مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

علوم نانو مجموعه ای جامع و تئوری از اطلاعات را به ما نشان می دهد که با آن میتوان یک فناوری را بوجود آورد . لازم به ذکر است که ما برای توصیف و کنترل مواد در مقیاس نانومتر به دستگاه هایی مخصوص نیاز داریم که بتوانند عملیات نظارت و کنترل بر مواد نانو را به درستی و با دقت مناسب انجام دهند . فناوری نانو برخلاف چیزی که از آن یاد می شود جدید نیست و بشر از ابتدا و در سیر مسیر تکامل و پیشرفت بارها و بارها با آن دست و پنجه نرم کرده است . اول، وی امکان ساخت ماشین هایی را در نظر گرفته بود که بتوانند اتمهای منفرد را برای ساختن ترکیبات شیمیایی انتخاب و قرار دهند. در سال ۱۹۸۱، بینگ و روهرر، در IBM در زوریخ، میکروسکوپ کاوشگر اسکن را اختراع کردند.

سیستم خبره چیست و چه کاربردی برای…

این “سیستم های میکرو الکترومکانیکی” در حال یافتن برنامه های گسترده ای هستند، به ویژه در زمینه های خودرو و پزشکی، جایی که هزینه و عملکرد مبتنی بر اندازه از عوامل اصلی هستند. ما می توانیم در اینجا ببینیم که تأثیرات عظیمی که کار در مقیاس بسیار کوچک بر جهان ما می گذارد. فن آوری نانوتکنولوژی شاخه ای از فن آوری است که با ذرات کوچک تر از 100 نانومتر سروکار دارد.این حوزه شامل روش هایی در مقیاس بسیار کوچک است و در یک حوزه مطالعات فنی عمیق توسعه یافته است. طیف گسترده ای از کاربردهای نانوتکنولوژی به دنبال درمان برخی از چالش های مهم است که طی سال ها تکرار شده اند و این مشکلات ناشی از مسائل حقوقی, محیطی, اخلاقی, پزشکی و روانی است. نانو تکنولوژی در واقع به عنوان یک فرایند شناخته می شود که به وسیله ی دستکاری مواد در مقیاس اتمی به همراه تولید ابزار و مواد به وسیله کنترل آنها در سطح مولکول ها و اتم ها انجام می گیرد.

  • شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
  • ما در تکنولوژی نانو هنوز در ابتدای راه بوده و مرزهای جدیدی را برای زندگی آینده و به کمک نانو فناوری در تصورداریم.
  • فن آوری نانو برای ارائه یک روش جدید و بهبود یافته برای تشخیص و درمان سرطان طراحی شده است.
  • سنسورهای پایه نانومقیاس و نانوسیم ها می توانند بیومارک های سرطانی را تشخیص دهند.
  • احتمالاً بارها عبارت‌هایی نظیر نانو تکنولوژی، ساختار نانو، مقیاس نانو و … به گوشتان خورده است.
بخوان  میتوان گفت AI واژه دقیق تری است 1 بیتی

اما در مقیاس نانو، تاثیر این نیرو بسیار کمتر از نیروهای الکترومغناطیسی بین اتم‌ها و مولکول‌ها است. به طور خلاصه به نظر می‌آید قواعد بازی علم، زمانی که شما در مقیاس‌های کوچک نانومتری در حال کار هستید، متفاوت است. این تحقیقات که در مجله Nature Communications منتشر شد، راه را برای ساخت کامپیوترهای پیچیده در مقیاس نانو برای پیشگیری و درمان سرطان و سایر بیماری‌ها هموار می‌کند.

http://118amoozesh.irکاربردهای نانو تکنولوژی در دهه 80 قرن بیستم به شکلی باور نکردنی مورد توجه قرار گرفت. فناوری نانو توانایی کنترل لایه های اتمی و ملکولی است که به قصد تغییر خواص مواد انجام می شود. دانشمندان از نانو بعنوان یکی از علومی که آینده جهان را تغییر می دهد نام می برند. نانو مجله خبری 1 بیتی تکنولوژی یک علم جدید محسوب نمی شود ولی در چند دهه گذشته رویکردی جدید در تمامی علوم داشته و مواد نانو در تمامی رشته ها تولید شده اند. ذرات نانو در طیف وسیعی از صنایع پزشکی، مهندسی، علم کامپیوتر، الکترونیک، محیط زیست، هوا فضا، بیوتکنولوژی و ….تحول ایجاد کرده است.

اولین همایش ملی معماری، مرمت، شهرسازی و محیط زیست پایدار، همدان، دانشکده فنی شهید مفتح همدان، شهریور ۱۳۹۲. کلیه حقوق برای شرکت نانو گستر کیمیاگران آروند محفوظ است.کپی به هرشکل غیرمجاز و غیرقانونی است. با دریافت اپلیکیشن فرادرس از گوگل‌ پلی، می‌توانید تمامی امکانات سایت را روی موبایل خود نیز داشته باشید.

۱ – توليد ، مواد و محصولات صنعتی :