تبدیل مستقیم آب دریا به هیدروژن سبز با یک روش جدید

دکتر نصیر محمود محقق ارشد RMIT توضیح می‌دهد: ما برای تولید هیدروژن به شکل مستقیم از آب دریا، روش ساده، روش پذیرنده و بسیار مقرون به صرفه‌تر از هر روش تولید هیدروژن سبزی است که در حال حاضر در بازار است. ما با توسعه بیشتر این روش امیدواریم که ایجاد یک صنعت برای رونق تولید هیدروژن سبز در استرالیا را پیش ببرد.

در نهایت، پژوهشگران بر این باورند که این فناوری می‌تواند به طور چشمگیری از الکترولیزها را کاهش دهد.

دانش یک حق اختراع موقت را برای روش خود ثبت کرده است که به تفصیل در مطالعه‌ای که در مجله Wiley journal، Small منتشر شده شرح داده شده است.

اکنون گروهی از تحقیقات مستقیم دانشگاه RMIT در استرالیا روش ارزان‌تر و کم‌مصرف‌ برای ساخت هیدروژن به شکل آب از دریا ایجاد کرده و این می‌تواند گامی حیاتی به سوی صنعت جهانی هیدروژن سبز بادوام باشد.

روش جدید به نمک‌زدایی نیازی ندارد و آب دریا را مستقیماً به هیدروژن و تجزیه و تحلیل می‌کند. این یک مزیت عالی است، زیرا نمک‌زدایی معمولاً یک فرآیند پرهزینه و انرژی‌بر است که باعث تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

دانش‌آموزان استرالیایی موفق به ابداع روش‌های جدید شده‌اند که در آن نیاز به نمک‌زدایی دیگر نیست و می‌تواند مستقیماً از آب دریا، هیدروژن پاک تولید کند.

این روش از نوعی از الکترولیزور استفاده می کند که برای کار با آب ساخته شده است. می‌گویند که آنها از نظر مصرف انرژی، کارآمد هستند و می‌توانند در شرایط مناسب استفاده کنند.

کاهش چشمگیر ماشین های تولید هیدروژن سبز

بخوان  تاریخ انتشار Rabbit r1، قیمت، ویژگی ها و هر آنچه که باید بدانید
در واقع، تقریباً تمام هیدروژن از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آید و تولید آن تقریباً ۸۳۰ میلیون تن کربن دی اکسید در سال منتشر می‌شود. تولید هیدروژن سبزین از تجزیه آب، بسیار پره‌است و تنها حدود یک درصد از کل تولید هیدروژن در سراسر جهان را می‌دهد.

هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم یک نهاد بین‌المللی علمی است که به ارزیابی جامع از اطلاعات علمی، فنی و اجتماعی-اقتصادی جاری در تغییرات آب‌وهوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی در سراسر جهان می‌شود. ارزیابی پیام‌های بالقوه این تغییرات و گزینه‌های احتمالی سازگار شدن با این پیام‌ها و کاستن از عواقب آن، از کوشش‌های این نهاد است.

با این حال، گزارش 21 هیئت بین دولتی تغییر اقلیم(IPCC) از پژوهشگران و مهندسان خواسته است تا تحقیقات خود را برای توسعه انرژی‌های انرژی‌پذیر را دو بار و همه گزینه‌ها را در نظر بگیرید.

عدم نیاز به نمک زدایی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، جهان هنوز در مورد استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت سبز قابل دوام برای خودروهای برقی در حال بحث است. ایلان ماسک، سیستم تسلا، این ایده را «به شکل حی‌انگیزی احمقانه» خوانده می‌شود، در حالی که گروه BMW به شدت با وی مخالف است و روی نوآوری‌ها روی خودروهای الکتریکی هیدروژنی سرمایه‌ می‌کند.

انتهای پیام



منبع

روش‌های سنتی که تعداد زیادی کلر بالقوه مضر را به عنوان محصولی تولید می‌کنند، این روش جدید به هیچ وجه کلر تولید نمی‌کند.

اطلاعات از یک الکترولیز برای ارسال جریان الکتریکی به آب استفاده می کنند. این کار، آب را به اجزای سازنده خود یعنی هیدروژن و تجزیه و تحلیل می‌کند.

بخوان  کشتی های خودران سوار بر موج مصنوعی