اپل از شما می‌خواهد که با برنامه ویدیویی 50 دلاری خود یک فیلم پرفروش 8K تولید کنید

رقابت برای تبدیل شدن به یکی از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو برای آی‌پد، ویژگی‌های FCP شامل چرخ دویدن جدید، ژست‌های چند لمسی، و مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، جلوه‌ها و صدا با وضوح بالا است.

اپل اعلام کرده است که دو تا از بهترین برنامه‌های خلاقانه‌اش در آی‌پد راه‌اندازی می‌شوند که ابزارهای ویرایشی را برای تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای در داخل و خارج از استودیو ارائه می‌کنند.

Final Cut Pro مدتی است که خاری در چشم اپل بوده است. در آوریل 2022، یک نامه سرگشاده امضا شده توسط سردبیران تلویزیون و فیلم ناامید (در برگه جدید باز می شود) از تیم کوک، مدیر عامل شرکت، درخواست کرد تا “تجدید تعهد عمومی خود به صنعت فیلمسازی حرفه ای و محصول رویایی آن”.

اکنون، ممکن است اولین ثمرات را از مشاوره‌هایی که توسط پنل کارشناسان صنعت اپل برگزار شده است، ببینیم. آوردن Final Cut Pro به iPad مانند گامی در مسیر درست به نظر می رسد – و قدمی که باید مدتی در لیست کارهای انجام شده قرار می گرفت.

اپل بیان نکرده است که چه مقدار از تجربه Final Cut Pro به iPad می آید (به عنوان مثال، DaVinci Resolve تقریباً در دسکتاپ و تبلت یکسان است). اما حداقل یک تفاوت بزرگ وجود دارد: با وجود مجوز دائمی برای نسخه دسکتاپ، کاربران iPad به اشتراکی با قیمت 4.99 دلار در ماه یا 49 دلار در سال با یک ماه آزمایش رایگان نیاز دارند.



منبع

پیوستن به ویرایشگر ویدیوی حرفه ای در اپ استور در 23 می است منطق حرفه ای. ورود FCP می تواند نشان دهد که شرکت ها شروع به جدی گرفتن تولید محتوای تلفن همراه کرده اند. – اما چیزی که شرکت آن را “استودیوی موبایل نهایی” می نامد چیست؟

بخوان  جایزه ۵۰ هزار دلاری برای پژوهش دانش‌آموز ۱۶ ساله در مورد خودکشی

Final Cut Pro در iPad: انتظار چه چیزی

همراه با اولین اپ استور FCP، Logic Pro، یک رقیب قوی برای آن است بهترین ویرایشگر صدا، با مجموعه ای از ابزارهای قابل حمل و لمسی و پلاگین های حرفه ای خود.

وعده های حرفه ای برای حرفه ای ها

به طور گسترده در نظر گرفته شده برخی از بهترین نرم افزار ویرایش فیلم توسط کسانی که در صنعت هستند، Final Cut Pro اکنون به دستگاه های قابل حمل اپل می آید که دارای یک “رابط لمسی کاملاً جدید” و ابزارهایی برای گردش کار سریعتر هستند.