انتظار طولانی به پایان رسید: «زلدا» جدید وارد قفسه‌ها شد


هواداران از پاریس تا توکیو برای آخرین نسخه از «زلدا»  سلسله

طرفداران از پاریس تا توکیو برای آخرین نسخه از سری “زلدا” صف کشیدند.

انتظار شش ساله برای طرفداران «زلدا» در سراسر جهان روز جمعه به پایان رسید، زیرا نینتندو قسمت بعدی موردانتظار حماسه بازی 40 ساله خود را منتشر کرد.

گیمرها خیلی قبل از نیمه شب بیرون از مغازه‌ای در پاریس صف می‌کشند و مصمم بودند که «اشک‌های پادشاهی» را در لحظه‌ای که در دسترس قرار گرفت، به دست بیاورند.

تیلور مگویرا 19 ساله در حالی که در صف منتظر بود به خبرگزاری فرانسه گفت: “در واقع دارم دیوانه می شوم، زیرا شش سال است که ما منتظر این بازی هستیم.”

او با اشاره به قسمت 2017 این حماسه افزود: زمانی که «Breath of the Wild» منتشر شد، یک انقلاب واقعی در دنیای بازی ها بود.

دانستن اینکه دنباله‌ای وجود دارد که در یک ساعت یا کمی کمتر منتشر می‌شود، باورنکردنی است، فقط من را بسیار خوشحال می‌کند.»

این بازی که شامل اکسپلویت های شاهزاده زلدا و جنگجوی جن مانند است، از اولین نسخه آن در سال 1986 تاکنون 125 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

این به ساخت بازی‌های «دنیای باز» کمک کرد که در آن بازیکن آزاد است تا در مناظر مجازی پرسه بزند – ایده‌ای که بعداً توسط بازی‌های «Grand Theft Auto» تا «Skyrim» مورد استفاده قرار گرفت.

اما چالش اصلی آن در سال جاری، افزایش درآمد غول بازی ژاپنی و افزایش عمر کنسول سوییچ آن خواهد بود، کنسولی که به گفته کارشناسان پس از هفت سال حضور در قفسه‌ها در حال کاهش است.

سرکان توتو، تحلیلگر کنتان گیمز، گفت: کلیپ‌های پخش شده در اینترنت قبل از انتشار میلیون‌ها بازدید را به خود اختصاص دادند و انتظار می‌رود این بازی “بزرگترین سهم در فروش نینتندو در سال جاری” باشد.

با این حال، راه اندازی این فرنچایز در دهه 1980 چیزی شبیه به یک قمار برای شرکتی بود که در آن زمان بیشتر با “Donkey Kong” و “Super Mario Bros” شناخته می شد.

“پیشگام”

اولین نسخه، “افسانه زلدا”، گیمرها را تا حد زیادی بدون دستورالعمل وارد دنیایی ناشناخته کرد.

کیوشی تن، نویسنده ای متخصص در تاریخ بازی های ویدیویی، می گوید: «مقیاس بازی در زمانی که اکثر بازی ها در یک یا دو ساعت تمام می شدند، بسیار زیاد بود.

این چیزی شبیه به پیشگامی بود که بازی‌های جهان باز به آن تبدیل خواهند شد.»

طولانی مدت

سری بازی های طولانی مدت “افسانه زلدا” یکی از محورهای موفقیت نینتندو بوده است.

زلدا چند ماه پس از «برادران سوپر ماریو» وارد بازار شد.

مارک براون که طراحی بازی را در کانال یوتیوب خود تجزیه و تحلیل می کند، گفت، در حالی که ماریو از چپ به راست در پلتفرم های مختلف می دود، زلدا “بازیکن را تشویق کرد تا جهان خود را کشف، کشف و نقشه برداری کند و چالش های آن را انجام دهد.”

این یک موفقیت بزرگ بود و مرزهای طراحی بازی را برای دو دهه آینده جابجا کرد.

با این حال، در آغاز دهه 2010، فرنچایز در حال مبارزه بود.

نینتندو می خواست جذابیت بازی را گسترش دهد اما فقط موفق شد نسخه هایی را ایجاد کند که هیچ کس را راضی نمی کرد. طرفداران هاردکور دور شدند و محبوبیت آن کاهش یافت.

طراحان در مورد اصول اولیه بازی تجدید نظر کردند و در نهایت “Breath of the Wild” در سال 2017 را ساختند که در کنار سوییچ عرضه شد و از آن زمان به پرفروش ترین نسخه زلدا تبدیل شده است.

کاتسوهیکو هایاشی، نماینده گروه فامیتسو که مجله صنعتی فامیتسو را منتشر می کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این بازی نقطه بالایی را برای ژانر اکشن-ماجراجویی جهان باز ایجاد کرد و زلدا همچنان در صدر قرار دارد.

‘بسیار هیجانزده’

نینتندو پیش‌بینی تیره‌ای را برای سال پیش رو منتشر کرده است، اما چارلز-لوئیس پلاناد، تحلیلگر Midcap Partners، معتقد است که «اشک‌های پادشاهی» می‌تواند به «پرفروش‌ترین بازی تاریخ» تبدیل شود و به طور بالقوه درآمد آن به یک میلیارد دلار برسد.

در توکیو، یوتاکا هیرای گفت که مقیاس به ظاهر بی پایان بازی های قبلی زلدا به او کمک کرده است.

این مرد 30 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “جهان بسیار بزرگ بود، بسیار بزرگتر از آنچه تصور می کردم… من آن را بیش از 100 ساعت بازی کردم.”

دنیل اولیو، توریستی از مکزیک، حتی از گشت و گذار در توکیو وقت صرف کرد تا بازی در توکیو را انتخاب کند.

این بازیکن 33 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “من بسیار هیجان زده هستم، زیرا از حدود 5 سالگی این بازی را می شناسم.”

او با لبخندی گسترده افزود: «در پایان، نسخه کلکسیونی را دریافت کردم، بنابراین شگفت‌انگیز بود».

© 2023 AFP

نقل قول: انتظار طولانی به پایان رسید: «زلدا» جدید وارد قفسه‌ها شد (2023، 12 می) بازیابی شده در 12 مه 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  حسگری که از صدا نیرو می‌گیره