افزایش درآمد با هوای پاک!



نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که از بنزین سرب‌دار در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ آمریکا به سوددهی بلندمدت ادامه می‌دهد و بودجه متوسط ​​به دلیل توجیه «لایحه هوای پاک» در سال ۱۹۷۰ اکنون ۲۱۴۰۰ دلار بیشتر درآمد دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس یک تحلیل جدید، قانون هوای پاک ایالات متحده آمریکا (CAA) در سال ۱۹۷۰ به دلیل تأثیر بر سطوح سرب موجود در هوا و در نتیجه افزایش خروجی‌های بازار کار، منتج به ۴.۲۳ تریلیون دلار درآمد شده است. داده‌ها حاکی از سودی حدود ۲۵۲ میلیارد دلار تنها در سال ۲۰۲۰ است.

یک قانون جامع

قانون هوای پاک (قانون هوای پاک) از قوانین فدرال آمریکا که برای کنترل هوا در سطح ملی طراحی شده است. این لایحه یکی از اولین و تاثیرگذارترین قوانین زیست محیطی مدرن و از جامع‌ترین قوانین کیفیت هوا در جهان است. این قانون و بسیاری دیگر از قوانین فدرال زیست‌محیطی آمریکا را برای حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) در همکاری با دولت‌های ایالتی، محلی و خانواده‌های اجرا می‌کند.

قانون هوای پاک یک قانون جامع زیست‌محیطی است که کنترل هوا را پوشش می‌دهد. استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط برای شش آلاینده با این قانون شامل، ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دیکس اکسید نیتروژن، مونوید کربن و سرب ایجاد شده است.

این قانون برای حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست، باید این آلاینده‌ها را در هوای محیط تعیین کند.

قانون هوای پاک نیز از شرکت‌ها می‌خواهد قبل از ساختن‌های جدید یا ایجاد تغییرات قابل‌توجه در مورد بررسی‌های موجود که به بالقوه انتشار آلاینده‌های هوا را افزایش می‌دهند، مجوز دریافت می‌کنند. این روش تضمین می‌کند که منابع جدید بالقوه از فناوری‌های کنترل انتشار آلاینده استفاده می‌کنند.

بخوان  تقویم قوم مایا رمزگشایی شد

در نهایت، قانون هوای پاک به انتشار گازهای گلخانه‌ای از منابع متحرک مانند خودروها و وسایل نقلیه سنگین و هواپیماها می‌پردازد. این قانون به حفاظت از محیط زیست آمریکا این اختیار را می‌دهد که الزامات مربوط به آلایندگی خودرو و کیفیت سوخت را تعیین می‌کند.

مطالعه حاضر با استفاده از آمار محرمانه تامین اجتماعی و اداره سرشماری ایالات متحده، منجر به بهبود وضعیت هوا در ایالات متحده می شود.

افزایش مادام العمر دستمزد

این تجزیه و تحلیل نشان داد که سرب بین سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۵ در نتیجه تصویب قانون هوای پاک با افزایش ۳.۵ درصدی مادام‌العمر دستمزد یا ۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار برای هزینه‌های متوسط ​​آمریکایی مرتبط است.

این تأثیر در زنان بیشتر از مردان بوده است. بر این باور استوار بود که قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا در اوایل نتایج زندگی به شانس بیشتر برای نیاز به کمک‌های عمومی در آینده و کاهش می‌شود.

اسپنسر بانژاف از دانشگاه ایالتی نورث کارولینا و ملیسا روبی بانژاف از اداره سرشماری ایالات متحده نویسندگان اصلی این مطالعه عبارتند از: نتایجی که خروجی از سربدار در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ همچنان به سودهای بلندمدت پرداخت می‌شود.

همچنین برای شناسایی مستمرها و کاهش سرب در آب آشامیدنی و رنگ‌های اصلی تاکید می‌کنند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که یک رابطه طولانی مدت بین قرار گرفتن در معرض سرب در محیط، رشد شناختی و پیامدهای اجتماعی-اقتصادی وجود دارد. بر اساس این تحقیق، مرحله خروج سرب قانون هوای پاک هنوز هم سود ملی بیش از یک درصد را در سال ارائه می‌کند.

هوای ایالات متحده آمریکا با توجه به زمان قانونی، در ایجاد بهبود کیفیت هوا در ایالات متحده انجام شده است. با این حال، نگرانی‌ها همچنان وجود دارد و سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در حال تلاش برای تغییر مقررات برای حل مسائل مربوط به کیفیت هوا و تغییر علمی است. انتظار می‌رود این اساسنامه، اصلاح و به‌روز شود، زیرا این کشور با نگرانی‌های جدید محیط زیست محیطی است.

بخوان  نظافت توالت عمومی بوسیله رباتها در ژاپن

این مطالعه در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع