اولین جاده شارژ کننده بی سیم خودروهای برقی راهاندازی شد



میشیگان میزبان اولین جاده شارژ بی سیم خودروهای برقی در ایالات متحده است تا پذیرش و وسایل نقلیه آسانی را که در ایالات متحده در حال افزایش محبوبیت هستند، افزایش می دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ایدیترویت که قطب صنعتی خودروی ایالات متحده آمریکا می‌شود، با نصب اولین خودروهای عمومی شارژ بیسیم برای وسایل نقلیه برقی به سوی آینده‌ای حمل و نقل گام برداشته می‌شود.

ابتکار MDOT و Electreon

این پروژه با همکاری شهرداری و ادارات حمل و نقل و انتقال میشیگان(MDOT) و شرکت موسوم به الکتریون(Electreon)، توسعه می دهند راه حل های شارژ بی سیم برای وسایل نقلیه الکتریکی، با هدف و تکمیل این فناوری راه اندازی شده است که می تواند در نحوه کارکرد و نیرورسانی به انقلاب تبدیل شود. به خودروهای الکتریکی ایجاد کند.

این جاده‌های شارژ بی‌سیم متشکل از سیم‌پیچ‌های شارژ القایی مسی است که در زیر سطح جاده و در یک بخش به طول ۴۰۰ متر در غرب مرکز شهر دیترویت قرار دارد. این سیم‌پیچ‌ها می‌توانند برق را به صورت بی‌سیم از طریق یک میدان مغناطیسی به وسایل نقلیه انتقال دهندگان الکترونیکی منتقل کنند و باتری‌های آنها را در حین رانندگی یا پارک، شارژ کنند.

سیم‌پیچ‌ها تنها زمانی فعال می‌شوند که وسیله نقلیه‌ای با گیرنده‌های مخصوص روی آنها عبور می‌کنند و برای پیاده‌روی، دیگر رانندگان و حیوانات ایمن هستند.

این ابتکار آزمایشی که در سال 2021 توسط فرماندار میشیگان اعلام شد، بخشی از تلاش بخش نوآوری مرکزی میشیگان است که می‌تواند حمل و نقل کند.

فناوری شارژ بی سیم

پژوهشگران برای آزمایش این مسیر و فناوری شارژ بی‌سیم نهفته در آن، از یک خودروی فورد مدل E-Transit مجهز به دستگاه الکترونیکی برای آزمایش در یک محیط واقعی استفاده می‌کنند.

بخوان  تبدیل گازهای گلخانه‌ای و پلاستیک به سوخت پایدار

برنامه این است که طی چند سال آینده این مسیرها در دسترس عموم قرار گیرنده و MDOT و Electre روی پنج ساله برای توسعه و آزمایش یک سیستم جاده الکتریکی در جاده‌های میشیگان هستند.

شرکت الکتریون همچنین دو ایستگاه شارژ القایی ثابت در یک نقطه نصب کرده است که دارای قابلیت شارژ وسایل نقلیه را می‌کند این شرکت را در پارک کردن آنها حمل می‌کند.

همچنین MDOT در سال ۲۰۲۴ برای بازسازی بخشی از خیابان‌های میشیگان و نصب شارژ القایی به دنبال شرکت در مناقصه خواهد بود.

انتظار می‌رود جاده شارژ بی‌سیم، پذیرش و وسایل نقلیه وسایل نقلیه الکتریکی را که در ایالات متحده در حال کسب محبوبیت بیشتر هستند، افزایش می‌دهند. دولت آمریکا برای نیم میلیون شارژ خودروهای برقی برنامه ریزی کرده است تا زیرساخت این صنعت را توسعه دهد.

مقامات می‌گویند، این پروژه میشیگان و دیترویت را در خط مقدم فناوری خودروهای الکتریکی قرار می‌دهند.

شرکت الکتریون قراردادهایی را برای بزرگراه‌های مشابه در سوئد، ایتالیا و آلمان منعقد کرده است. قهارتهتهتهههههههههههههههههههههههههههههههههههه هاتای ر ننه اِبین ببرد.

انتهای پیام



منبع