اولین پیاده‌روی فضای ناسا پس از یک فنی فنی

این دو نفر در ساعت هشت صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(16:30 به وقت تهران) از هوابند “Quest” این ایستگاه خارج می‌شوند تا یک براکت را برای آرایه‌های خورشیدی در سمت راست این ایستگاه مداری نصب کنند و سیستم ذخیره انرژی این ایستگاه‌ها را انجام دهد. را ارتقا دهنده.

چگونه می توانم این رویداد را تماشا کنم؟

منطقه آلمانی مشکلی نداشت، اما به گفته‌ی ناسا «خطر از بیخ گوش» او گذشته بود و بنابراین این تصمیم تصمیم گرفت پیاده‌روی‌های فضایی خود را متوقف کند تا علت این حادثه مشخص شود. در این میان، پنج پیاده‌روی فضایی دیگر در ایستگاه فضایی انجام شد که بسیار فضای نوردان روسی را به خود درگیر کرد و توسط همتای روسی ناسا(آژانس فضای روسکاسموس) سازماندهی شد.

در این پخش زنده از انواع دوربین‌ها، از جمله دوربین‌های نصب شده روی کلاه‌های فضانوردی استفاده می‌شود و کارمندان ناسا نیز روند کار تفسیر را خواهند کرد که در هر زمان انجام می‌شود کمک می‌کند. ارتباطات صوتی بین فضانوردان و مرکز کنترل ماموریت نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، آژانس فضایی فعالیت‌های خارج از ایستگاه فضایی خود را به دلیل بروز مشکل در لباس فضانوردی یکی از خدمه‌اش ایجاد کرده تا فرصتی برای بررسی حادثه‌ای پیش آمده ایجاد شود. در طول پیاده‌روی فضای قبلی لایه نازکی از رطوبت در داخل کلاه ماتیاس ماورر(Matthias Maurer) ظاهر شد که علت آن بررسی می‌شد.

این پیاده‌روی فضایی را می‌توانم وب سایت ناسا دنبال کرد.

بخوان  توسعه یدک‌کشتی جدید برای کاهش هزینه‌های پرتاب‌های فضایی

ناسا دو پیاده‌روی فضای دیگر نیز برای روزهای دوشنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) و پنجشنبه یکم دسامبر (۱۰ آذر) برنامه‌ریزی کرده است.

ناسا پس از تکمیل کار خود و به‌روزرسانی کیت مناسب، پیاده‌روی فضای بعدی را برای روز سه‌شنبه، ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برنامه‌ریزی کرد که در آن جاش کاسادا (Josh Cassada) و فرانک روبیو (Frank Rubio) حضور خواهند داشت. این اولین پیاده‌روی فضایی برای هر دو فضانورد خواهد بود.

پخش زنده این رویداد ناسا از ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی شرقی(۱۵:۰۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود و خود پیاده‌روی فضایی را در ساعت ۸ صبح به وقت محلی شرقی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) می‌گیرد. کاسادا و روبیو حدود هفت ساعت را بیرون از ایستگاه خواهند گذراند.

ناسا پس از هشت ماه یک پیاده‌روی فضایی را در ایستگاه بین‌المللی هدایت خواهد کرد.

کاسادا به عنوان خدمه شماره یک خارج از ایستگاه فضایی خدمت می‌کند و او را می‌توان با نوارهای قرمز روی لباسش شناسایی کرد. روبیو به عنوان خدمه دوم از ایستگاه خارج می‌شود و لباس فضایی یا قرمز نباید داشته باشد.