اولین تصادف سایبرتراک رقم خورد


اولین و برقی تسلا سایبرتراک، را نشان می‌دهد که آسیب‌های امنیتی را در طراحی غیرمتعارف آن و عملکرد آن در تصادفات برانگیخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک دستگاه تسلا سایتبرتراک با سه سرنشین در اولین تصادف گزارش شده این خودرو در کالیفرنیا دچار حادثه شد.

تصادف سایبرتراک با یک دستگاه تویوتالا کرولا مدل ۲۰۰۹ که یک جوان ۱۷ ساله راننده آن بود، رخ داد. راننده سایتبرتراک در این حادثه دچار آسیب جدی نشد.

اولین تصادف سایبرتراک رقم خورد

جزئیات این تصادف

تحقیقات بزرگراه کالیفرنیا شروع به انجام داد و گزارش کرد که تویوتا کرولا در حال حرکت به سمت جنوب مسیر بوده که به نامعلومی به سمت راست پیچیده و پس از برخورد با یک خاکریز، دوباره وارد جاده شده و با سایبراک در جهت مخالف برخورد. کرده است.

با وجود اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی سایت، تصاویر به ‌گذاشته شده است، این خودروی خاص تسلا را نسبتاً سالم نشان می‌دهد، در حالی که تویوتا کرولا آسیب می‌بیند در قسمت جلویی متمم شده است.

در گزارش پلیس آمده است: تویوتا پس از ورود دوباره به جاده، به مسیر شمال رفته و با یک تسلا سایبرتراک برخورد کرده است. مدیر تسلا جراحت جزئی برداشته و از انتقال با آمبولانس خودداری کرده است. هیچ آسیبی گزارش نشده است.

نکته مهم در گزارش پلیس این است که گفته شده به نظر نمی‌رسد تسلا سایت برتراک در حالت خودران بوده است، هر چند تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

بررسی به اطلاعات ایمنی

طراحی به فرد وانت برقیران سایبرتراک قبلاً خود نگران‌های ایمنی را ایجاد کرده بود. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، از ایمنی این خودرو دفاع کرده و گفته است که از وانت‌های دیگر ایمان‌تر است.

بخوان  تبدیل مستقیم آب دریا به هیدروژن سبز با یک روش جدید

در حالی که هنوز نتایج آزمایشات رسمی تصادفات سایبرتراک منتشر نشده است، شرکت تلاقی این آزمایشات را انجام داده و تصاویری از آنها را نیز در روز تحویل سایت در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ به اشتراک گذاری و اثربخشی سازه زیر جلوبندی سایتبرتراک در جذب و پخش انرژی ضربه تاکید کرد.

بررسی ها با توجه به طراحی غیر متعارف آن، در مورد ایمنی سایبرتراک ابراز نگرانی کرده اند. این وسیله نقلیه با وزن 3.5 تن با شتاب یک خودروی فرمول 1، توسط برخی اطلاعات به عنوان یک موشک غیر قابل کنترل معرفی شده است.

تصمیم برای پوشاندن بدنه این خودرو با فولاد ضد زنگ، سؤالاتی را در مورد ناحیه ضربه ای که جزئی از جذب انرژی و ضربه است، ایجاد کرده است.

نتایج در دنیای واقعی

نمایش‌های تست تصادف تسلا سایتبرتراک، فقدان نتایج رسمی آن باعث می‌شود شک و تردید شود.

این اتفاق تکراری در دنیای واقعی بین سایبرتر و تویوتا کرولا فرصتی برای ارزیابی عملکرد در خارج از شرایط کنترل شده آزمایش می‌کند.

این تصادف که خیلی شدید نبوده، در درجه اول راننده هر دو وسیله نقلیه را تحت تاثیر قرار داده است. کیسه‌های هوای سمت چپ سایت‌برتراک باز می‌شود که این خودرو را به نمایش می‌گذارد.

اگر سایبرتراک آسیب دیده است، اما به نظر می‌رسد که در مقایسه با تویوتالا که آسیب دیده است، به خوبی مقاومت کرده است.

در شرایطی که میزان آسیب وارد شده هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است، این مشکلات سایت‌های بالقوه را برای مالکان اولین سایت‌های مطرح شده برجسته می‌کند.

گفتنی است که نشان می دهد «Foundation Series» نشان می دهد که ممکن است این سایت یکی از اولین تحویلی ها نباشد.

بخوان  امکان لمس موسیقی برای ناشنوایان ارائه شد

با وجود اظهارنظرهای مطرح‌شده توسط احتمال و عدم نتایج نشان می‌دهد که بر انتشارتراک، نظر می‌رسد این حادثه به صدمات جزئی تبدیل می‌شود که بینشی اولیه در دنیای واقعی از واکنش سایت‌برتراک در برابر تصادف را نشان می‌دهد.

انتهای پیام



منبع