اولین چین از کابل زمینی برای استفاده از برق بین جزایر



چین برای اولین بار یک کابل زمینی را برای انتقال برق بین جزایر به کار برد و دو جزیره را به هم متصل کرد.

به گزارش ایسنا، در آب‌های اقیانوسی شمال شهر جواشان استان ژجیانگ در شرق چین، یک کابل زمینی ۱۰ کیلوولتی با موفقیت از یک کانال از پیش تعیین‌شده زیر بستر دریا عبور کرد که اولین پروژه را از نوع خود در چین تکمیل کرد.

به نقل از فناوری نیوز چاینا، این کابل زمینی یک کیلومتری که جزایر جواشان و شانگیوانشان را به هم مرتبط می‌کند، به عنوان یک جایگزین برای کابل زیردریایی عمل خواهد کرد که در معرض آسیب ناشی از لنگر انداختن کشتی‌ها قرار دارد.

«لی ژن» (Li Zhen) رئیس شرکت طراح این پروژه گفت: در چین، تامین انرژی بین جزایر به انتقال از طریق کابل‌های زیردریایی نیاز دارد. کابل‌های زمینی عمومی‌تر از عمق لنگر می‌شوند و در نتیجه، خطر آسیب ناشی از لنگر را به حداقل می‌رسانند.

وی افزوده‌ها: علاوه بر این، کابل‌های زمینی را کمتر می‌کند و ساخت‌وساز آسان‌تر را به همراه می‌کند که آن‌ها را برای انتقال برق در فواصل کوتاه بین‌ایر مناسب‌تر می‌کند.

این روش به طور خاص برای اتصال جزایری به کار می‌رود که با فواصل کوتاه و متوسط ​​دو کیلومتر از هم جدا شده‌اند. هدف بلندمدت از این پروژه، دستیابی به ارتباط بین جزایر در فواصل متوسط ​​و بلند است.

چین پیشتر از راه‌اندازی بلندترین کابل برق ابررسانای جهان خبر داده بود که انتقال آن ۳۵ کیلوولت و طول آن ۱۲۰۰ متر است. کابل از این نظر تعریف شده است که در یک مرکز شهری راه‌اندازی می‌شود و به طور کامل در کانال‌ها (داکت) نصب می‌شود. منابع چینی اعلام کردند که این کار باعث می شود تا این تنها کابل در نوع خود در سطح جهان باشد.

بخوان  قابلیت‌های گوشی گلکسی A53 سامسونگ فاش شد

بیشتر بخوانید:

چین طویل‌ترین کابل برق ابررسانای جهان را راه‌اندازی کرد

انتهای پیام



منبع