انجام اولین تماس تصویری 4K از فضا

نیکول مان افزود: هرچه آزمایش ما پیش می‌رود، متوجه می‌شویم که در آینده با سیستم‌های کامپیوتری خودکار و ربات‌ها ترکیب می‌شود و سپس انسان‌های روی فضاپیما بیشتر باهم در آینده خواهند بود.

در وهله اول، بحث درباره این بود که اکنون زندگی در فضا چگونه است. ایستگاه فضایی بین‌المللی که از آن به عنوان آزمایشگاه ریزگرانش نیز یاد می‌شود، تنها مکانی است که می‌توانیم چالش برانگیزترین بخش اکتشاف فضا یعنی حضور انسان در فضا را مطالعه کنیم.

روز گذشته(6 ژانویه) فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) اولین تماس با کیفیت 4K را با زمین و طی آن درباره نمایشگاه CES ۲۰۲۳ صحبت کردند.

او افزود: ما در می‌یابیم که تکثیر سلولی از بسیاری از جهات متفاوت و بهتر است و در آینده، شاید بتوانیم کل اندام‌ها را در اینجا بسازیم. رویدادی که جهان را تغییر می دهد.

روبیو: ما بیش از ۲۰ سال است که در فضای بین‌المللی زندگی می‌کنیم و باید بگوییم که انسان بیشتر و بیشتر دورتر می‌شود، بسیار خودمختارتر می‌شود.

ربات‌های Astrobee ناسا به فضانوردان در انجام آزمایش‌ها در ایستگاه‌های بین‌المللی کمک می‌کنند. ربات‌های Astrobee ربات‌های آزادی هستند که برای کمک به فضانوردان در انجام کارهای معمولی ساخته‌شده‌اند تا انسان‌ها زمان بیشتری را صرف انجام کارهای سرگرم‌کننده کنند. به گفته ناسا، این ربات‌های مکعبی شکل می‌تواند با استفاده از دوربین‌های داخلی نکات لازم درباره فهرست‌بندی و آزمایش‌ها را ثبت کنند یا حتی محموله‌ها را در ایستگاه فضایی جابجا کنند.

مان گفت: من فکر می کنم در دهه آینده شاهد تغییرات و پیشرفت های بسیاری در حوزه فناوری فضای مکانی بود.

بخوان  سریعتر راه رفتن با چکمه های آهنین

یکی دیگر از دستگاه ها، تاسیسات بیوفبریکیشن (بیوفابریشن) است. روبیو گفت: این دستگاه برای من به عنوان یک پزشک، واقعاً یک چیز هیجان انگیز است.

مان گفت: کارهای زیادی انجام می‌دهیم. دوش گرفتن در اینجا خوب است، ما آب زیادی داریم، یکی از جالب‌ترین چیزهایی است که ما درست در کنار من است و نامش Astrobee است.

به همین دلیل، فضانوردان نیکول مان و فرانک روبیو در حال حاضر در حال انجام یک ماموریت علمی هستند. انجام این مأموریت‌ها را می‌دانند که می‌دهد و به توسعه فناوری‌های پیشرفته برای مأموریت‌های اکتشافی رباتیک و انسانی مانند مأموریت‌های آرتمیس ناسا به ماه کمک می‌کند.

انتهای پیام



منبع

و این همه ماجرا نیست، فرانک اخیراً به نصب یک آرایه خورشیدی در طول پیاده روی فضایی کمک کرد تا نیروی الکتریکی را برای عملیات و تحقیقات فضایی تقویت کند. او گفت: ما اساساً آرایه خورشیدی را بیرون آوردیم، آن را راه‌اندازی کردیم و آخرین پیچ را چرخاندیم و سپس آن را مستقر کردیم. ما می‌خواهیم از فناوری‌های مشابه، اگر نگوییم یکسان، برای نیرو دادن به پایگاه‌ها بر روی ماه استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، روز گذشته دو فضانورد مستقر در فضای بین المللی تماسی با زمین در مورد فناوریهای فضا در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ سخنرانی کردند. این ارتباط با وضوح 4K از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ششم ژانویه در بزرگترین کنفرانس فضای فناوری زنده جهان برگزار می‌شود و طی آن‌نوردان ناسا “نیکول مان” و “فرانک روبیو” در مورد زندگی و کار در فضای صحبت کردند. هر روز نمی‌توان فضانورد را در زمان حال تماشا کرد که به طور معمول یک میکروفن را در دست دارند و به سوالاتی که از زمین از آنها می‌پرسند، پاسخ می‌دهند.

بخوان  خاطرات فضانورد زن ناسا از مبارزه با تبعیضها در راه رسیدن به فضا