عکسی از آزمایش‌های جدید نمونه اولیه ماه‌نورد ناسا روی زمین

ولف افزود: با وایپر، ما کارهای اولیه را می‌دهیم. رسیدن به این نقطه عطف، بسیار هیجان انگیز است.

در عکس منتشر شده از آزمایش‌ها، یک مورد مهم دیده می‌شود که بر روی ارتباط بین ماه‌نورد و فرودگر ارسال می‌شود. ویژگی‌های حیاتی این آزمایش‌ها شامل افزاری بود که به طور ویژه، حذف وایپر و تغییر اجزای نرم‌افزار ماه‌نورد و رمپ‌های فرودگر را کنترل می‌کند. گروه آزمایش، شرایط را باید به دقت بررسی کرد تا مطمئن شویم که MGRU3 فاصله کافی دارد و رمپ‌ها را به درستی به کار برده‌اند.

ناسا عکس را از آزمایش‌های جدید نمونه ماه‌نورد خود منتشر کرده است که آن را در حال حرکت روی شیب‌های تند نشان می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

ولف ادامه داد: موارد آزمایشی را با MGRU3 بررسی کردیم تا مطمئن شویم که وایپر می تواند عملیات مورد نظر را روی ماه انجام دهد.

تکمیل این آزمایش‌ها به این معناست که حتی اگر وایپر در یک نقطه‌ ناملایم فرود بیاید، احتمالاً می‌تواند با موفقیت از فرودگر خارج شود و یک گام بزرگ را به سوی پرواز بردارد.

«جاسپر ولف» (Jasper Wolfe)، سرپرست آزمایش خروج وایپر در مرکز پژوهش ایمز گفت: ما با کمک این مجموعه آزمایش‌ها، همه موارد را می‌توان محدودکننده خروج وایپر در ماه، آزمایش کرد. این آزمایشها شامل بدترین شرایط بودند. از جمله سرعت بالا با استفاده از شیبدارترین و ترسناک ترین رمپ ها و حرکت در ناهموارترین رمپ ها با ترکیب پیچیدن.

آزمایش‌های اخیر که با استفاده از نمونه‌های اولیه ماه‌نورد وایپر و کاوشگر گریفین صورت‌اند، در «مرکز پژوهش ایمز» (NASA Ames) ناسا انجام شد. آزمایش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیستم‌های وایپر را به اندازه کافی برسانند تا اطمینان حاصل شود که در طول مأموریت علمی خود، مطابق با انتظار عمل می‌کند. مهندسان با راندن نمونه اولیه وایپر موسوم به «MGRU3» روی یک سطح شیب‌دار، بهتر است از عملکرد ماه‌نورد در شرایط عادی و غیرعادی دست یافتند.

بخوان  iOS 16.2 اینجاست: ویژگی‌های جدید، آیفون‌های پشتیبانی‌شده و هر آنچه که باید بدانید

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ماه‌نورد «وایپر» (VIPER) ناسا آخرینا یک دوره موفقیت‌آمیز دیگر از آزمایش‌های دقیق را تکمیل کرده است که برای آزمایش آن در بیرون آمدن از کاوشگر «گریفین» (Griffin) شرکت آمریکایی «آستروبوتیک» (Astrobotic) و راندن روی سطح ماه انجام می‌شود. ساخته شده است. این عملیات چند ساعتی است که نامیده می‌شود، یکی از حیاتی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های مأموریت ۱۰۰ روزه اولین ماه‌نورد رباتیک ناسا است. اگر رمپ‌های بیرونی وایپر بسیار شیبدار باشند یا به دلیل زمین ناهموار کج شوند، این عملیات ممکن است باشد.

هندسه رمپ‌های فرودگر قمری به گونه‌ای طراحی شده است که به شکل سطح کوه مستح قمری «Mons Mouton» هنگام رسیدن به فرودگر، متفاوت باشد. با توجه به زمین فرودگر، زاویه رمپ‌ها ممکن است شیبدار باشد و این خطر را ایجاد کند که ماه‌نورد، قدرت کشش و لغزش را از دست بدهد یا ممکن است یک سطح نسبت به سطح شیبدارتر باشد که در این صورت، گروه عملیات نیاز دارد. که وایپر بی‌درنگ این شرایط را جبران کند.