ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی مستقل تاسیس کرد

در حالی که جزئیات هنوز اعلام نشده است، گزارش های قبلی در مورد چگونگی پیشرفت تحقیقات ماسک در زمینه های مصنوعی ارائه می شود. طبق گزارش‌ها، او دو پژوهشگر سابق شرکت DeepMind از جمله دانشمندی به نام ایگور بابوشکین (Igor Babuschkin) را در ماه مارس استفاده کرده است که گمان می‌رود پروژه جدید ماسک را بر عهده داشته باشد.

ایلان ماسک به عشق‌های خاص به حرف X معروف است و حتی یکبار دیگر توییتر را به X Corp تغییر نام داده است.

با این حال، در حال حاضر برنامه‌های ماسک برای شرکت تازه تاسیسش موسوم به X.AI Corp و اینکه آیا او به دنبال ساخت یک رقیب برای ChatGPT است، نامشخص است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ایلان ماسک که به شدت از هوش مصنوعی انتقاد کرده است، به نظر می‌رسد در حال حاضر برنامه‌ریزی چیزی مرتبط با این موضوع است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز، ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تاسیس کرده است.

ماسک فکر می‌کند که ChatGPT از نظر سیاسی دچار سوگیری است. وی به دنبال ایجاد مدلهایی از هوش مصنوعی است که «حقیقت‌جو» باشد.

انتهای پیام



منبع

ایلان ماسک همچنین ۱۰ هزار پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش تایمز، در حال حاضر با سرمایه گذاران تسلا و اسپیس ایکس برای سرمایه گذاری در پروژه جدید خود است.

یکی از ثروتمندترین افراد جهان، نابغه و کارآفرین پرحاشیه این روزهاست که یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت OpenAI نیز هست، به مانند اقدامی که در حوزه‌های دیگری نیز انجام می‌شود، یک شرکت توسعه هوش مصنوعی به نام X.AI Corp تاسیس کرده است.

بخوان  جستجوهای ناسا برای استقرار آرایه خورشیدی فضاپیمای "لوسی"

ماسک با پروژه های هوش مصنوعی غریبه نیست. او قبل از تقریباً یک دهه پیش از شرکت OpenAI را ترک کرد، به عنوان یکی از هم‌بنیان‌گذارانش آن را کرد. با این حال، پس از افزایش محبوبیت ربات ChatGPT، ماسک از مقررات این فناوری انتقاد کرد و نامه‌های سرگشاده را امضا کرد که در آن رهبران فناوری اطلاعات تا توسعه آن را به مدت شش ماه انجام دهند.

بر اساس پرونده ایالتی متعلق به ماه گذشته که منابع مشاهده کرده اند، این شرکت جدید در نوادا ثبت شده و ماسک را به عنوان تنها مدیر و همچنین جرد برچال (Jared Birchall) رئیس دفاتر خانوادگی را به عنوان دبیر ثبت کرده است.