اولین تصاویر میگرن در مغز شکار شد

انتهای پیام



منبع

میگرن بدون هاله نیز رایج‌ترین شکل میگرن است. علائم آن شامل نبض‌زنده‌ای متوسط ​​تا شدید است که بدون هشدار، شروع و معمولاً در یک طرف احساس می‌شود. این سردرد با حالت تهوع، گیجی، تاری، تغییرات خلق، احساس و نور فزاینده به نور صداها یا بوها همراه است. برنامه آن معمولاً بین ۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد و بارها در سال تا چندین بار در هفته تکرار می‌شود. حرکت معمولاً حمله را شدیدتر می‌کند.

ژو می‌گوید: در افراد مبتلا به میگرن مزمن و میگرن اپیزودیک بدون هاله، تغییرات قابل توجهی در فضاهای اطراف ناحیه‌ای از مغز به نام centrum semiovale وجود دارد. این در حالی است که این تغییر هرگز گزارش نشده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، تصویربرداری از ویژگی های مغز در بیماران مبتلا به میگرن نشان می دهد.

“ویلسون ژو” از دانشگاه ساوث کالیفرنیا در لس آنجلس می‌گوید: طبق دانش ما، این اولین مطالعه با استفاده از MRI ​​است.

مطالعه این مطالعه بر روی فضاهایی است که به عنوان فضاهای اطراف مناطق می‌شوند که شکاف‌هایی در اطراف رگ‌های خونی هستند که به پاکسازی مایعات از مغز کمک می‌کنند. بزرگ فضاها قبلاً با بیماری‌های کوچک مرتبط بود و مواردی مانند این بیماری و ناهنجاری در سدی مغزی می‌تواند بر شکل و اندازه آنها تأثیر بگذارد.

نویسندگان این مطالعه جدید به دنبال کشف رابطه بین فضاهای بزرگ شده در اطراف و میگرن بودند. آنها برای انجام این کار، 5 فرد سالم، 10 فرد مبتلا به میگرن مزمن و 10 فرد مبتلا به میگرن دوره‌های بدون هاله را می‌گرند که بدون سوزن سوزن و عدم بینایی است، انتخاب کردند. سپس از یک فناوری تصویربرداری پیشرفته به نام ۷T MRI برای مقایسه تفاوت‌های کوچک در مغز آنها استفاده می‌شود.

بخوان  معرفی جدیدترین جلسات فناوری برای مجازی سازی

تصاویری که مشاهده نمی‌شوند، نشان می‌دهند که میگرن مغز چگونه است و این می‌تواند به پزشکان کمک کند تا جدید و شخصی‌سازی شده‌ای را برای تشخیص و درمان میگرن توسعه دهندگان انجام دهد.

وی افزود: از آنجایی که فناوری ۷T MRI قادر است تصاویری از مغز با وضوح بسیار بالاتر و کیفیت بهتر نسبت به سایر انواع MRI ایجاد کند، می‌توان از آن برای نشان دادن تغییرات بسیار کوچکی که در بافت مغز از میگرن رخ می‌دهد، استفاده کرد. کرد.

هفته آینده مطالعه خود را در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه می‌کنند.

پژوهشگران امیدوارند این اسرار را با انجام مطالعات بزرگتر بر روی گروه‌های متنوع‌تر، در بازه‌های زمانی طولانی‌تر کشف کنند.

میگرن مزمن با سردردهایی می‌شود که در ۱۵ روز یا بیشتر در هر ماه و بیش از سه ماه تکرار می‌شود و دارای ویژگی‌های سردرد میگرنی در حداقل ۸ روز در هر ماه باشد. این بیماری ممکن است با هاله همراه باشد یا معمولاً به داروها و رفتارهای پیشگیرانه برای کنترل نیاز و معمولاً ناتوان کننده است.

این گروه پژوهشی پیش‌بینی می‌کند که تفاوت‌ها در فضاهای اطراف محیط ممکن است نشان‌دهنده اختلال در سیستم گلیمفاتیک باشد که با فضاهای اطراف محیط برای تمیز کردن مواد از مغز کار می‌کند.

اگر چه می‌گرن یک عارضه رایج است و می‌تواند قوی باشد و ناتوان‌کننده باشد، اما دقیقاً یک راز باقی مانده است.

اکنون یک مطالعه با استفاده از فناوری تصویربرداری پیشرفته برای دستیابی به دیدگاه در مورد ساختارهای مغز انجام شده است فضاهای بزرگ در اطراف رگهای خونی را که از این بیماری رنج می برند، نشان می دهد و بینش مهمی را برای این موضوع فراهم می کند. می کند.

بخوان  Meta Quest به هدست های جدید Asus ROG و Lenovo می آید

ژو می‌گوید: نتایج مطالعه ما می‌توان به الهام بخشیدن به مطالعات آینده و در نتیجه بزرگتر برای ادامه بررسی تأثیرات در میکروسکوپی مغز و خون‌رسانی به انواع مختلف میگرن کمک کند. در نهایت، این مطالعه می‌تواند به ما کمک کند تا راه‌های جدید و شخصی‌سازی را برای تشخیص و درمان ایجاد کنیم.

هنوز سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهند. یکی از اینهاست که آیا اینها در نتیجه میگرن رخ میدهد یا این وضعیت باعث پیشرفت میگرن می شود؟

از جمله‌های این تغییرات، بافت‌های کوچک مغزی، همراه فضای اطراف ناحیه با ناحیه مرکزی سیمی‌اُوال(centrum semiovale) در مغز مبتلایان به مین بود.

اولین تصاویر میگرن در مغز شکار شد