‌فرستد.

این ایده در حال حاضر فقط یک مفهوم است و هنوز دقیقاً مشخص نیست که مدارهای نظر بر آب را چگونه می‌توان عملاً در نتیجه تولید کرد اما با این وجود، یک ایده جذاب به می‌رسد.

ترانزیستورها، پایه‌های بنیادین سیستم‌های الکترونیکی هستند و داده‌ها را با جابه‌جایی بین حالت‌های رسانه‌ها و غیررسانا پردازش می‌کنند زیرا مواد نیمه‌رسانا در آنها با جریان‌های الکتریکی روبه‌رو می‌شوند. سرعت این تغییر حالت همراه با تعداد ترانزیستورهای موجود در یک تراشه، عامل اصلی سرعت یک سیستم رایانه‌ای است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، آب چیزی است که باید از مدارک الکترونیکی دور نگه داشته شود، اما مهندسان آلمانی کنونی را برای ساخت مدارهای مبتنی بر آب توسعه داده‌ها که بسیار سریعتر از مواد نیمه‌رسانای فعلی عمل می‌کند.

در مرحله کوتاه بعد، یک پالس لیزر اما قوی به سمت آب شلیک می‌شود. این کار، الکترونها را از نمک‌های محلول خارج می‌کند و رسانایی آب را می‌دهد. لیزر دوم می‌تواند وضعیت آب را بازخوانی کند و گزینه‌های روشن و خاموش را به ترانزیستور موجود ارائه دهد.

این پژوهش، در مجله «APL Photonics» به چاپ رسید.

از آنجایی که پالس لیزر بسیار سریع است، آب می‌تواند حالت مدار را در چند پیکوثانیه تغییر دهد و بسیار سریعتر از همه نیمه‌رسانه‌های موجود عمل کند.

بخوان  مایکروسافت به تازگی تجربه Bing مبتنی بر ChatGPT شما را ناامیدکننده‌تر کرده است

پژوهشگران آلمانی، طرح توسعه را برای ساخت مدارک الکترونیکی ارائه کرده است که اصل اصلی آن آب است.