بزرگترین نمایشگاه های تکنولوژی در جهان 1 بیتی

ویدئوی اول دو آونگ در حال تاب خوردن را نشان میداد که شامل چهار متغیر حالت یعنی دو زاویه و دو سرعت زاویهای بود؛ پس از از نمایش این ویدئو به سیستم، هوش مصنوعی برای چند ساعت فیلم و سوال را بررسی کرد و سپس پاسخ خود را داد: برای توضیح این پدیده به ۴.۷ متغیر نیاز است! درواقع در آزمایشهای این گروه تحقیقاتی، تعداد متغیرهای توصیف کنندهی یک پدیده در هر بار راهاندازی مجدد هوش مصنوعی، یکسان بود، اما متغیرهای خاص هر بار متفاوت میشد؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که گویا رویههای جایگزینی برای توصیف جهان وجود دارد و ممکن است که روشهای ما کاملترین و بهترین راهها برای توصیف جهان نباشد! هوش مصنوعی ضعیف علاوه بر اینکه قابلیتهای محدودی دارد ممکن است صدماتی هم ایجاد کند.

دید رایانه ای که از شبکه های عصبی پیچیده استفاده می کند، دارای برچسب گذاری عکس در رسانه های اجتماعی، تصویربرداری رادیولوژی در مراقبت های بهداشتی و اتومبیل های خودران در صنعت خودرو است. در عوض، آنها به یک روشی حرکت می کنند که در آن توسعه دهنده های حرفه ای می توانند به تنهایی با استفاده از مدل های از پیش تعریف شده به عنوان یک سرویس عمل کنند. ممکن است لازم باشد بشر در آن زمان مشاغلی را بر عهده بگیرد که در حال حاضر قادر به تصور آنها نیستیم؛ زمانی این را خواهیم فهمید که هوش مصنوعی قوی ایجاد شود و ببینیم چه کارهایی را میتواند برای ما انجام دهد. در همین راستا هایپر اتوماسیون به استفاده از فناوریهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) برای خودکارسازی وظایفی که زمانی توسط انسان انجام میشد اشاره دارد. الگوریتمهای یادگیری ماشین از دادهها به عنوان ورودی برای پیش بینی مقادیر جدید برای خروجی استفاده میکنند. خودم هم همینطوریام. اعتراف میکنم برای اینکه ادعای تداوم نداشته باشم خیلی احتیاط میکنم اما، از طرف دیگر، بهعنوان یک استاد ادبیات، شغلِ من تاحدزیادی بر این ایده استوار است که گذشته بسیار مهم است و برخوردِ معنیدار با این رشته مستلزم این است که مدتِ زیادی را صرفِ مطالعۀ آن کنید.

اگر مجذوب توانایی میدجورنی در تولید آثار انتزاعی شدهاید و توانایی بیان عبارتهای مناسب برای خلق یک اثر هنری را دارید میتوانید در این سامانه ثبت نام کنید. در نظر داشته باشید گسترده شدن آن ممکن است شکاف بین ثروتمندان و فقیران را نیز بیشتر کند اگر ربات ها در شرکتها به جای نیروی انسانی شاغل شوند، این بدان معنی است که شرکتها دیگر نیازی به پرداخت حقوق به کارمندان خود ندارند بنابراین صاحبان شرکتهای مجهز به هوش مصنوعی تمام سود نهایی را به تنهایی به دست میآورند و روز به روز ثروتمندتر میشوند این در حالی است که انسانهایی که بیکار شده اند رفته رفته فقیرتر میشوند بنابراین باید یک مجموعه جدید اجتماعی ایجاد شود تا همه انسانها در این سناریو نیز بتوانند درآمد کسب کنند. یکی از دروس مهم دوره کارشناسی رشته کامپیوتر، درس هوش مصنوعی است که دانشجویان میتوانند به وسیله این درس با حوزه جذاب و آیندهدار هوش مصنوعی آشنا شوند. چنین تحقیقی به معنی واقعی کلمه شگفتانگیز است چراکه الگوریتم هوش مصنوعی بدون هیچ دانشی از فیزیک پدیدهها و تنها با مشاهدهی دینامیک مساله، متغیرهای حالت در آن پدیده را شناسایی میکند.

تکنولوژی دیپفیک روزبهروز پیشرفتهتر میشود و تشخیص جعلی بودن ویدیوهای مبتنی سایت 1biti بر آن دشوارتر. به این ترتیب، یک ربات چت که از نمونههایی از چتهای متنی تغذیه میشود، میتواند یاد بگیرد که تبادلات واقعی با افراد ایجاد کند، یا یک ابزار تشخیص تصویر میتواند با مرور میلیونها مثال، شناسایی و توصیف اشیاء در تصاویر را بیاموزد. به اعتقاد متخصصان این رشته، این بررسی میتواند نحوهٔ عمل و جزئیات هوش بشر را نشان دهد. هوش مصنوعی روزبهروز جنبههای تازهای در زندگی بشر پیدا میکند و حالا این توانایی را کسب کرده که با الهام از دستورهای نوشتاری انسان تصاویر هنری جذابی خلق کند. اما مگر هوش مصنوعی چیست که ردپای آن در تمام صنایع و در بیشتر وسایل دیده میشود. بحثهای دیگری هم حول مسائل اخلاقی هوش مصنوعی شکل گرفته است، آنچه در این بحثها مطرح میشود این است که آیا باید برای سیستمهای هوشمند مانند رباتها هم حقوق انسانی در نظر گرفت یا خیر؟ به منظور پاسخ به این سوال تیم تحقیقاتی دانشگاه کلمبیا، فیلمهای ویدئویی خاصی را از پدیدههایی که قبلاً درک کرده بودند به برنامه (هوش مصنوعی) دادند و تنها یک سوال ساده از سیستم پرسیدند: حداقل متغیرهای بنیادی مورد نیاز برای توضیحِ آنچه در حال وقوع است، چقدر است؟

بخوان  شتابدهنده هوش مصنوعی 1 بیتی

این شرکت ها توسط بانک های بزرگ جهانی حمایت می شوند و در این بین، اپل به عنوان شرکت پیشرو در زمینه فناوری و فناوری بر سایر شرکت ها تسلط دارد. اما بهتر است بدانید که برای هر کدام از این قسمت های ساخته شده در سینما که در رابطه با AI است، برنامه ریزی کرده اند که در کمترین زمان ممکن، تخیل ها را به واقعیت تبدیل کنند. این عدد به اندازهی کافی به چهار متغیری که ما میشناسیم نزدیک است، اما هنوز هیچ توضیحی نمیدهد که هوش مصنوعی در مورد چیستی این متغیرها چه فکری میکند. اهمیت این پژوهش از بعد نظری بدین صورت است که در مطالعات انجام شده، فعالیتهای مدیریت تکنولوژی و قابلیتهای چابکی به صورت مجزا به کار رفته است و در این پژوهش به علت اهمیت این متغیرها در پاسخگویی به محیطهای پویا به صورت همزمان مدلسازی شده است که در مطالعات پیشین به آن توجه نشده بود.

برای نمونه مدتی است که یک آزمایشگاه تحقیقاتی ۱۰ نفره به نام «میدجورنی» (Midjourney) محصولی را طراحی کرده است که یک هوش مصنوعی تولیدکنندهی تصویر را از طریق سرور چت «دیسکورد» (Discord) دردسترس قرار میدهد. پیروی بحث قبلی، شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اگر در آینده بیگانههای فضایی و باهوش را ملاقات کنیم، آیا آنها هم قوانین فیزیک را به همان شکلی که ما میبینیم درک کردهاند یا اینکه ممکن است جهان را به شکلی دیگر توصیف کرده باشند؟ اگر رایانه ها نبود، صنعت نرم افزار چگونه رشد می کرد؟ ایده آل هوش مصنوعی عمومی آن است که این سیستم توانایی های شناختی و درک تجربی کلی از محیط هایی که در آن قرار دارد را به همراه توانایی پردازش این داده ها با سرعت بسیار بیشتر از انسان ها داشته باشند. در چنینی حالتی این موجود مرموز میتواند به ما کمک کند تا پدیدههای جدید و پیچیدهای را که در حال حاضر درک نظری لازم در مورد آنها را نداریم، توضیح دهیم.

در حال حاضر به گفتهی این تیم، هنرمندانی که از این پروژه استفاده کردهاند، آن را جالب عنوان میکنند و معتقدند که این ابزار ترسی ندارد. همانطور که در زندگی روزمره مشخص است، امروزه بیشتر سیستمها، سازمانها و حتی وسایل مورد استفاده بشر دارای سیستمهای هوش مصنوعی هستند و روز به روز استفاده از آنها در حال افزایش است. در حالی که هوش مصنوعی ضعیف تنها شناخت انسانی را شبیهسازی میکند، هوش مصنوعی قوی در واقع دارای شناخت انسانی است. هوش مصنوعی زمانی وجود دارد که ماشین توانایی شناختی داشته باشد. هوش مصنوعی محدود که به آن هوش مصنوعی ضعیف (Weak AI) نیز گفته میشود، نوعی هوش مصنوعی است که بر روی یک وظیفهی خاص متمرکز است. به چندین الگوریتم جستجوی یکنواخت (Uniform) پرداخته خواهد شد. Baidu اما یک موتور جستجوی چینی است که نقش گوگل را برای کاربران مقیم این کشور ایفا می کند. در کلاسهای درس آینده، مبحث اطلاعرسانی محیطی میتواند نقش سودمندی را ایفا کند. در حمل و نقل هوایی و هواپیمایی، هوش مصنوعی در بسیاری از موارد حساس نقش مهمی ایفا کردهاست، از جملهٔ این موارد اطمینان از ایمنی پرواز و علت یابی ریشه ای است.

فناوری هوش مصنوعی ضعیف به شما کمک میکند big data را به کمک پیدا کردن الگوها و پیشبینی کردن به اطلاعات قابلاستفاده تبدیل کنید. میتوانید مستقیما به وبسایت MidJourney بروید و با کلیک روی Join the beta فرم مرتبط را پر کنید و منتظر کد دعوت بمانید که زمان آن مشخص نیست. بعد از اینکه اطلاعات متنوع خود را تحلیل کردید، برای خوانایی و فهم بیشتر، میتوانید از نمودارها استفاده کنید. تحقیقات بیشتر در آینده میتواند به جلوگیری از احتمال به وجود آمدن رباتهایی که علیه بشر فعالیت کنند کمک کند و به این سؤال پاسخ دهد: «آیا اصلا چنین رباتهای باهوشی وجود خواهند داشت؟

بخوان  وحشی‌ترین عامل درباره تکنولوژی جهان {آیا نیست |

با توجه به اینکه بسیاری از صنایع تلاش میکنند به کمک ماشینآلات هوشمند کارهای خود را پیش ببرند، مردم نگران بیکار شدن افرادی هستند که در حال حاضر بسیاری از مشاغلی که قابل جایگزین شدن با ماشین هستند را انجام میدهند. پاسخ هوش مصنوعی به حداقل متغیرهای بنیادی برای توصیف دو آونگِ در حال تاب خوردن مقدار ۴.۷ متغیر بود که به اندازهی کافی به چهار متغیری که ما میشناسیم نزدیک است. گروهی از نظریهپردازان این نظر را مطرح کردهاند که یک ماشین با هوش مصنوعی قوی باید بتواند مراحل پیشرفت را مانند بشر بپیماید؛ یعنی با ذهنی مانند کودکان شروع به کار کند و در طی فرآیند آموزش به یک ذهن بالغ دست پیدا کند. اتومبیلهای خودران میتوانند نیاز به تاکسی و… از کارخانهها گرفته تا اتومبیلهای خودکار، آغاز اتوماسیون به دههها قبل برمیگردد ولی روزبهروز شتاب آن بیشتر میشود.

همچنین تمرکز این هوش مصنوعی چارچوب مشخصی دارد که استفاده از واژههایی نامتعارف برای آن محدود شده است. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از کارشناسان در مورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار میدهند، بهتر است به این هشدارها توجه کنیم. اما به غیر از این خطرات فاجعهآور که به نظر نمیرسد در آیندهی نزدیک تحقق پیدا کنند، میتوانیم به ۵ خطر فوری اشاره کنیم که میتوانند طی همین چند سال آینده مشکلات زیادی را ایجاد کنند. از دیگر نگرانیها میتوانیم به تکنولوژیهای تشخیص چهره اشاره کنیم و گزارشها حاکی از آن است که برخی از نیروهای پلیس در کشورهای مختلف برای شناسایی مجرمان تحت تعقیب یا افراد مشکوک از عینکهای هوشمند مجهز به نرمافزار تشخیص چهره استفاده میکنند. بنابراین در اینجا قصد داریم در مورد بزرگترین شرکت های فناوری جهان صحبت کنیم و محتوای این مقاله در تاریخ 22 مارس 2020 به روز رسانی شده است. از سوی دیگر این هوش مصنوعی دارای یک پیشزمینهی هنری است و به همین دلیل عواطف انسانی را درگیر میکند.

ادامهی راه این فناوریها به خود ما انسانها بازمیگردد. مساله این است که برای بسیاری از کارهای مختلف، سیستمهای هوش مصنوعی نسبت به انسانها عملکرد بهتری دارند. دومین دسته این سوالات معطوف به خط مشيها و سیاستهاست و سومین دسته با بهرهگیری از سوالات پیشین ناظر بر این موضوع است که تکنولوژیهای تخصصی چگونه ماهیت اقتصاد سیاسی جهانی را تغییر دادهاند. به عنوان مثال میتوانیم به پهپادهای نظامی اشاره کنیم که مثلا با بهرهگیری از سیستمهای تشخیص چهره میتوانند یک فرد را با دقت زیادی ردیابی کنند. در واقع تفکر و اندیشه و بهرهگیری از ظرفیت و توانمندی مغز برای تقویت ذهن تولیدگراست که حاصل آن طراحی، اجرا و ارزشیابی تکنولوژی برای کاربردی خاص است. شاید هوش مصنوعی در آینده بتواند متغیرهای دور مانده از چشم در پدیدههای مختلف را به ما یادآور شود و کمک کند تا قوانین جدیدی برای عالم بسازیم!

کافیست نگاهی به کتب فیزیک بیاندازید، فرمولها یکی پس از دیگری ردیف شدهاند و توضیح میدهند که چگونه چیزها میچرخند، حرکت میکنند، سُر میخورند و میایستند. پس از LISP، زبانهای دیگری نیز برای برنامهنویسی طراحی شدند که از آنها میشود برای توسعهی AI هم استفاده کرد. یکی دیگر از نگرانیهایی که دربارهی پیشرفت هوش مصنوعی وجود دارد این است که این ماشینها بتوانند به اطلاعات سری بشر دست پیدا کنند و حتی به سلاح مجهز شوند. از جمله گوگل «ایمجن» (Imagen) را دارد و «دال-ای» (Dall-E) متعلق به «اوپن ایآی» (Open AI) است و حتی پروژههای کوچکتری مانند «کرایون» (Craiyon) هم وجود دارند. البته عجیب نیست که غیرمتخصصان از این حوزه تصور درستی نداشته باشند، جالب است بدانید که نظرسنجیها نشان میدهد حتی رهبران کسبوکارهای بزرگ نیز درک جامعی از وضعیت AI ندارند. درحالیکه الگوریتمهای یادگیری ماشین سنتی هستند، الگوریتمهای یادگیری عمیق در سلسلهمراتبی از افزایش پیچیدگی و انتزاع قرار میگیرند. بیشتر نمونههای AI که امروزه درباره آنها میشنوید از رایانههای شطرنجباز گرفته تا ماشینهای خودران، به شدت به یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی متکی هستند. این هوش مصنوعی توانایی ساخت تصاویری از چهرههای مشهور را دارد اما با توجه به اینکه بر مفاهیم هنری و زیباییشناختی استوار است، در حال حاضر نمیتوان با استفاده از آن دیپ فیک (جعل عمیق) تولید کرد.

بخوان  کابل توربو شارژ شیائومی 3 آمپر اصلی سرسوکت نارنجی ولتاژ-میمالز

همچنین، این عاملها میتوانند از یک روند استنتاجی برای استخراج بازنماییهای جدید پیرامون جهان استفاده کنند و از این بازنماییهای جدید برای استنباط آنچه استفاده کنند که باید انجام دهند. با توجه به اینکه این پروژه هنوز در ابتدای راه است، انبوهی از دادهها را بهصورت کلی در اختیار دارد و به گفتهی سازندگان این یک روند تجربی است و با گذشت زمان و درنظر گرفتن تمایل مردم، امکان استفادهی بهتر از دادههای موجود فراهم میشود. این هوش مصنوعی به سرعت اینترنت را دربر گرفته و کاربران شبکههای اجتماعی آن را با «دال-ای مینی» (Dall-E Mini) مقایسه میکنند که به دلیل انجام عملکرد مشابه، به شهرت زیادی رسیده است. اگر همه ما اجازه دهیم هوش مصنوعی خودش را بسازد و تدریس کند، آنگاه AIs باید محیطهای آموزشی خودش را نیز ایجاد کند-مدارس و کتب درسی، و همچنین برنامههای درسی. در نگاهی کلان تر هم می توان گفت همه اتفاقات و روندهای خوب یا بد زندگی ما متاثر از تمدن جدید است؛ چرا که ما در ذیل این تمدن و امکانات ومحدودیتهای آن زندگی میکنیم. از این رو شرکت توسعه تکنولوژی میزبان جهت فراهم نمودن دانش فنی بروز و قابل اطمینان و همچنین جهت ارتقای سطح تکنولوژی صنایع کشور اقدام به فعالیت می نماید.

فناوری اتومبیل خودران که زمانی علمی تخیلی محسوب میشد، به آرامی راه خود را به سوی واقعیتی که به آن زندگی بدون رانندگی و میگویم پیش میبرد. به زبان ساده، یادگیری ماشین دادههای رایانه را تغذیه میکند و از تکنیکهای آماری استفاده میکند تا به آن کمک کند تا «بیاموزد» چگونه در یک کار به تدریج بهتر شود، بدون اینکه به طور خاص برای آن کار برنامهریزی شده باشد، و نیاز به میلیونها خط کد نوشته شده را از بین میبرد. اولین فیلم ویدئویی از بازویی در حال رقص در هوا به وسیلهی باد بود که هوش مصنوعی هشت متغیر در پاسخ به حداقل متغیرهای بنیادی آن داد. در این نوشتار، به سوالات رایج پیرامون درس هوش مصنوعی پاسخ داده شده است، همچنین، سرفصلها و رئوس مطالب هر یک از فصلهای درس هوش مصنوعی معرفی و به اختصار شرح داده شدهاند. چرا که استفاده از این فرصتها به خودی خود تهدیدهای این سبک از زندگی را می تواند به راحتی خنثی کند. تنها با چند کلیک ماوس کامپیوتر می توانید به هر نقطه از اینترنت بروید و بدون اینکه متوجه شوید وارد یک دنیای کاملاً جدید شوید!

میزان بازار جهانی محاسبات ابری در سال 2018 حدود 36،700 میلیون دلار ثبت شده است و پیشبینی میشود با رشد 29.2 درصدی تا پایان سال 2025 به 28.530 میلیون دلار برسد. به طور کلی، سیستمهای AI با دریافت مقادیر زیادی از دادههای آموزشی برچسبگذاریشده، تجزیه و تحلیل دادهها برای همبستگیها و الگوها، و استفاده از این الگوها برای پیشبینی وضعیتهای آینده کار میکنند. نقش آنها ایجاد ماشینهایی است که قادر به استدلال مانند مغز انسان هستند. زمانیکه در عصر باستان مفهوم موجود مصنوعی (چیزی که قادر به فکر کردن باشد) بعنوان یک ابزار داستان سرایی شناخته شده بود، ایده تلاش برای ساخت ماشینی که تفکر سودمند انجام دهد توسط “رامون لیول” (حدود سال 1300 میلادی) ارائه گردید. این داستان درست همانند همان چیزی است که هوش مصنوعی در این تحقیق به ما ارائه میکند! در سال ۲۰۰۴ تلویزیون مرکزی چین، ما را به عنوان یکی از ده رهبر کسب و کار انتخاب کرد. تصور میشود که در حال حاضر، تنها چند ده هوش مصنوعی شاخص تولیدکنندهی تصویر وجود دارد.