استفاده از هوش مصنوعی برای خنثی کردن بمب



بریتانیا برای خطرات خنثی سازی بمب، به هوش مصنوعی و سگ‌های رباتیک رو می‌آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سگ‌های رباتیک دارای مجموعه‌های ذاتی از مهارت‌ها هستند که می‌توان از آنها بهره برد و در عین حال خطرات در زندگی انسانها را کاهش داد.

در یک بیانیه مطبوعاتی آمده است که دولت بریتانیا در جریان رویداد هکاتون به 40 برنامه‌نویس سپرده شده است تا با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و حوزه رباتیک، بهترین پاسخ‌ها را برای ایجاد حملاتی که ارائه می‌دهند. این رویداد که اوایل ماه توسط مرکز هوش مصنوعی دفاعی (DAIC) برگزار شد، در سال 2021 برای تسریع استفاده از هوش مصنوعی برای دفاعی مصنوعی بنا نهاده شده است.

سگ‌های رباتیک مانند سگ اسپات شرکت بوستون داینامیکس(Boston Dynamics’ Spot) مدت‌هاست که برای کمک در مواقع اضطراری تبلیغ می‌شوند. چه پایی از نشانه‌های حیات در میان باشد چه منطقه‌ای که برای انسان خطرناک است، سگ‌های رباتیک یا حتی پهپادها می‌توانند بسیار مفید باشند. چالش اصلی اما افزایش دقت این ماموریت‌ها با کمترین اثر انسانی است.

اینجاست که هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند، و هدف مرکز هوش مصنوعی از سازمان دهی هکاتون این بود که بهترین ذهن‌ها را به دست آوردند و به آن‌ها اجازه دادند تا روی سیستم‌های توسعه‌ای که می‌توانند در این مورد استفاده شوند، با هم کار کنند.

پای هوش مصنوعی به خنثی کردن بمب باز می‌شود

سایر موارد مانند بالا رفتن از پله‌ها، از برخورد با زمین‌های ناهمواری جلوگیری می‌کنند که سازندگان به طور عمده روی آن کار کرده‌اند. بنابراین برنامه نویسان وظیفه دارند از این کارها بهره ببرند و از آنها استفاده کنند، مانند سناریوهای تهدید کننده حیات استفاده کنند.

بخوان  فیلمی از پیاده‌روی فضای ۷ ساعته فضانوردان ناسا

چهل برنامه نویسی که برای هکاتون انتخاب شد در پنج گروه در یک دوره سه روزه کار کردند تا نشان دهند که چگونه می توان از قابلیت های ناشی از استفاده از هوش مصنوعی استفاده کرد. در دو روز اول، گروه‌ها روی توسعه استراتژی‌هایی برای غلبه بر سناریوهای تهدیدآمیز کار کردند و در پایان برنامه‌نویسی انجام دادند.

در روز پایانی، گروه‌هاهای خود را به گروه خنثی سازی مهمات انفجاری (EOD) و گروه جستجویی که متخصصان تاکتیکی و فنی ارتش بریتانیا در زمینه مواد منفجره هستند، ارائه می دهند.

پاسخ به هکاتون

این رویداد هکاتون توسط نمایندگان گروه خنثی‌سازی مهمات انفجاری، مرکز هوش مصنوعی دفاعی و تجهیزات دفاعی و پشتیبانی(DE&S) برای اهدای جایزه در پنج دسته داوری شد. این پنج مورد شامل کار تیمی، همکاری، نوآوری، کاربردی و تحقیق و پژوهش بود.

سرهنگیس کولز از گروه خنثی‌های انفجاری در بیانیه مطبوعاتی گفت: دیدن استعداد و تلاش در تلاش برای ایجاد ابزارهای خنثی سازی بمبی که نیاز به نزدیک شدن به افراد از نزدیک شدن به بمب، بسیار لذت بخش بوده است. من امروز شاهد مواردی بوده‌ام که کاملاً و توسعه را در فضای خنثی سازی مهمات انفجاری تحقیق می‌کند.

بریتانیا آماده آزمایش فناوری های جدیدتر است و اگر در آینده یک سگ رباتیک را در یک ماموریت واقعی ببینیم، نباید تعجب کنیم.

انتهای پیام



منبع