شتابدهنده هوش مصنوعی 1 بیتی

هوش مصنوعی در امور مالی: صندوقهای سرمایهگذاری مدتهاست برای پیشبینی الگوهای آینده بازار از کامپیوتر و علم داده استفاده میکنند و هوش مصنوعی با تحلیل حجم زیادی داده در یک مدت کوتاه، بازدهی این روند را افزایش میدهد. فناوری که اکنون ایجاد میکنیم، آینده را ایجاد میکند و پس باید تلاش کنیم تا برای مردم باشد و همه چیز را سادهتر و نه پیچیدهتر کند. فعالیت میکنند و این بانوان قرار است آینده هوش مصنوعی را شکل بدهند. در نخستین روزهای فرهنگ دیجیتال، جارون لنیر به شکلگیری چشماندازی از اینترنت به عنوان یک منبع عمومی کمک کرد که در آن، انسانها میتوانستند دانش خود را همرسانی کنند — اما از آن زمان، این چشمانداز را جنبه تاریک فرجام آن تسخیر کرده است: دستگاههای شخصی که زندگی ما را کنترل کرده، اطلاعات ما را رصد کرده و ما را تحریک میکنند. ماشین ترسناکی که تولید برای اپل یک فاجعه به شمار می رفت و به سرعت به یکی از بدترین رایانه هایی که تا کنون در جهان ساخته شده شهرت پیدا کرد. سونی با رونمایی از پهپادی به نام Airpeak در خلال نمایشگاه CES 2021 خود را بهعنوان یکی از بازیگران جدید بازار پهپادها معرفی کرد. یک سیستم موازی که بتوان در مواقع نیاز یا زمانیکه اینترنت ازکار افتاد از آن استفاده کرد.

ظرف چند سال این صنعت به تکنولوژی سوئیچینگ تحول یافت که امکان رد و بدل دادههای بیشتری را از طریق همان کابل ایجاد میکرد. کارشناسان زیادی این نظریه را تایید و بعضی دیگر هم رد کردند. برخی از موارد اشاره شده در کتاب امروز دیگر مطرح نیست، اما پیام و روح کلی پیشینه کتاب همچنان مهم و روشنگر است. همین شرکت اگر در اروپا دفتر داشته باشد باید قوانین EU را رعایت کند و اگر اختلافی ایجاد شود بحث حقوق خصوصی بینالملل مطرح میشود که اول دادگاه تصمیم میگیرد در مورد آن اختلاف کدام قانون باید حاکم باشد و متناسب با آن قانون موضوع بررسی میشود. بنابراین تصمیم گرفت که از نزدیک آن را دریابد – کابلهای زیر دریا، سوییچ های سرّی و دیگر تکههای فیزیکی که این شبکه را تشکیل میدهند. یکی از مهمترین تفاوتهای نظام حقوقی در متاورس با جهان فیزیکی ما عدم وجود موضوع مالکیت مادی است. در سال ۱۹۵۸ فردی به نام John McCarthy یکی از زبانهای برنامهنویسی تخصصی در صنعت هوش مصنوعی به نام LISP را ایجاد نمود و در سال ۱۹۶۵، پژوهشگری به نام Robinson یک روش استنتاجی را برای حل مسئله ارائه داد و در همین زمان بود که نخستین سیستم خبرهٔ مبتنی بر دانش به نام DENDRAL در دانشگاه Stanford توسعه یافت و در سالهای بعد محققین دیگری سیستم خبرهٔ دیگری ساختند که در تشخیص عفونتهای خونی کاربرد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی شبکههای مادر مخابراتی و ارتباطی در کشور است؛ شرکتی که دارای حداقل 70 هزار کیلومتر فیبر نوری، 300 ایستگاه فیبر نوری، 34 ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال، و 24 ترابیت بر ثانیه ظرفیت IXP است اما با این همه، نیازمند تحول است. هدیه اینترنت روز خبرنگار کی فعال می شود؟ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی توضیحاتی درباره خبرنگارانی که تاکنون مشمول دریافت “اینترنت هدیه روز خبرنگار” نشدهاند، ارائه کرد. گسترش شبکههای اجتماعی نیز استفاده از اینترنت را چند برابر کرد. با سرعت بالای این سرویس، شما میتوانید با دوستان و اعضای خانوادتان بدون افت سرعت، بهطور همزمان از اینترنت استفاده کنید و با آسودگی خاطر دسترسی آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. نتیجه ترافیک زیادتر است و کند شدن ارتباط شما به سرورهای اینستاگرام و بازگشت دیتا از سرورهای اینستا به موبایلهای شما.

براساس این دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشها مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند. ربات ماشینی است که میتواند برای انجام یک سری اقدامات پیچیده برنامهریزی شود. این حسگرها اطلاعاتی بهروز را به صورت آنی برای کشاورزان ارسال میکنند تا کشاورز بر اساس آنها، تغییرات لازم را در محصولات خود اعمال کند. به گفته او، مثل کلاهبرداریهای کلاسیک، کلاهبرداری در متاورس هم به این شیوه است که یک کلاهبردار وانمود میکند در حال فروش چیزی با کاربران متاورس است؛ در اثر این مانور کلاهبردارانه افراد فریب خورده و پولی پرداخت میکنند اما در ازای آن چیزی دریافت نمیکنند.این حقوقدان محیط متاورس را مثل محیط واقعی میداند و در توصیف فضای آن میگوید: «در این محیط آواتارها زندگی میکنند و معاملاتی را انجام میدهند. خیلی از ماشین ها برپایه اینترنت عمل میکنند. در سالهای جنگ جهانی دوم، نیروهای آلمانی برای رمزنگاری و ارسال ایمن پیام، از ماشین Enigma استفاده میکردند. پس از آن افرادی هستند که اینترنت را به شکلی که امروزه میشناسیم، کرمچالهی اطلاعات بر پایهی تکنولوژی با سرعتی بالا که هر روز از آن استفاده میکنیم، اختراع کردند.شاید تاریخ اینترنت به اوایل قرن بیستم بازمیگردد، زمانی که نیکولا تسلا تئوری یک سیستم بیسیم جهانی را بیان کرد؛ او باور داشت اگر برق کافی در اختیار داشته باشد، میتواند به انگلیس در آن سوی اقیانوس پیغام ارسال کند.

بخوان  گروه تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکیمعاونت آموزشی | 1biti

بنابراین در نوآوری فنی، ما حرکت یک تکنولوژی در یک زمینه ثابت را نمیبینیم، بلکه حرکت، تغییر و ترجمه شبکهای (زنجیرهای، پیوندی) از کنشگران انسانی و غیرانسانی را میبینیم. بنابراین ما این راهنمای ساده را برای توضیح آنها برای شما عزیزان نوشته ایم. با این سرویس شما میتوانید اینترنتی با استاندارد جهانی در خانه خود داشته باشید. اغلب از این عبارت در هر جایی استفاده میشود؛ ولی شبکهی جهانی وب در واقع با اینترنت متفاوت است. آیا طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بیخبر در حال اجرا است؟ امّا آیا واقعاً فكر میكنند؟ آیا ۱۰ مگابیت بر ثانیه “کند” است؟ آیا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه اینترنت “سریع” است؟ باکساور، شرکتی است که با بهرهگیری از قابلیت یادگیری ماشین، به آژانسهای مسافرتی کمک میکند تا پیشنهادهای سازگارتری با اهداف و سلیقه هر مشتری ارائه دهند.

از لایه هستهی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی نیز تعبیر میشود، شبکهای که بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در بندهای «الف» و «ج» سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز گروه سوم ماده 2 و بند ج ماده 3 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، از موضوع آزادسازی و خصوصیسازی مستثنا و بر عهدهی دولت گذاشتهشده و از سال 1386 سرمایهگذاری، مالکیت و مدیریت آن در قالب شرکت ارتباطات زیرساخت احیاء گردید. در گام نخست اجرای این پروژه، تا پایان سال 1401 ظرفیت انتقال کشور از حدود 30 ترابیت بر ثانیه به حداقل 60 ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از 18 ماه. مدت کوتاهی پس از ساخت آرپانت، دو دانشمند پا پیش گذاشتند تا آن را حتی بیش از این تغییر دهند.رابرت کان و وینتون سرف در ساخت چیزی که احتمالا مهمترین بخش اینترنت است و ما امروزه استفاده میکنیم، یعنی پروتکل TCI/IP، همکاری کردند. ISPهای رده اول بخش عمدهای از ستون فقرات اینترنت را تشکیل میدهند و بیشتر آدرسهای IPv4 را در اختیار دارند. این شرکت بخش بزرگی از سهام خودش را در اختیار کارمندانش قرار داده و به این ترتیب آنها را در سود خود سهیم کرده است.

برقراری ارتباط گفتاری با رایانهها به جای استفاده از صفحه کلید و ماوس یکی از زمینههای تحقیقاتی مهم چند دههٔ اخیر است و شرکتهای بزرگی چون مایکروسافت ٫فیلیپس ٫ ای ال ای تی ٫ ای بی ام ٫سالانه هزینههای هنگفتی را برای این منظور پرداخت کرده و میکنند. این شبکههای عصبی مصنوعی قادرند از میلیون ها ارتباط جهت مواجهه با وظایف دشواری مانند تشخیص تصویر، بازشناسی گفتار و حتی ترجمه زبان استفاده کنند. به دلیل افزایش کارایی واحدهای پردازش مرکزی، از آنها برای انجام وظایف الگوریتمهای هوش مصنوعی نیز استفاده میشود. بیشتر مردم دوست دارند یک استایلیست (مشاور در زمینه مد) داشته باشند که اگر این خدمات بدون دریافت هزینه باشد، حتماً برای مشتریان جذابتر خواهد بود. بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی از کندی اینترنت گلایه کردهاند و این سؤال را مطرح کردهاند که چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست.وضعیت ناگوار اینترنت در هفتههای اخیر را حتی میتوان از سرویس رادار ابرآروان که اطلاعات خود را از دیتاسنترهای پر ترافیک کشور دریافت میکند و اطلاعات آنی از وضعیت ارتباطات اینترنت کشور نشان میدهد، نیز دید.

لایه های سوکت امن برای اولین بار قبل از ایجاد HTTPS معرفی و توسط Netscape ایجاد شد. به گزارش تهران بهشت، در حاشیه جلسه هیات دولت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد. آیا در هفتههای اخیر اینترنت شما اختلال داشته است.بهروزرسانی ۱۱ مهر ساعت ۱۱:۲۲ وزیر ارتباطات برای بررسی فوری کیفیت شبکه ارتباطی کشور به زیرساخت و رگولاتوری دستور داد.به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی دریافت برخی گزارشهای مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات، برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد.

بخوان  چگونه با تکنولوژی دریافت کردم آغاز
در این سند تلاش شده تا اهداف و نحوه دستیابی به آنان بهگونهای بهروزرسانی شود که حرکت پیشگامانه کشور در عرصه این فناوری نوظهور، به صورت شتابان تداوم داشته باشد. با استفاده از مجموعههای راداری با فرکانس بالا از دریاها امکان جمعآوری دادههای دقیق از سطح دریاها فراهم میشود و حرکت پویای آن با هوش ماشینی پیشبینیکننده امکانپذیر میشود. این نام از دو کلمه تشکیل شده است، کلمه اول به دیدگاه شبکهگرایی این مفهوم تأکید دارد درحالی که کلمه دوم به حرکت به سمت اشیاء عمومی که در یک بسته مشترک قرار گرفتهاند تأکید میکند. گفتنی است، فهرست خبرنگاران مشمول، پس از مهلت مقرر (پایان روز سهشنبه ۲۵ مرداد ماه) برای برقراری اینترنت هدیه، به اپراتورها ارسال خواهد شد. بنابر اعلام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، طی هماهنگیهای صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شد که امسال و برخلاف سنوات گذشته که اپراتورها، راساً و بر اساس لیستهای قدیمیِ خود اقدام به برقراری اینترنت برای خبرنگاران میکردند، فهرستِ بهروزِ خبرنگاران و فعالان رسانهایِ عضو سامانه جامع رسانههای کشور به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ارسال شود. 20 اقدام و در نهایت، درخواست ارزیابی رتبه روزنامهنگاری خود را ثبت کنند تا بعد از بررسی مدارک آنها طی روزهای آینده، اسامی متقاضیان برای وزارت ارتباطات ارسال شود.

با وجود پیشرفتهای رخداده در فضای متاورس، هنوز هم راهی طولانی تا تحقق کامل این فضا باقی مانده و برخی موانع در ایجاد کامل این فضا مشکلاتی ایجاد کرده است. آیا تاکنون این سؤال برای شما پیش آمده که چه کسی اینترنت را اختراع کرده است؟ پاسخ احتمالا شما را غافلگیر کند و بیشتر از آنچه تصور کنید به گذشته بازگردد. 1.000M را می شناسید. سوال مهمی که وجود دارد، این است که چطور می توان از امکانات دیجیتالی برای زندگی بهتر استفاده نمود؟ در کنار قیمت ، سرعت اینترنت یکی ازمعیارهای اصلی تصمیم گیری هنگام خرید اینترنتی یا ارزیابی سرویس اینترنت فعلی شما است. یکی از مهمترین گرایشهای آن یادگیری ماشین (Machine Learning) است که به اختصار ML خوانده میشود. هنگام استفاده از هوش مصنوعی حافظه محدود در یادگیری ماشینی، شش مرحله باید دنبال شود: ۱- داده های آموزشی باید ایجاد شود، ۲- مدل یادگیری ماشین باید ایجاد شود، ۳- مدل باید قادر به پیش بینی باشد، ۴- مدل باید قادر به دریافت بازخورد انسانی یا محیطی باشد، ۵- آن بازخورد باید به عنوان داده ذخیره شود، و ۶- این مراحل باید به عنوان یک چرخه تکرار شوند. مفهوم هوش مصنوعی در سال ۱۳۳۵ شمسی (۱۹۵۶ میلادی) در کنار مجموعهای از فناوریها، علوم و برخی ویژگیهای سیستمهای کامپیوتری ایجاد شد.

این تکنولوژی شاید سال ها تا تولید انبوه فاصله داشته باشد، اما روزی که از در وارد شود، همه چیز را تغییر سایت 1biti خواهد داد. باید توجه داشت، این نوع هوش مصنوعی هنوز بهصورت واقعیتی دور از ذهن است؛ زیرا در حال حاضر ابزارهای موردنیاز برای ساخت آن در دسترس نیستند که دلیل آن میتواند این باشد که حتی مغز انسان هنوز بهصورت یک جعبه سیاه است و انسان همچنان تا فهمیدن و درک معنی واقعی و درست هوش فاصله دارد. آنها این پروتکل را انعطاف پذیر طراحی کردند به طوری که نمیشد از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کرد، زیرا خیلی زود منسوخ میشد و در کنار همین موضوع پروتکل باید سختگیرانه باشد تا اطمینان حاصل شود که دادهها به صورت محرمانه و مطمئن جا به جا میشوند. تلاش برای ایجاد گروهی از شبکهها که با یکدیگر صحبت میکنند بسیار دشوار است، زیرا گویشهای آنها متفاوت است و راه حل آن توسعه نوعی اسپرانتو دیجیتال بود که باعث میشد شبکهها از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل شوند و این اتفاق در سال ۱۹۷۴ افتاد، دانشمندان یک طرح پروتکل ساختند که به قوانین ارتباط برقرار کردن رایانهها با یکدیگر بستگی دارد.

گوئی خلاقیت انسان در طول خالقیت خدا، آفرینش جهان را ـ که دارای همهی ویژگیهای فوق است ـ ادامه میدهد. در طول سال 2022، انتظار داریم که شاهد حملات سایبری در سراسر بخشها باشیم و شاهد انجام انواع اقدامات متقابل از سوی صنعت باشیم. در دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی شرکتهای دانشبنیان داخلی این ظرفیت را در طول 4 سال به 120 ترابیت بر ثانیه افزایش خواهیم داد. در ادامه به قیمت رسمی و امکانات بینظیر این SUV برقی نگاهی خواهیم داشت. آرپا یک هدف نظامی از ایجاد اینترنت داشت. هنگام مراجعه به داستان اختراع اینترنت، متوجه میشویم که تیمی از دانشمندان و محققان با استفاده از فنجانهای پلاستیکی، ایستگاه رایانهای را در یکی از میزهای پیک نیک ایجاد کردند و آنجا بود که فهمیدند اینترنت میتواند بوجود آید. به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المرسال؛ امروزه اینترنت یکی از فناوریهایی است که به جزئی جدا نشدنی از زندگی مردم در سراسر جهان تبدیل شده، تا جایی که برخی از افراد زندگی بدون اینترنت را بدون معنا میدانند و بدون این تکنولوژی نمیتوانند زندگی کنند.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! | 1biti

عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیامک یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت شکایت کرده بود، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده به بهبود کیفیت اینترنت داد. این پروژههای کلاهبرداری تفاوت چندانی با شیوههای سنتی کلاهبرداری ندارد و عموماً به دلیل آگاهی اندک از این فضا رخ میدهد.به اعتقاد کارشناسان فقدان یا کمبود آگاهی و دانش لازم از این فضا یکی از مهمترین دلایل گرفتاری در دام کلاهبرداریهای متاورسی است. بنابراین، افزایش اطلاعات درباره موضوع، کمک گرفتن و مشورت با افراد مطلع و رسیدن به اطمینان از اعتبار محل معامله و سرمایهگذاری از جمله راههای پیشگیری از گرفتاری در دام کلاهبرداریهای متاورس است.بهتازگی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به پروژههای کلاهبرداری در متاورس خبر داده و نسبت به آن هشدار داده است.

وجود دارد که در اینترنت بهطور کلی و در خود متاورس قابل اجرا است.»به گفته این حقوقدان در مورد متاورس باید صبر کنیم تا عمومیت پیدا کند و در ادامه تصمیم بگیریم که نیاز به قوانین جدید داریم یا نیازمند اصلاح قوانین هستیم. از آنجا که تلویزیون آنلاین نیست، برای بارگیری به روزرسانی به رایانه ای با دسترسی به اینترنت و درایو فلش USB نیاز دارید. در وهلهی اول افرادی هستند که اینترنت را از لحاظ تئوری اختراع کردند؛ ایدهی مکانی که در آنجا تمام دانشها در اختیار تمام افراد جهان قرار بگیرند. قراردادهای متاورس قراردادهای تحت شبکه پلتفرمی است که افراد وقتی وارد آن پلتفرم میشوند، terms of service آن را قبول میکنند و اگر براساس آن عمل نکنند، پلتفرم امتیاز آنها را کم یا اخراجشان میکند. حتی با وجود نقصهایش، وضعیت زندگی مردمی فراموش شده بخاطر آن بشکلی غیرقابل بازگشت ارتقاء یافته است، اینها گفتههای مدیر عامل روزنامه پست صبحگاهی چین جنوبی، گری لیو است و در یک سخنرانی شگفتانگیز لیو توضیح میدهد که چطور صنایع فناوری در چین در حال پیشرفت است — از نوآوریهایی، مانند سفرهای بهینه سازی شده توسط هوش مصنوعی با قطار، تا اعتبار سنجیهای اجتماعی آخرالزمانی که برای شهروندان امتیاز و محدودیت ایجاد میکند.

ارزهای دیجیتال بازیگران اصلی اقتصاد متاورس هستند و سایر ارزهای رایج در جهان جایگاه چندانی در پلتفرم متاورس ندارند.شراره دهشیری درباره مناسبت متاورس چنین توضیح میدهد: «خرید یک کالای متاورسی به این صورت است که افراد باید یک NFT خریداری کنند، این NFT یک نوع مجوز بهرهبرداری به حساب میآید که در دسته مالکیت فکری تعریف میشود.»او این موضوع را با ذکر مثالی توضیح داده و میگوید: «برای مثال شما اگر عکس یک نفر را NFT کنید مالک فکری آن میشوید، اما کسی که کپیرایت آن عکس را داشته باشد میتواند شما را تعقیب کند.» این پژوهشگر حوزه حقوق سایبری در همین رابطه به مثال دیگری اشاره کرده که به برند هرمس مربوط میشود.در این پرونده شخصی این برند را NFT کرده بود و این NFT را 40 هزار دلار فروخته بود و هرمس از او شکایت کرد؛ چراکه مالکیت، طراحی صنعتی و کپیرایت آن برای هرمس بوده است. در نهایت، ونوار بوش فرضیهی مکانیک اینترنت را بیان کرد؛ ماشینی که آن را «میمکس» نامید و به کاربران اجازه میدهد در بین مجموعهی عظیمی از اطلاعات که از طریق شبکهای از لینکها به هم متصل هستند، جستجو کنند.مارشال مکلوهان (تصویر سمت راست) و نیکولا تسلا (تصویر سمت چپ)اواخر دههی ۶۰، ایدههای تئوری سابق سرهم شدند و با ساخت آرپانت، شکلی سهبعدی به خود گرفتند.