تاریخچه ناگفته هوش مصنوعی؛ انسانهایی که ماشینهای هوشمند را ساختند 1 بیتی

Samsung Gear VR همچنین دارای یک کنترلر دستی است که بیشتر همانند یک کنترل از راه دور عمل می کند. قبل از ظهور سی اف سی (CFC) یخچالها از آمونیاک، متیل کلرید و دی اکسید گوگرد به عنوان مبرد استفاده میکردند. سپس دادههای مهم برای انجام خودکار وظایفی که نیازهای مردم را برآورده میکند، استفاده میشود. همچنین زمان انتظار را کاهش میدهد و فرآیند شناسایی و پایش بیماریهای مزمن و انجام اقدامات مناسب برای کاهش خطر را ساده میکند. تخصیص زمانی برای انجام این پروژهها، جدا از کمک به رشد اعضای تیم، در تصمیمگیری تغییر فناوریها نیز بسیار موثر است. اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در زمینه رمزگذاری چه خواهند بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟

به گزارش تجارتنیوز، معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیهای ویژه اعلام کرد: خبرنگارانی که تاکنون مشمول دریافت اینترنت هدیه روز خبرنگار نشدهاند، میتوانند با ورود به بخش خبرنگاران سامانه جامع رسانهها، نسبت به تکمیل مدارک و ارسال مستندات سایت 1biti خود اقدام کنند. هوش مصنوعی از دادههای استخراجشده از هزاران حسگر iot استفاده میکند که به شبکههای عصبی عمیق وارد میشود و پیشبینی میکند که انتخابهای مختلف چگونه بر عملکرد آینده تأثیر میگذارند. این سیستم میلیونها داده را به منظور پیشبینی فیلم براساس واکنشها و انتخابهای قبلی شما بررسی میکند. علاوه بر این، پلتفرم دادهها را به طور کامل تجزیه و تحلیل میکند تا جزئیات مهم را به دست آورد. فرق نمی کند که گیاه خوار باشید و یا این که گوشت خوار شش دانگ، سیستم پرورش گوشت کنونی نخواهد توانست تا مدت زیادی دوام بیاورد و نتیجه دوام نیاوردنش بر همه تاثیر خواهد گذاشت.

بهنظر میرسد اگر کشورها به فکر یافتن راه برای اقتصاد پایدار و رشد مناسب هستند باید هر چه سریعتر مسیری برای ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی خود تعریف کنند. راهکارهای اینترنت اشیا برای بخش نفت و گاز شامل راه حل تشخیص نشت، راه حل نظارت بر سطح چاه نفت، انتقال تانکرها، بررسی سلامت تجهیزات و نگهداری میشود و مکانهای حفاری ایزوله که میتوان با حسگرها بهتر از مداخله انسان کنترل کرد. یکی از راه حلها این است که دادههایی که دریافت شده، به سیستمهای هوش مصنوعی (AI) وارد کنند و از آن برای پیشبینی استفاده نمایند. قابلیت یادگیری قوانین پیچیده موجود در یک محیط و استفاده از آنها برای رسیدن به واقعیت های جدیدو در زمان بسیار کم، همرا با خلاقیت. دسته بندی های متفاوتی میشه برای الگوریتم های هوش مصنوعی نام برد. مادامی که کامپیوترها از قوانینی برای جستجو و دریافت نتیجه استفاده نمایند قادر به درک و فهم مطالب نخواهند بود. یک لامپ که میتوان آن را با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند روشن کرد، یک دستگاه اینترنت اشیا است. هدف از دادهها این است که پزشکان را قادر سازد به دادههای پزشکی بیمار در زمان مناسب دسترسی داشته باشند، آنها را در فضای ابری ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

بنابراین مشخص کردن یک راهبرد پیشبینی، هنری است که شامل انتخاب، هماهنگی، بکارگیری و تغییر روشهای کمی و کیفی است. اینترنت Internet در واقع یک شبکه گسترده جهانی است که میلیون ها کامپیوتر متصل به هم دارد تا در سراسر دنیا اجازه انتقال داده ها و اطلاعات را بدهد. تولیدکنندگان در حال اضافه کردن حسگرها به اجزای محصولات خود هستند تا بتوانند دادهها را در مورد نحوه عملکرد آنها ارسال کنند. وارد کردن فراداده به پایگاههای داده NoSQL مانند MongoDB برای این محتوای بدون نظم، ساختار ایجاد میکند. رباتهای خانگی: جارو برقیهای خودکار از هوش مصنوعی برای تشخیص اندازه اتاق، شناسایی و دوری از موانع و یادگیری بهترین مسیر برای جارو کردن از هوش مصنوعی استفاده میکنند. به عنوان مثال میتوان یک سیستم GPS را مثال زد که کوتاهترین، سریعترین و ایمنترین مسیر به یک مقصد خاص را پیدا میکند.

بخوان  تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی و نوآوری | 1biti

بهعنوان آخرین سوال در یک ماه گذشته جناب آقای واعظی بهعنوان وزیر ارتباطات یک ضربالاجل ۴۵ روزه به زیرساخت دادند تا مشکل اینترنت کشور را این شرکت حل کند و زیرساخت هم حل مشکلات این حوزه را به ۴۵ روز بعد از این ضربالاجل انتقال داد؛ به نظر شما مشکل اینترنت کشور با این ضربالاجلها قابل حل است؟ هنگامی که دستگاههای اینترنت اشیا با یکدیگر صحبت میکنند، میتوانند از استانداردها و پروتکلهای ارتباطی متنوعی استفاده کنند که بسیاری از آنها برای دستگاههایی با قابلیتهای پردازش محدود یا توان الکتریکی کم طراحی شدهاند. البته از سال 1960 به بعد مفهوم انفورماتیک یا همان دادهپردازی با استفاده از کامپیوترهای بزرگ در بین افراد زیادی به منظور مدیریت اطلاعات طرفداران بسیاری پیدا کرد. از تشخیص تومورهای مغزی گرفته تا تصمیم گیری در مورد اینکه کدام درمان سرطان برای یک فرد بهتر جواب می دهد، هوش مصنوعی انقلابی در تشخیصهای پزشکی بهوجود خواهد آورد.

اثربخشی اینترنت اشیا به میزان سرعت و در دسترس بودن این رسانهها بستگی دارد، از این رو انتخاب نوع مناسب مسیر اتصال بسیار مهم است. برای کسبوکارها پروژههای حمایت از مدیریت دارایی رکن کلیدی خواهد بود. یک روند محتمل این است که با توسعه اینترنت اشیا، ممکن است دادههای کمتری برای پردازش به ابر ارسال شود. همان روشی که Google Cloud انجام میدهد. هنگامی که کل دادهها به پلتفرم منتقل شود، عملکردهایی روی این دادهها انجام میشود تا خروجیهای مورد نظر بدست آید. برای کاهش هزینهها، پردازشهای بیشتری را میتوان روی دستگاه انجام داد و تنها دادههای مفید به ابر فرستاده شوند.

کسب و کاری که بتواند از قدرت تکنولوژی در جهت تحقیق و توسعه بازار هدف خود استفاده بهینه کند،چندین گام از رقبای خود جلوتر است. این روند تا زمانی ادامه مییابد که سیستم به درصد خطای از پیش تعریف شده برسد. در مقیاس بزرگتر، پروژههای شهرهای هوشمند کل مناطق را با حسگرهایی پر میکنند تا به ما در درک و کنترل محیط کمک کنند. تولید مواد غذایی تا سال 2050 باید 50% بیشتر از الان باشد وگرنه ما با یک قحطی جهانی روبرو خواهیم شد. از نظر سابقه مدیریتی 69 نفر از کارشناسان دارای سابقه مدیریتی 1 تا 5 سال هستند و 24 نفر از کارشناسان دارای سابقه مدیریتی 6 تا 10 سال و 7 نفر سابقه مدیریتی 11 تا 15 سال بود. به عنوان مثال، حسگرهای GPS موقعیت مکانی شما را ردیابی می کند تا شما را به مقصد راهنمایی کند. این میتواند به شرکتها کمک کند تا تشخیص دهند که چه زمانی ممکن است یک جزء از کار بیفتد و قبل از اینکه باعث آسیب شوند آن را تعویض کنند.

همه اینها بدان معناست که اینترنت اشیا به شرکتها اجازه میدهد مجموعه دادههای گستردهای ایجاد کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند. در واقع حسگرهای هوشمند تضمین میکنند که دامها به اندازه کافی غذا بخورند. حسگرهای تعبیه شده در این دستگاهها به طور مداوم دادههایی را درباره محیط اطراف و اطلاعات کار این دستگاهها جمعآوری میکنند. سرورها دادههایی را که حسگرها جمع آوری کردند را پردازش میکنند. تمام فرآیندهای ذکر شده در بالا در زمان واقعی انجام شده است بنابراین نیاز است که نمایشگرهای تعاملی سفارشی ایجاد شود. زمانی که ما میخواهیم پیاده سازی هوش مصنوعی را انجام دهید . تحلیلگران موسسه مورگناستنلی سال گذشته پیشبینی کرده بودند که مایکروسافت میتواند سال آینده با پیشتازی در زمینه رایانش ابری، نشان افتخار اولین شرکت یک تریلیون دلاری در جهان را به خود اختصاص دهند. بخش بعدی فصل اول درس هوش مصنوعی به تاریخچه هوش مصنوعی اختصاص دارد که در ادامه به شرح آن پرداخته شده است. بخش اول به معرفی مسئله هوش مصنوعی اختصاص دارد. هوش مصنوعی خودآگاه، بهطور واضح، یک هوش برتر است که تاحدی شبیه مغز انسان تکامل یافته است و میتواند خودآگاهی را توسعه دهد.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر رادطب | 1biti

اینترنت اشیا آژانسهای مسافرتی را برای ارائه اطلاعات در لحظه و خودکارسازی فرآیندها مانند ارسال کارتهای کلید الکترونیکی بر روی گوشیهای هوشمند مهمانان توانمند میکند. برای مدیریت هر دو سناریو یک تابع عملیات بازاریابی توانمند ضروری است. هواپیماهای هوشمند، چه از راه دور و چه به صورت خودکار، چهره عملیات نظامی را تغییر داده اند. بسیاری از عملیات کلان داده برای دریافت بینش نسبت به رفتار انسان استفاده میکنند. تاکنون تحلیلهای بسیاری از علل موفقیت چهار غول بزرگ تکنولوژی دنیا یعنی گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون ارائه شده است که هر یک به جنبههایی از این موفقیت پرداخته است. تجزیه و تحلیل میتواند به سادگی بررسی دما یا یک وضعیت پیچیده باشد، مانند موقعیتی که یک مهاجم وارد میشود و دستگاه باید آن را از طریق دوربین شناسایی کند.

هنگامی که شما در حال تماس با Uber هستید، قیمت گذاری و انتخاب خودرویی که مطابق درخواست شما باشد، توسط AI تعیین میشود. پس دفعه بعدی اگر فکر می کنید که هوش مصنوعی در زندگی شما تاثیری ندارد, به تلفن همراه خود نگاهی بیندازید. فناوری اتومبیل خودران که زمانی علمی تخیلی محسوب میشد، به آرامی راه خود را به سوی واقعیتی که به آن زندگی بدون رانندگی و میگویم پیش میبرد. فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهیهای نظامیافته برای انجام وظایف علمی است. ما باید نظام آموزشی عالی کشور را به طور کلی تغییر دهیم؛ چه با هدف شکل بخشیدن به یک جامعة دانشگر و چه با هدف ورود به تکنولوژیهای علمی. افزایش بهرهوری نیروی کار و صرفه جویی در هزینه دو هدف بالقوه است. استفاده از این فناوری در انبارداری باعث کاهش زمان و هزینه میشود. بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند پردازش دادههای خود را در فضای ابری انجام دهند تا اینکه حجم عظیمی از ظرفیت داخلی ایجاد کنند. برخی از اشیاء بزرگتر ممکن است خود از بسیاری از اجزای کوچکتر اینترنت اشیا تشکیل شده باشند، مانند موتور جت که اکنون با هزاران حسگر پر شده، تا کارایی و امنیت آن تضمین شود. کشاورز همچنین میتواند دستورالعملها را از طریق تلفن همراه ارسال کند و محصولات و حیوانات را از مجاورت اتاق خود بررسی کند.

برای مثال تولیدکنندگان به جای فروش یک محصول مستقل میتوانند خدمات تعمیر و نگهداری پیشبینی شده برای آن محصول را نیز ارائه کنند. این کار به کشاورزان کمک میکند تا محصول مناسب برای کاشت در زمین کشاورزی خود را پیدا کرده و اقلام مناسب را برای کاشت فراهم کنند. شبکههای دوربرد توان پایین یا شبکههای LPWAN امکان اتصال تعداد زیادی از دستگاهها را در محدودهای وسیع و با توان مصرفی پایین فراهم میکند. از جمله برخی از مهمترین این فناوریها میتوان به شبکههای برد کوتاه نظیر Bluetooth ،ZigBee و Z-Wave و شبکههای برد بلند LPWAN نظیر LoRaWAN و SigFox اشاره کرد.

رشد تقاضا برای ال ئی دی ها نیز تاثیر زیادی بر افزایش مصرف طلا داشته است. ماشین لرنینگ در چند سال اخیر توانسته تاثیر عظیمی بر فناوری های دانش بنیان در سراسر دنیا داشته باشد. با این چنین سیستم هایی فرایند یادگیری سیستم های هوش مصنوعی به دشت شبیه به انسان ها خواهد شد و به طرز چشمگیری مدت زمان یادگیری را کاهش میدهد. اما هنوز متاسفانه در برخی از شرکت ها جا نیفتاده است. برخی از این دادهها کوچک خواهند بود، مانند یک بهروزرسانی سریع دما که از یک سنسور خوانده میشود، دستگاههای دیگر ممکن است حجم عظیمی از ترافیک داده ایجاد کنند، مانند دوربین نظارت تصویری با استفاده از بینایی رایانه. در یک سازمان هرچقدر پیچیدگی تکنولوژی بیشتر باشد، به همان نسبت سطح تخصص و مهارت کارکنان آن نیز بیشتر خواهد بود، در نتیجه مدیریت بخش زیادی از تصمیمات را به بخشهای زیر دست خود واگذار میکند که موجب عدم تمرکز در تصمیمگیری میشود. این اطلاعات شامل بافت خاک، تعادل رطوبت، سطح آفتکشها، سطح آب و سلامت محصولات میباشد. مسئولیتهای لایه انتقال، قابلیت انتقال پیام را END-TO-END و مستقل از شبکه، به اضافه کنترل خطا، قطعه قطعه کردن و کنترل جریان را شامل میشود.

بخوان  ایمیل ایرانی یعنی چه ؟ 1 بیتی

از بازاریابها خواسته میشود تا از روند کاملاً جدید عملیات، فرآیندها و رویکردهای جدید در تصمیمگیری استقبال کنند. این امر زمان و هزینه را تا حد زیادی کاهش میدهد. این بررسیها نشان میدهد که هزینه اجاره دفتر برای یک شرکت تکنولوژی در این شهر به 54دلار برای هر فوت مربع در هفته میرسد. برای شرکتهای توسعه برنامه اینترنت اشیا (IoT) بسیار مهم است که سیستمی را توسعه دهند که به صورت دستی نیز قابل تنظیم باشد. این به فناوری جدیدی مانند سرورهای Edge نیاز دارد که میتوانند دادهها را دور از ابر یا مرکز داده سازمانی جمعآوری و تجزیه تحلیل کنند و در صورت لزوم پاسخها را در فاصله فیزیکی نسبتاً نزدیک ارسال نمایند. از کنترل دستگاهها و ماشینآلات خط تولید ، جلسات درون سازمانی، تامین مواد اولیه، فروش کالاها و هر چیزی که فکرش را بکنید.

از جمله سایر کتابهای مناسب برای آمادهسازی کنکور کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی، میتوان به کتاب هوش مصنوعی پوران پژوهش و کتاب هوش مصنوعی انتشارات پارسه اثر حمیدرضا طارمیان اشاره کرد. ارتباط بین تمام دستگاهها در هر اکوسیستم Iot از جمله حسگرها، روترها، دروازهها، برنامههای کاربردی و پلتفرمها، شبکه را میسازند. ربات های انسان نمایی که قابلیت برقراری ارتباط و تعامل را داشته باشند، یکی دیگر از اتفاق هایی است که انتظار می رود در اینده نزدیک شاهد آن باشیم. سنسور های تخصصی همچنین می تواند فضا های زندگی را برای نظارت بر سلامت و رفاه عمومی شهروندان، مجهز کند. برای ایجاد محصولی قابل رقابت و با کیفیت، بهتر است که توسعه دهندگانی با تجربه استخدام شوند.

سیستم هایی هوشمند که انجام اموری خاص را بدون برنامه ریزی واضح برای چگونگی ِاجرای آن آموخته یا یاد گرفته اند. شرکتها همچنین میتوانند از دادههای تولید شده توسط این حسگرها برای کارآمدتر کردن سیستمها و زنجیرههای تامین خود استفاده کنند، زیرا دادههای بسیار دقیقتری در مورد آنچه واقعاً در حال وقوع است، خواهند داشت. در نتیجه ممکن است از استانداردهایی و پروتکلهای قدیمی استفاده کنند که حرکت به پلتفرمهای مدرن را دشوار میکند. اینترنت اشیا به عنوان یک پلتفرم برای تخلیه تمام دادههای جمعآوری شده توسط این دستگاهها عمل میکند. پلتفرمها بسیاری از عملکردها را برای هماهنگ کردن عناصر تشکیلدهنده سیستمهای اینترنت اشیا با هم ترکیب میکنند. دستگاههای IIoT اغلب نسبت به بسیاری از دستگاهها عمر طولانیتری دارند. حجم وسیعی از دادهها در مورد نحوه رفتار اجزای هر شی در موقعیتهای واقعی میتواند به بهبود عملکرد آنها کمک کند. اگر گاو دوز معمولی را نمیخورد، میتوان یک هشدار فوری به مسئول سوله ارسال کند. تجزیه و تحلیل باید با سرعت انجام شود تا بتوان اقدام فوری انجام گیرد و نتایج بهتری ارائه شود. به روز نگه داشتن ارتباط با مشتری و تولید گواهی تحویل موبایل نیز به راحتی انجام میشود. از آنجا که بازار گوشیهای هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکتهای سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید، دیگر نمیدانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشیهای هوشمند تاشو و منعطف روی آوردهاند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکتهای تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.