دست با احساس، یک انقلاب در فناوری بیونیک

این دست بیونیک می‌تواند چیزهایی را که نگاه می‌دارد، حتی ظریف‌ترین اشیا را حس کند. این در واقع یک دستگاه مصنوعی بیونیک است و شرکت سازنده آن قصد آن را به افراد نیازمند بیشتر دارد.

دست بیونیک Ability Hand دارای یک باتری لیتیوم پلیمری ۷.۴ ولت DC با ظرفیت بالا و قابل شارژ است که انرژی کافی برای استفاده یک روز کامل را می‌کند. کاربران می‌توانند این باتری را از طریق درگاه شارژ USB-C شارژ کنند که تنها به یک ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد.

چرا حسگرها مهم هستند؟

دست با احساس، یک انقلاب در فناوری بیونیک

دست بیونیک Ability Hand با دسترسی به یک برنامه موبایل برای اندروید برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، دست توانایی به طور خودکار انگشت شست خود را روی شیء انتخاب شده قرار می دهد تا محکم نگه داشته شود. این محصول همچنین در برابر آب مقاوم است و چسبندگی خوب آن از لیز خوردن اشیاء از میان انگشتان جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر گرد و غبار و آب

نمایشگاه CES ۲۰۲۳ شاهد بسیاری از محصولات تولید شده بر روی هوش مصنوعی، از جمله دست بیونیک Ability Hand بود. این دست بیونیک بسیار بادوام است و هر انگشت می‌تواند بدون اینکه بشکند، ضربه‌های معینی را تحمل کند و اگر انگشتان یا کل دست شکست، کاربر باید آن را برای تعمیر شرکت سازنده Psyonic بفرستد.

این محصول برای استفاده با سایر دستگاه‌های بیونیک طراحی شده است. Ability Hand با اکثر دستگاه‌های بیونیک شخص ثالث، حسگرها و سیستم‌های کنترل و قطعات مخصوص دستگاه‌های بیونیک بالای آرنج سازگار است.

بخوان  ایرپاد جدید ریلمی به زودی عرضه می‌شود

سازگاری

در صورت تصادفات کوچک یا بزرگ، دست، انگشتان یا بازوهای افراد به دلیل وارد شدن آسیب از دست می‌رود. دستان توانایی دستان از لاستیک پذیرنده و سیلیکون ساخته شده است که آن را سازگار و بادوام می‌کند.

با دست‌هاي بيونيكي كه در دسترس هستند، كاربر بايد براي هر حركت كوچك دست را به صورت بصري هدايت كند و را آهسته‌تر از حالت طبيعي انجام دهد. این باعث افزایش روانی برای کاربر می‌شود، اما دست توانایی با سرعت بسته شدن سریع و بازخورد حسی، باری کاربر را کاهش می‌دهد و شکاف میان دست‌های بیونیک و دست واقعی انسان را کاهش می‌دهد.

دسترسی

Ability Hand دارای الگوی ۳۲ حالتی برای کنترل بهتر در هنگام نگه داشتن اشیاء است. با این حال، فقط از چند الگوی اصلی در طول روز استفاده می‌شود و این الگو را با توجه به سطح نیاز برای حفظ یک شیء تغییر می‌دهد. این دست بیونیک دارای حسگرهای میوالکتریک، الکترومکانیک و یک سیستم برای استفاده از حالت‌های گرفتن اصلی برای نگه داشتن اشیاء مختلف است.

ماندگاری

این محصولات همچنین با اکثر مبدل‌های خطی ثالث، مقاومت‌های حساس به نیرو، سیستم‌های کنترل کننده EMG و سیستم‌های تشخیص الگوی سازگار است.

دست بیونیک Ability Hand دارای استاندارد IP64 است که به این معنی است که در برابر گرد و غبار و پاشش آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند آب را از هر جهتی تحمل کند، اما کاربران نباید آن را در معرض خطر قرار دهند.

الگوهای گرفتن و کنترل

دست بیونیک Ability Hand فعلا فقط در ایالات متحده برای فروش در دسترس است. اما شرکت Psyonic ممکن است آن را در آینده در سایر نقاط جهان در دسترس قرار دهد.

بخوان  چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خاک مریخ را بازیابی کند

واسط کاربری

تنها چند دست بیونیک از جمله Ability Hand بازخورد حسی دارند. این دست بیونیک دارای حسگرهایی در نوک انگشتان خود است که باعث ایجاد لرزش در باقی اندام می شود. این ارتعاشات به کاربر می‌گوید چه زمانی دست با چیزی تماس پیدا می‌کند و چه مقدار فشار به جسم وارد می‌کند.

بازخورد حسی

این محصول اولین دست بیونیک با قابلیت باز شدن چند لمسی است. وزن آن تنها 49 گرم است که 20 درصد کمتر از وزن دست انسان است و سرعت افزایش آن در آن 200 میلیون است که باعث می‌شود سریعتر از هر دست بیونیک دیگری در بازار باشد. این بدان معناست که این دست بیونیک، انگشتان خود را با سرعتی بسیار سریع می‌بندد که نشان می‌دهد آن را در گرفتن اشیا سریعتر از سایر دست‌های بیونیک است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت سایونیک (Psyonic)، سازنده دستگاه‌های بیونیک در نمایشگاه CES 2023 یک دست بیونیک موسوم به Ability Hand را نشان می‌دهد که اولین دست بیونیک با لمسی در جهان است.

انتهای پیام



منبع

باتری

دست بیونیک Ability Hand با ویژگی بازخورد چند لمسی و ۳۲ حالت برای گرفتن اشیاء، در نوع خود اولین است.

توانایی Ability Hand مقاوم و بادوام است، اما می‌توان اشیاء بدون مانند توت و آلبالو یا پوسته تخم مرغ را له کردن و خرد کردن آنها را بچیند و نگه دارد. این مهم است، زیرا هر چیزی که به کاربر اجازه دهد بیشتر به دست بیونیک متصل باشد و به کنترل اشیاء کمک کند، یک ویژگی خوشایند است.

بخوان  اندروید 14: آخرین اخبار، شایعات و هر آنچه که تاکنون می دانیم