ASKA A5 توسط یک سیستم قدرت اختصاصی که دارای باتری های بسته لیتیوم یونی و یک موتور بنزینی است که به عنوان یک افزایش دهنده، برد درونی عمل می کند، نیرو می گیرد.
ASKA بسیار عملی است و برای عملکرد فقط به حداقل نیاز دارد. برای انجام یک برخاست یا فرود عمودی، این وسیله نقلیه تنها به یک فضای جمع و جور، مانند سکوی هلیکوپتر یا بالگرد نیاز دارد. این وسایل نقلیه موجود همچنین در پارکینگها جای میگیرند و میتوانند آن را در خانه و ایستگاههای شارژ الکتریکی شارژ کنند.
این به این معنی است که ASKA میتواند به دو روش بلند شود: برخاست و فرود عمود (VTOL) از یک فضای پیچیده مانند سکوی هلیکوپتر، دیگری یک برخاست و فرود معمولی است که میتواند کارایی مصرف انرژی خودرو را بهبود بخشد.
به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت که در روز چهارشنبه منتشر شد، ASKA A5 اولین نمونه اولیه کاملاً کاربردی از خودروی الکتریکی با قابلیت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) است.
گای کاپلینسکی، سرور ASKA گفت: رونمایی ما در CES نشاندهنده چیزی است که هرگز در جهان انجام نشده است، اما انسانها دههها رؤیای آن را داشتهاند.
انتهای پیام