افراد مبتلا به سرطان در استفاده از «ChatGPT» مراقب باشند!

جانسون گفت: من درک می کنم که دسترسی به اطلاعات دقیق، برای بیماران مبتلا به سرطان و مراقبان آنها چقدر مشکل دارند. این منابع بررسی می شوند تا باید به بیماران مبتلا به سرطان کمک کنیم که در محیط اطلاعات آنلاین حرکت کنند و به دنبال پاسخ درست در مورد بیماری خود باشند.

جانسون و گروهش با استفاده از داستان‌ها و باورهای نادرست رایج «مؤسسه ملی سرطان آمریکا» (NCI) در مورد سرطان دریافت می‌کنند که ۹۷ درصد از پاسخ‌ها درست بوده است. در هر حال، این یافته‌ها با برخی هشدارهای مهم همراه هستند؛ از جمله درباره پاسخ به این سوال که برخی از ChatGPT ممکن است اشتباه موضوع تفسیر شوند. این امر می‌تواند به تصمیمات بد بیماران مبتلا به سرطان منجر شود. این گروه پژوهشی در مورد استفاده از چت‌بات‌ها برای کسب اطلاعات در مورد سرطان، رعایت توصیه‌های لازم را انجام می‌دهد.

دکتر «اسکایلر جانسون» (اسکایلر جانسون)، پزشک دانشمند «مؤسسه سرطان هانتسمن»(Huntsman Cancer Institute) و دانشیار بخش تشعشع سرطان در «دانشگاه یوتا» (UofU)، در پژوهشی که برای اولین بار در نوع خود به تعداد می‌رود، قابلیت‌هایی را دارد. اطمینان و دقت اطلاعات سرطان ربات «ChatGPT» را ارزیابی می کند.

انتهای پیام



منبع

این پژوهش در «Journal of The National Cancer Institute Cancer Spectrum» به چاپ رسید.

گام‌های بعدی جانسون و گروهش، این است که چقدر از چت‌بات‌ها برای جستجوی اطلاعات درباره سرطان استفاده می‌کنند، سؤالاتی می‌پرسند و آیا چت‌بات‌های هوش مصنوعی، پاسخ‌های دقیق را به پرسش‌های غیرمعمول در مورد سرطان می‌دهند یا خیر.

بخوان  دانشمندان چینی خورشید را با لیزر بازآفرینی کردند

این پژوهش نشان داد که مشخص نیست پاسخ‌ها از سوی چت‌بات‌های آمده‌اند یا مؤسسه ملی سرطان آمریکا. پاسخ‌ها دقیق بودند، اما پژوهشگران دریافتند که زبان ChatGPT، غیر مستقیم، مبهم و در برخی موارد نامشخص است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو ویز، از آنجایی که چت‌بات‌های ساخته شده بر روی هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به منابع محبوب برای اطلاعات سرطان هستند، یک پژوهش به بررسی آنها پرداخته است. پژوهشگران در این پروژه دریافت می کنند که این منابع، اطلاعاتی را در مورد داستان ها و باورهای نادرست پیرامون سرطان ارائه می دهند.

بررسی جدید محققان آمریکایی که اولین نمونه در نوع به شماره می‌رود، نشان می‌دهد که «ChatGPT» ممکن است باور نادرستی را در مورد سرطان ارائه کند و تصمیم‌گیری اشتباهی را انجام دهد.

اطلاعات نادرست می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان برسانند. جانسون و گروهش در پژوهش پیشین خود که در «Journal of the National Cancer Institute» به چاپ رسید، اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی رایج هستند و می‌توانند به بیماران مبتلا به سرطان برسانند.