از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!


میل به حضور در دنیای مجازی از روزگاران قدیم همیشه در بشر وجود داشته است. دورانی که خبری از تلویزیون، رایانه، تبلت، گوشی و سایر وسایل نبود، اما دستگاهی که از خیابان‌ها درآورد، می‌گفتند آدم‌ها را به دور دنیا یا شهر قصه‌ها و رویاها می‌بردند. نامش را در ایران «شهر فرنگ» گذاشتند. از آن دوران 150 سال می‌گذرد و شرکت اپل این روزها در لبه فناوری، مردم جهان را به شهر فرنگ تازه‌ای دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، ویژن پرو (Vision Pro)، اولین محصول جدید ارائه شده توسط اپل طی هفت سال گذشته، در روزهای اخیر به طور رسمی در فروشگاه‌ها دنیای دنیای تولید شده و طوفانی در دنیای فناوری به پا کرد. این هدست واقعیت مجازی که وعده داده است یکی از خلاقانه ترین محصولات در سال های اخیر را می دهد تنها کمی پس از فروش بسیاری از افراد در محیط های عمومی مورد استفاده قرار گرفته و فیلم های بسیاری از آنها در فضای مجازی پخش می شود و از افراد مشهور در حوزه فناوری پخش می شود. شروع به تحلیل و بررسی آن کردند.

پیش از نگاهی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این فناورانه جدید بیاندازیم به صبح روز جمعه باز می‌گردیم و پا به فروشگاه پرچمدار اپل در شهر نیویورک می‌گذارم که تیم کوک(Tim Cook)، مدیر عامل شرکت اپل در آن مشتریان منتظر در فروشگاه استقبال می‌کنند. . حدود 200 نفر از ساعت هشت صبح قبل از عرضه در صف ایستاده بودند و اولین خریدار این هدست فناورانه با سایر حضار روبرو شد.

از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!

تیم کوک مدت‌هاست که از پتانسیل مطمئن است برای کمک به مردم برای برقراری ارتباط و همکاری صحبت کرده است. اکنون هدست اپل ثابت کرده است که می‌توان مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب کرد. این فناوری‌ها را روی پس زمینه‌های دنیای واقعی قرار می‌دهد.

پیش از عرضه، کوک آن را «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی مصرفی که ساخته شده است» نامید.

از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!

این هدست یک رایانه ۳۴۹۹ دلاری است که روی کاربر قرار می‌گیرد و ۲۵۶ فضای ذخیره‌سازی فضایی دارد و لنزهای پزشکی نیز برای این دستگاه با قیمت ۱۴۹ دلار در آینده خواهد بود.

بخوان  ابتکار ایرانی برای افزایش طول عمر خطوط راه‌آهن

به گزارش نیویورک تایمز، زمانی که لوازم جانبی مانند کیف مسافرتی ۲۰۰ دلاری و نگهدارنده بسته ۵۰ دلاری آن را نیز نظر بگیرید، ممکن است هزینه خرید این هدست تا ۴۰۰ دلار افزایش یابد.

ویژن پرو در ابتدا دارای اپلیکیشن های محدودی است و از یک باتری به اندازه یک آیفون استفاده می شود و با یک بار شارژ حدود 2.5 ساعت عمر باتری خواهد داشت.

با این، وقتی صحبت از تماشای ویدیوهای همه جانبه و حال با دنیای اطراف می‌شود، این یک تجربه بی‌نظیر ارائه می‌کند. به اندرت می‌توان فناوری را پیدا کرد که تا این اندازه پیشگامانه به نظر برسد.

ظاهر هدست «ویژن پرو» چگونه است؟

در نگاه اول ویژن شبیه به هدست های مجازی قبلی به نظر می‌رسد. هدست طراحی شبیه به یک عینک اسکی شده و دارای یک بند قابل تنظیم در بخش بالایی است. همچنین یک «تاج دیجیتال» در پشت و یک تاج دیجیتالی دیگر در بالا است که به عنوان وسیله ای به بخش هوم عمل می کنند. نسخه کوچکتر این دکمه تاج‌مانند روی ساعت‌های اپل موسوم به اپل واچ نیز دیده می‌شود.

از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!

حس پوشیدن آن به طرز شگفت انگیزی سبک و راحت است.

راه‌اندازی آن نیز آسان است. ابتدا دست چشم‌ها را ردیابی می‌کند، دست‌ها را اسکن می‌کند و از اتاق نقشه‌برداری می‌کند. سپس کاربران یک رابط کاربری شبیه به iOS را در مقابل خود خواهند دید. کاربران می‌توانند از این عینک برای انجام فعالیت‌های روزمره مانند گشت و گذار در سایت‌ها، بررسی اخبار، ارسال پیام و جستجو در فضای مجازی استفاده کنند.

با استفاده از حرکات چشم و لمس انگشت شست و اشاره به هم، دکمه «انتخاب» فعال می‌شود و به افراد این امکان را می‌دهد که بدون مشکل وارد برنامه‌هایی مانند پیام‌ها (پیام‌ها)، فیست‌تایم (FaceTime)، سافاری (Safari) و تصاویر عکس) می شوند. این ارتباط همچنین به صدا پاسخ می دهد تا سیری را فعال کند.

از «شهر فرنگ» تا هدست ویژن پرو اپل!

عکس‌ها را می‌توانم در یک صفحه نمایش غول‌پیکر ببینید. در همین حال، قابلیت پانوراما شما را مستقیما در صحنه قرار می دهد. ویژن پرو همچنین گزینه عکس فضایی را می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و فیلم‌ها را به صورت سه بعدی مشاهده کنند تا تجربه‌های واقعی را داشته باشند.

بخوان  پیش بینی ها در مورد تغییرات فناوری در سال ۲۰۲۴

موارد استفاده از ویژن پرو از آشپزی و مدیتیشن گرفته شده تا انجام شغل متفاوت است. کاربران می‌توانند رایانه مک خود را با آن همگام‌سازی کنند تا صفحه نمایش رایانه را به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر تبدیل کنند و یک صفحه کلید عناصر را به آن متصل کنند.

برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، می‌توان پنجره‌ها را به طور همزمان باز کرد برای مثال صفحه ایمیل را در یک سمت نگاه داشت، مرورگر سافاری در وسط باز کرد و صفحه تماس فیستایم را در سمت راست قرار داد. اگر کاربر هنگام استفاده از فیس‌تایم ویژن پرو را بپوشد، به عنوان یک پرسونا(Persona) یا نماد دیجیتالی چهره خود ظاهر می‌شود.

با این حال، جادوی واقعی ویژن پرو در ویدیوهای همه جانبه آن نهفته است.

در فیلم‌هایی که به تازگی منتشر شده است، کاربران در حال تماشای یک صحنه آب از «آواتار زیر ۲» به صورت بعدی و سورئال بودند به طوری که گویا فرد دقیقاً در اقیانوس قرار گرفته است. علاوه بر این برای کاربران آنلاین می‌توان از این عینک برای انجام بازی‌های رایانه‌های پردازشگر استفاده کرد.

با این عینک جدید یادآوری خاطرات نیز به خود می‌گیرد. تماشای تصاویر خاطره‌انگیز در صفحه‌های بزرگ‌تر و حضور در فیلم‌های لحظات خاطره‌انگیز و تجربه همه‌جانبه‌ها، آنها را تبدیل به لذت‌بخش‌تر می‌کند. ویژن پرو شامل صدای فراگیر، با غلاف های صوتی است که در خارج از گوش قرار می گیرند تا صدای همهجانبه را ارائه دهند.

اپل برای کمک به کاربران در استفاده از هدست جدید خود، یک راهنمای نزدیک به ۱۰ دقیقه را در وب سایت خود قرار داده است.

توجه به مصرف مصرف کننده

هر محصول هر روز از اپل، از آیفون گرفته شده تا اپل واچ، استفاده از صفحه نمایش‌هایی با اندازه‌های مختلف را می‌دهد تا نحوه زندگی، کار و زندگی ما با جهان را تغییر دهد. ویژن پرو این پتانسیل را دارد که همه این کارها را به روشی حتی چشمگیرتر انجام می دهد.

بخوان  کالیفرنیا از فروشگاه اینترنتی آمازون شکایت کرد

البته در ابتدا ویژن احتمالاً یک محصول خاص برای علاقه‌مندان و توسعه دهندگان سرسخت اپل باقی می‌ماند که بسیاری از دلایل آن به دلیل این محصول است.

مینگ چی کو(Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر اپل، در اولین پیش‌سفارش آخرین هفته گذشته، گفت که این شرکت حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار هدست ویژن پرو فروخته شده است.

سفارش‌ها پس از ساعت اول تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند که نشان می‌دهد ممکن است از سفارش‌های اصلی کاهش یابد.

این موسسه تا ۴۰۰ هزار دستگاه ویژن پرو را در سال جاری روانه بازار خواهد کرد.

استفاده از ویژن پرو در مکانهای عمومی
توجه به این هدست‌های اپل به قدری آسیب بوده است که تنها کمی از عرضه رسمی آن افراد آن را در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار داده‌اند و این موضوع را به کاربران مجازی تبدیل می‌کنند. افرادی که با عینک‌های بزرگ روی صورت در فضای عمومی راه می‌روند، در رستوران‌ها غذای می‌خورند و در وسایل نقلیه عمومی می‌نشینند، در حالی که دستان خود را به شکلی عجیب و غریب و ظاهرا بیهدف در هوای تکان می‌دهند. در فیلم زیر یک نمونه از کاربران ویژن پرو را می‌توانید مشاهده کنید.

این هدست ثابت می‌تواند جهان ما را متحول کند و در مکان‌هایی دور از محل زندگی ما غیر ممکن باشد حضور داشته باشد. ویژن پروژه‌های زندگی را هرچه بیشتر با انسان‌ها و فناوری‌های دنیای مجازی می‌کند و ممکن است افرادی را ببینند که با عینک‌های بزرگ روی مکان‌های مختلف ترد می‌شوند در آینده نزدیک برای هیچ‌کس عجیبی نباشند.

تمام ویژگی ها و قابلیت های هدست های جدید ویژن پرو را می توانید در فیلم بالا مشاهده کنید. در این فیلم کاربر از ویژن پرو برای برقراری ارتباط تلفنی تصویری، انجام کارهای روزمره و تماشای استفاده از فیلم می‌باشد.

انتهای پیام



منبع