ایران تامین کننده اصلی اینترنت برخی از کشورهای همسایه میشود 1 بیتی

برخی داورى تاریخ و برخی حد وسط و برخی انطباق با روند تکامل حیات و برخی انطباق با زیربناى جامعه، یعنى اقتصاد و مناسبات معیشت و برخی نیز عرف قراردادى را معیار خوب و بد محسوب میکنند، اما معیار این نوشتار بدون ورود به مناقشاتِ دراز دامن در خصوصِ «مقوله اخلاق»، این است که «آنچه را براى خود میپسندى براى دیگران نیز بپسند و بالعکس و نیز چنان عمل کن که پیوسته چه در نهاد شخص خود و چه در نهاد دیگران، نه به عنوان وسیله، بلکه همواره و در آنِ واحد، به عنوان هدف با بشریت نیز آنچنان سلوک میکنى و همچنین بخواهى آن عمل به صورت دستورالعمل و قانونى کلى درآید». وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت ADSL و اینترنت همراه در ایران به بدترین وضع خود طی 2 سال گذشته رسیده است. زارع پور توضیح داد: در دولت سیزدهم از ابتدای شهریور ماه تا کنون سرعت از ۱۸ مگابیت بر ثانیه به ۲۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ یعنی افزایش پیدا کرده است. وقتی فیلترشکن باز است باید افت سرعت رخ دهد. با وجود اینکه رخ دادن این اتفاق عجیب نیست اما ممکن است که تأثیر اندکی را بر روی قدرت اینترنت شما در زمان انجام تست داشته باشد.

از دولت سیزدهم سرعت اینترنت سایت 1biti کم شده است؟ با این حال، به جای زمان رایانه، زمان انسان ممکن است ارزشمندتر باشد. درست است که این سایت رابط کاربری بسیار سادهای را برای استفاده دارد، اما این سایت در زمان بررسی سرعت اینترنت دارای ویژگیهایی مانند تنظیمات پیشرفته و معیارهایی سنجش نیست که در دیگر سرویسهای بررسی سرعت اینترنت وجود دارند. این درحالی است که در ژانویه ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۹۲ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیتبرثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۳ از میان ۱۷۸ کشور قرار داشت. در حوزه اینترنت ثابت هم آنطور که در این گزارش آمده، میانه سرعت دانلود در ایران ۹.۷۸ مگابیت بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۱ مگابیت بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۷۸ کشور رسانده است. در بهمن ماه ۱۳۹۸ سرعت متوسط تجربه شده توسط مردم ۱۰.۵ مگابیت بر ثانیه بوده است.

اما وزیر ارتباطات، عدم سرمایهگذاری در توسعه شبکه دسترسی ثابت را تنها مقصر این اوضاع نمیداند، بلکه کرونا و افزایش میزان استفاده مردم از شبکهها را عامل مهم دیگر در به اشباع رسیدن شبکه و در نتیجه بروز نارضایتیها عنوان میکند. به عبارت دیگر، او میخواهد هوش مصنوعی را بسازد که نه تنها وظایف خاص را یاد میگیرد بلکه یاد میگیرد که آن وظایف را به روشهایی یاد بگیرد که بتواند با موقعیتهای تازه سازگار شود. اولین دلیل آن مشکل تحریمها بوده که به اپراتورها اجازه نداده تجهیزات خود را سریعتر وارد کشور کنند و شبکه خود را توسعه دهند. وقتی کرونا وارد کشور شد و فعالیتها را به صورت غیرحضوری درآورد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. آنها میگویند: دقیقا از زمانی که آقای زارع پور وزیر ارتباطات شده، کیفیت اینترنت هر روز بد تر از روز قبل شده است؛ این ابهامی است که در برخی از کاربران وجود دارد و به جد این سوال را مطرح میکنند و دوره مدیریت زارع پور با دوره مدیریت آذری جهرمی مقایسه میشود. بعد از این کار احتمالا شاهد افزایش محسوس سرعت اینترنت خود خواهید شد؛ هرچند که ممکن است در مقایسه با قبل، متحمل هزینهی بیشتری شوید.

رتبه ایران در اینترنت سیار با سه پله سقوط به رده ۸۰ و در اینترنت ثابت با چهار پله سقوط به رده ۱۴۵ رسیده است. در اینترنت پرسرعت ADSL سرعت ارسال (آپلود) اطلاعات تقریبا یک هشتم سرعت دریافت آن (دانلود) بود اما در اینترنت پرسرعت VDSL شاتل، سرعت ارسال شما از ۱.۵ تا ۲ مگابیت بر ثانیه به ۲۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه رسیده و شما سرعت ۱۰ برابری در ارسال محتوا را تجربه خواهید کرد. موفق ترین مردان کارآفرین جهان کسانی نیستند جز آن هایی که در راه اهداف کارآفرینی تلاش و مسئولیت پذیری زیادی داشتند. هنگامی که تست سرعت را شروع می کنید، مکان شما مشخص می شود و نزدیک ترین سرور به موقعیت مکانی شما شناسایی می شود. در ساده ترین شکل، هوش مصنوعی رشته ای است که ترکیبی از علوم رایانه و مجموعه داده های قوی برای حل مسائل و مشکلات است. به خاطر کرونا است؟ وی در آخرین ماه های حضور خود در مسند وزارت ارتباطات درباره تاثیر شیوع کرونا بر بخش ارتباطات کشور، آماری ارائه کرد.

بخوان  چگونه می‌توانی (انجام داد) موبایل تقریبا فوراً

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح میدهد: در اینترنت موبایل رتبه ۷۷ و در اینترنت ثابت رتبه ۱۴۳ را داریم که این عددها نشان میدهد وضعیت اینترنت موبایل در ایران خوب است اما وضعیت اینترنت ثابت در ایران نسبت به جهان خیلی بدتر است. طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۶۲ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۴۴ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۲۹ میلیثانیه است. معاون وزیر ارتباطات گفت: در وضعیت تاخیر شبکه هم نسبتهای مشابهی را رقم زدهایم؛ در حالی که اینترنت موبایل، دنیا در شاخص تاخیر در میانه ۲۹ میلی ثانیه قرار دارد ما تاخیر ۳۰ میلی ثانیه را داریم. در حالی که تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۵۵ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۹ مگابیتبرثانیه بود. در هر حال کسبوکارهای کوچک و بزرگ بسیاری از ایرانیان در داخل کشور که به فضای مجازی و اپلیکیشنهایی مانند تلگرام وابسته بود، تحت تاثیر قرار گرفتهاست. در ژانویه ۲۰۲۲ در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۹ مگابیت بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۵ مگابیت بر ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۷۸ کشور قرار داشت.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره در پاسخ به این سوالها بر لزوم توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت در کنار شبکه دسترسی اینترنت همراه تاکید دارد و مشکل کار را از آنجایی میبیند که در سالهای گذشته در توسعه شبکه ثابت در کشور غفلت و کمکاری شده است. است. افراد برای استفاده از این خدمات اینترنتی هیچگونه نیازی به ارائه مدارک هویتی و شناسایی ندارند. این پلی لیست یوتیوب برای مرور ریاضیات اولیه خیلی خوبه. در کنار فوایدی که برای تکنولوژی ذکر شد، یک سری معایب هم وجود دارد که به عنوان مثال میتوان به وابسته شدن افراد به تکنولوژی را نام برد، فرض کنید در دنیای امروزی که همه ی افراد به روشنایی و برق عادت کردهاند، بخواهیم همین فناوری را کنار بگذاریم، قطعاً مسئله بسیار دشوار خواهد بود.

گوگل تصریح کرد که این مدل زبانی تنها یک الگوریتم پیچیده است اما هوشیاری و توانایی ادراک ندارند. سرعت اینترنت از میانگین جهانی هم بسیار پایینتر است. سرعت اینترنت گوشی شما هم کم است و به دنبال روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید و آیفون خود هستید؟ استفاده از فضاهای ابری دارای سیستمهای سخت افزاری مناسب مانند «گوگل کولب» (Google Colab): گوگل کولب وب سایتی است که محیطی برای کدنویسی هوش مصنوعی دارد و اکثر ابزارهای مورد نیاز، مانند «تنسورفلو» (Tensorflow) و «کراس» (Keras) به صورت پیشفرض روی آن نصب هستند. اما اختلالات اخیر با DNS مرتبط نیست و کندی فعلی خیلی بیشتر از آن چیزی است که DNS بتواند تأثیرگذار باشد. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۰.۷۶ مگابیت بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۹۵ مگابیت بر ثانیه است. اگر میانه را هم حساب کنیم در موبایل در حالی که میانه در جهان ۲۹ مگابیت بر ثانیه است اما میانه ۲۴ را دادیم. ممکن است که بعد از خرید اینترنت با سرعتی مشخص با خود فکر کنید که سرعت خریداری شده در واقع همان سرعتی است که به طور مداوم دریافت میکنید؛ اما باید به شما بگوییم که ممکن است در زمانهای اوج مصرف سرعت اینترنت شما کاهش پیدا کند.

وی میگوید: بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است و قبول داریم و اپراتورها درصدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی رسانهای است. در کنار محبوبیت بالا، این ابزار دارای تمام ویژگیهایی است که عموم کاربران به آن نیاز دارند. با وجود اینکه ممکن است از شنیدین نام نتفلیکس تعجب کرده باشید، اما باید بگوییم که همین ویژگی یعنی مالکیت نتفلیکس، باعث شده است که این سایت به یک گزینهی عالی برای سنجش سرعت کاربرانی که بیشتر وقت خود را به تماشای فیلم به صورت آنلاین میپردازند، تبدیل شود، زیرا این تست بهگونهای طراحی شده است که با انجام آن بفهمید آیا اینترنت شما به اندازهی کافی قوی هست که با آن و استفاده از سرویس نتفلیکس بتوانید فیلمها را با حداکثر رزولوشن و بدون بافر مشاهده کنید یا نه. هوش مصنوعی ضعیف در دهه گذشته پیشرفت های متعددی را تجربه کرده است که توسط دستاوردهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق تقویت شده است. در نتیجه عبارتهایی جمعی مانند «فناوریهای نانو» یا «فناوریهای ابعاد-نانو» به طیف گستردهای از تحقیقات و کاربردها اشاره دارد که ویژگی مشترک همه آنها «اندازه» است. وجه مشترک تمام این صنایع مختلف مبتنی بر داده بودن آنها است. به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

بخوان  نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

فرهادیان در آخر به کیفیت اتصال کاربر به اپراتورها اشاره می کند و می گوید: مردم به حدی از دیتای موبایل استفاده کردند دکلهای BTS اشباع شده و دیگر نمیتوانند پاسخگوی این حجم از کاربران باشند. به یاد داشته باشید که برای دریافت خدمات مناسب هزینهای را به سرویسدهنده اینترنت خود پرداخت میکنید تا یک اتصال پایدار را دریافت کنید، بنابراین آنها موظف هستند تا مشکل شما را برطرف کنند. در آنجا مردم به گونهای از حاکمیت خود تعریف و تجلیل میکنند که حس میکنید از سیاره دیگری آمدهاند، چراکه خودتان همیشه در حال شنیدن اوصاف منفی در مورد این حاکمیت از رسانه ها و مردم بودهاید. طبق آمار وزارت ارتباطات سرعت اینترنت همراه از شروع به کار دولت سیزدهم ۶ مگابیت بر ثانیه بیشتر هم شده استکاربران به طور مداوم اعلام میکنند که بین گفته مسئولان و تجربه آنها از وضعیت اینترنت تفاوت وجود دارد. این رویکرد «یادگیری ماشینی» پیش از این در کاربردهای روزمرهای مانند شناسایی صدا و خودروهای بدون راننده (خودران) به کار رفته است. وقتی هیدروژن میسوزد، تنها محصول جانبی آن آب است؛ بههمیندلیل، هیدروژن برای دههها منبع انرژی با تولید کربن صفر بوده است.

این ابزار یکی از ابزارهای قدرتمند برای انجام این کار و در واقع یکی از اولین ابزارهای سنجش سرعت اینترنت در وب است. سایت «اسپید تست» شاخصهای جهانی اینترنت در کشورهای مختلف را بررسی میکند و در تازهترین گزارش خود اعلام کرد در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت سیار در ایران ۲۲.۴۲ مگابیت بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت سیار ۸.۷۶ مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۹ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۵ مگابیتبرثانیه و تاخیر، ۲۹ میلیثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۱ از میان ۱۷۸ کشور میرساند. در واقع Ookla علاوه بر دقت بالا در زمان اندازهگیری سرعت، دارای تاریخچهای از تستهای انجام شده برای مقایسه سرعت اینترنت در زمانهای مختلف، سرورهای گسترده در سرتاسر جهان و همچنین یک اپ کاربردی برای انجام تست در گوشیهای اندرویدی و iOS است. او توانایی ارسال برق بی سیم به نقاط مختلف را داشت، فعالیتهای ابتدایی مربوط به تولید وای فای را انجام داد و حتی سعی داشت ماشین زمان بسازد و در این زمینه یک سری نتایج هم دید. تا روزهای آخر حضور جهرمی در وزارت ارتباطات، گلایه های مردمی از افت کیفیت و سرعت اینترنت ادامه داشت و نمونه های این اعتراضها را میشد در صفحات او دید.

درآن صورت سطحی دیگر از فرصت برای توسعه نرم افزارهای حرفه ای بوجود می آید به این علت که AI برای تکمیل دانش علمی مختلف خود، برنامه های کاربردی و تست های کاربردی را به فرآیند خود اضافه میکند. هر چرخشی بهعنوان واقعیت خود، جدا از هر حرکت دیگری که از قبل انجامشده بود، تلقی میشد. اما هنگامی که اعماق اینترنت را کاوش میکنیم به اطلاعات حیرتآوری میرسیم و میبینیم که در یک دقیقه فعالیت بسیار زیادی در این فضا صورت میگیرد. بنابراین در نوآوری فنی، ما حرکت یک تکنولوژی در یک زمینه ثابت را نمیبینیم، بلکه حرکت، تغییر و ترجمه شبکهای (زنجیرهای، پیوندی) از کنشگران انسانی و غیرانسانی را میبینیم. به گزارش peoplematters.in، ادغام هوش مصنوعی با کمک روشهای مدیریت منابع انسانی، منجر به تعامل سازمانها با نیروی کار، قابلیتهای انسانی برای تجزیه و تحلیل دادههای هوش مصنوعی، پیشبینی سناریوها و انجام برنامه ریزیهای مناسب شده است.

بخوان  قبولی های کانون گروه تجربی در رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي | 1biti

اگر بخواهیم به صورت خلاصه دربارهی Measurement Lab صحبت کنیم، باید بگوییم که این تست سنجش سرعت اینترنت M-Lab متن باز است که توسط جمعی از دانشمندان کامپیوتر و محققان دانشگاهی و با حمایت گوگل توسعه داده شده است. همچنین، مفاهیم الگوریتم ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر و سایر رشتهها نیز کاربرد دارد. ماسک استارتاپ های موفق بسیاری را هدایت کرده اما بیشتر نام های تسلا موتورز یا اسپیس اکس به گوش می خورند چرا که نتایج تلاش های او در این دو شرکت بیشتر از سایر استارتاپ ها نتیجه داده و البته اهداف بسیار بزرگ تری را هم دنبال می کنند. آموزش داده می شود. عمدتاً راهنماها و موضوعات مرتبط با تجارت، فرهنگ و فناوری را پوشش می دهد. در دنیای صنعت و تجارت، یک پدیده بسیار ارزشمند به نام “رقابت” وجود دارد، که علاوه بر افزایش سرعت پیشرفت در آن حوزه، برای جامعه مصرف کنندگان نیز بسیار مفید و سودمند است، چراکه موجب افزایش کیفت محصولات و خدمات پس از فروش شده و همچنین قیمت ها را نیز متعادل میکند. ” و پس از دریافت پاسخ، به آن آدرس IP متصل میشود. MAN شبکه شهری : که مخفف Metropolitan Aria Network میباشد شبکه های متعددی را که در نواحی مختلف یک شهر بزرگ واقع شده اند ، به یکدیگر متصل مرتبط میسازد.

وی گفت: با تاثیر کرونا بر ارتباطات کشور به صورت متوسط ترافیک دیتای شبکه تلفن همراه در کشور در بهمن ماه ۱۳۹۸ حدود ۱۶.۵۲ پتابایت در روز بود و این عدد در اسفند ماه ۲۰.۷۲ پتابایت شده و در فروردین ۱۳۹۹ به ۲۳.۲۴ پتابایت رسیده است و در اردیبهشت به ۲۰.۵ پتابایت رسید. وی با اشاره به غافلگیر شدن صنعت ارتباطات با ورود کرونا، گفت: با آمدن کرونا اکثر کارها آنلاین شد و از آموزش گرفته تا کارهای بانکی و خرید، همه و همه توسط فضای مجازی صورت گرفت. بهعنوان نمونه این ابزار اکنون میتواند که تستی را برای سنجش سرعت اینترنت به طور ویژه برای تماشای ویدیو در محیط اینترنت انجام دهد که با استفاده از آن متوجه خواهید شد که اینترنت شما در زمان تماشای فیلم ۴K به صورت آنلاین چگونه عمل خواهد کرد. این سایت همچنین دارای محیط کاربری بسیار سادهای است تا کاربران بتوانند بهراحتی از آن استفاده کنند. مسئولیت مطالب مندرج در مقاله برعهده نویسنده یا نویسندگان مقاله به ویژه نویسنده مسئول مکاتبات است.

یکی از بهترین روشهای اندازهگیری سرعت اینترنت استفاده از Ookla است. یکی دیگر از مزایای گذراندن دورههای آنلاین، این موضوع است که میتوان با افراد دیگر در یک مسیر مشابه همفکری داشت. ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساختهای ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است. مجموع این شرایط نشان میدهد در سرعت اینترنت همراه وضعیت خوبی داریم اما در سرعت اینترنت ثابت وضعیت خوب نیست. یک ابزار خوب برای سنجش سرعت اینترنت بهراحتی پارامترهایی مانند سرعت دانلود، سرعت آپلود و میزان پینگ را برای دستگاهی که تست را بر روی آن اجرا میکنید، به شما نشان میدهد.

قانون مسئول تمام این هاست، به همین دلیل زمان و تلاش فراوانی در این زمینه می کند. همچنین در زمان استفاده از این روش اندازهگیری سرعت اینترنت، شما با تبلیغی مواجه نخواهید شد و تنها اطلاعاتی که شما با M-Lab بهاشتراگ میگذارید، آدرس IP شماست. در ضمن M-Lab به شما اجازه نمیدهد که در زمان انجام تست سرعت سرور انجام این کار را تغییر دهید و زمانی میتوانید با استفاده از این روش سرعت اینترنت خود را بسنجید که سرعت اینترنت شما کمتر از ۷۰۰ مگابیت باشد. با وجود اینکه استفاده از هیچ یک از سرویسهای اندازهگیری سرعت اینترنت سخت نیست، اما M-Lab Internet Speed Test به احتمال زیاد سادهترین روش انجام این کار است.