فیلمی که نظر را در مورد طراحی توالت‌ها تغییر داده است!

«جاشوا سانتارپیا»(Joshua Santarpia)، میکروبیولوژیست «مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا»(UNMC)، در یک ایمیل به بیزینس اینسایدر گفت: ممکن است این شکل پاشیده شود قطرات، میکروبها را به اطراف منتقل کند.

اگر روی توالت درپوش وجود دارد، آن را ببندید. سانتارپیا و کریمالدی گفتند که این کار، میزان افزایش و پخش شدن قطرات بزرگتر را محدود می‌کند. یک مزیت دیگر این است که می‌تواند هر گونه را منتشر کند.

انتهای پیام



منبع

اگر به این پرسش پاسخ داده شود، مراحل ساده‌ای وجود دارند که نه تنها شما را از هر پیشامد احتمالی محافظت می‌کنند، بلکه می‌توان روش استفاده شما را در دستشویی برای بهبود بخشید.

اینجاست که نمی‌دانند انتقال میکروب در این موارد چگونه صورت می‌گیرند. سانترپیا که انتقال بیماری توسط آئروسل‌ها را مطالعه می‌کند، ادامه داد: در واقع نشان دادن نحوه انتقال، در موارد بیشتر بسیار آسیب‌پذیر است.

این پژوهش، در مجله «گزارش‌های علمی» به چاپ رسید.

ویدئویی که با بررسی این آزمایش منتشر شد، نشان می دهد که قطرات به رنگ سبز می درخشند و لیزر از آنها ساطع می شود. ابری از قطرات کوچک‌تر به نام «آئروسل» (آئروسل)، بیشتر در هوای شناور می‌شود و آب توالت را به آزمایشگاه سراسری می‌برد.

فیلمی که نظر را در مورد طراحی توالت‌ها تغییر داده است!

«جان کریمالدی»(John Crimaldi)، استاد مهندسی «دانشگاه کلرادو»(University of Colorado)، در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفت: اولین باری که این آزمایش را انجام داد، شگفت‌زده شد. گروه هیچ ایده و دلیلی نداشت که انتظار چنین چیزی را داشته باشد.

یک کنار هم از این موضوع نشان می دهد که این قطرات آب با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

بخوان  منظومه شمسی ما نادرترین نمونه در میان منظومه‌ها است

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، علم مدتی است می‌دانند که قطرات ریز و نامرئی آب، پس از هر بار استفاده از سایفون توالت خارج می‌شوند، اما این اولین باری است که این آزمایش را در لحظه با لیزر نشان می‌دهند.

ویدئوی منتشر شده در این پژوهش می‌تواند اطلاعات عمومی را در مورد این مشکل افزایش دهد تا آن را بیشتر بپذیرد. برای مثال، بسیاری از ساختمان‌های عمومی آمریکا، درپوشی روی توالت‌های خود را ندارند.

با استفاده از لیزرهای قوی برای استفاده از چیزهایی که معمولاً نمی‌توانیم ببینیم، نشان می‌دهند که پس از هر بار استفاده از سیفون توالت چگونه آب بیرون می‌پاشد.

کریمالدی گفت: این پژوهش، نظر من را در مورد توالت‌ها به طور اساسی تغییر داده است و من در حال حاضر به آنها مشکوک هستم. من می‌توانم در ذهن خود، آئروسل را ببینم که همه اتاق‌ها را می‌سازند.

سانتاربیا گفت: پوشیدن ماسک در دستشویی عمومی نیز به انتخاب پیشنهاد می‌شود. دستشویی‌های عمومی می‌توانند فضای محدودی با میزان بسیار متفاوتی از تهویه داشته باشند. بنابراین، پوشاندن صورت در برابر انتقال آئروسل از انسان به انسان که بیشتر در اتاق‌های کوچک و با تهویه ضعیف و همچنین در اثر تماس با ذرات عفونی ناشی از کشیدن سایفون در هوا می‌دهند، می‌تواند از انسان محافظت کند.

کریمالدی امیدوار است که پژوهش او دوباره در مورد طراحی توالت‌ها، تهویه و مقابله‌زدایی بیانجامد فکر کند. طراحی توالت‌ها در طول دهه‌های گذشته، برای کاربردهای خاص در فضا، هواپیما یا مناطقی که آب در آنها جاری می‌شود، تغییری ندارد.

با ارائه این نتایج، در حال حاضر دلیلی برای نگرانی بی‌مورد وجود ندارد زیرا مردم بدون اینکه همیشه بیمار شوند، به دستشویی می‌روند. باورهای باورمندی که توالت‌ها می‌توانند در برخی از موارد در بیماری‌های بیماری دخیل باشند، اما به طور قطع نشان نمی‌دهند که پاشیده شدن آب توالت در هوا باعث بیمار شدن کسی شود.

بخوان  پرواز هواپیماهای هیدروژنی ایرباس با قلب یخی