جیمز وب نظریه تشکیل کهکشانها را به چالش کشید

نگاه تخصصی جیمز وب به جهان به جدیدترین شگفتی دیگری را نشان داده است. کهکشان‌های متعددی که شبیه به کهکشان راه شیری ما هستند، پیدا می‌شوند که بین هشت تا ۱۱ میلیون سال قبل، یعنی زمانی که جهان بسیار جوان‌تر بوده، شکل گرفته‌اند.

وب‌سایت تحقیقاتی که توسط دانشگاه تگزاس در آستین (UT Austin) منتشر شده است، رصدهای از کهکشان‌هایی با ستون‌های ستاره‌های (ستاره‌ای) و خطوط مستقیم ستاره‌ای که از مراکزی که تا قرص‌های بیرونی کشیده‌شده‌اند، منتشر می‌کنند. با بیان این مطلب، این دانشگاه می‌تواند این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهد که نظریه‌های خود را در مورد تغییراتی کهکشان‌ها را اصلاح می‌کنند.

این اولین بار است که ستون‌های ستاره‌ای در چنین افرادی جوانی می‌شوند و مدل‌های موجود در نحوه شکل‌گیری و رشد کهکشان‌ها را به چالش می‌کشند. همچنین می‌توان آن‌ها را به سؤالات موجود در مواردی که کشان‌ها پاسخ می‌دهند، کمک کرد، مانند اینکه چگونه سیاهچاله‌های پرجرم را در مراکزی که شکل می‌گیرند، می‌گیرند و چگونه می‌توانند مواد کافی برای ساختن ستاره‌ها را در مراکز خود دریافت کنند. موردی که با عنوان مشکل زنجیره تامین می‌شود.

یکی از ستاره‌شناسان تگزاس می‌گوید که این ستون‌های ستاره‌ای می‌توانند مشکلاتی را در دانشگاه‌های تامین در کهکشان‌ها حل کنند.

انتهای پیام



منبع

درست را که ما نیاز داریم مواد خام از بندر را به کارخانه‌های داخلی بیاوریم و محصولات جدید تولید کنیم، یک ستون ستاره‌ای نیز گاز را با قدرت به منطقه مرکزی می‌کند، که در آن ماده به سرعت به ستاره‌های جدید تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مزیت مهم تلسکوپ فضای جیمز وب است که هنوز هم ما را با داده‌های خود غافلگیر می‌کند، آن را در صد در صد گذشته انجام می‌دهد. این تلسکوپ با رصد بخش فروسرخ الکترومغناطیسی، می‌تواند نوری را مشاهده کند که سال‌های طول کشیده تا به ما برسد و جهان در حال انبساط منتشر شده است.

بخوان  دستگاهی که اجازه نمی‌دهد از اندازه مُسکن مصرف کنید!

این کشف گواه دیگری بر روی قابلیت‌های خارق‌العاده تلسکوپی فضای جیمز وب ناسا و گامی را می‌توان برای پیدایش کهکشان‌هایی مانند کهکشان راه شیری یافت.

یو گوئو (Yuchen Guo)، نویسنده اصلی این مطالعه، افزود: برای این مطالعه، ما به الگوی قبلی نگاه کردیم و هیچ‌کس پیش از این از چنین داده‌هایی استفاده نکرد و چنین تحلیل‌ها و تحلیل‌های کمی انجام نشد. بنابراین همه چیز جدید است. مثل رفتن به جنگلی که هیچ‌کس تا به داخل آن نرفته است.

اطلاعات با بررسی داده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب دریافت کرده‌اند کهکشان‌های مشابه کهکشان راه شیری ما را زودتر از آنچه تصور می‌کند شکل‌گیری خود را آغاز کرده است.