اینترنت و شبکه 1 بیتی

علاوه بر کمک به بخش خصوصی، «قانون تراشهها و علم» همچنین دهها میلیارد دلار بودجه برای حمایت از تحقیق و توسعه دولتی و ابتکارهای فناوری محلی اختصاص میدهد، که دولت امیدوار است منجر به پیشرفتهای تجاری در زمینههای جدیدی مانند محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی شود. گزارش ALPAC منجر به لغو تمام پروژه های MT با بودجه دولت می شود. منظور این است که اغلب ما هر از گاهی از جهت یابی در زندگی روزمره استفاده می کنیم. هوش مصنوعی این پتاسیل را دارد که معنای زبان ساده را بفهمد و با کاربران صحبت کند، اما با برداشتهای تحتاللفظی از پرسشهای انسانی مهار میشود. با معرفی دستگاه های دارای هوش مصنوعی ، تشخیص بیماری کمی ساده تر می شود. توماس یانوکوفسکی، رییس بخش دیجیتال و رشد در یک پلتفرم تجارت رمز ارز در این باره می گوید: «کانادا معمولاً در فهرست های زیادی به خاطر دسترسی بسیار پرهزینه به اینترنت در رتبه اول قرار می گیرد در حالی که یکی از کم سرعت ترین اینترنت هاست». BSN، به خاطر مقیاس و قدرت حامیان آن، به بزرگ ترین بلاک چین دنیا تبدیل شده است. این درحالی بود که شرکت از ابتدای شیوع کرونا مجبور به بستن کارخانههای تولید محصولاتش در چین شد و بعدا فروشگاههایش در سراسر جهان را تعطیل کرد که این تعطیلی هنوز هم در برخی نقاط ادامه دارد.

این تکنولوژی، در زمینههای دیگر مانند پزشکی، کسب و کار، آموزش، قانون و تولید نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین ، دفعه دیگر که بر روی یک فیلم پیشنهادی در YouTube ضربه می زنید یا یک برنامه پیشنهادی را در Netflix مشاهده می کنید و یا به یک پلی لیست از پیش ایجاد شده در Spotify یا هر سرویس پخش رسانه و موسیقی دیگری که برای آن موضوع گوش می دهید، به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی نفش بزرگی در آن ایفا می کند. بسیاری از ما حتی داوطلبانه این دستگاه های هوش مصنوعی را در خانه هایمان قرار می دهیم .

این نرمافزار، براساس نتایج حاصل از بررسیها، به صورت همزمان توصیههای رفتاری لازم را به کارمندان واحد پشتیبانی ارائه میدهد. هوش مصنوعی به کامپیوتر اجازه میدهد تا پارامتر ها را از اطلاعاتی که از داده ها جمع آوری گردیده و یا به وسیله فرد استفاده کننده وارد شده ایجاد نماید. کامپیوتر حرکات احتمالی آتی حریف خود را دنبال نمی کرد یا سعی نمی کرد مهره های خود را در موقعیت بهتری قرار دهد. • یادگیری تقویتی، که یاد می گیرد از طریق آزمون و خطای مکرر پیش بینی های بهتری انجام دهد. این ادغام با استفاده ی بسیار کوچک از هوش مصنوعی ایجاد شد و تا به یک سطح تصادفی از افرادی که می توانند بازی کنند, گسترش یافت. ویژگیهای تطبیق الگوی قدرتمند و قابلیت استدلال سطح بالا در این زبان برنامه نویسی آن را به زبانی بسیار مفید برای هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

یادداشتهای پزشکی از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) به سازماندهی اطلاعات بیماران کمک میکند تا خواندن آن را برای پزشکان آسانتر شود. به طور مثال، به کمک سیستم یادگیری ماشین میتوان یک سیستم مدیریت ایمیل را آموزش داد تا پیامهای هرزنامه را از دیگر پیامها تشخیص دهد. بخش عمده ای از هوش مصنوعی محدود (Narrow AI)، توسط پیشرفت هایی در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق ایجاد می شود. شاید از جالب ترین استفاده ای که در هوش مصنوعی دیده ایم در سری بازی های Middle Earth است که تحت کنترل هوش مصنوعی هستند که براساس تعامل آن ها با شما و سایر عناصر بازی ، تکامل می یابند. آمازون، یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه استفاده از هوش مصنوعی است. کمپانی آمازون، با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، کالاهای مورد علاقه مشتریان را شناسایی کرده و به آنها معرفی میکند. پس از آن، نست میآموزد که کاربر در چه زمانهایی، چه دمایی را ترجیح میدهد و تمام سیستمها را برای دستیابی به آن دما مدیریت میکند.

استوارت راسل و پیتر نورویگ، ۲ دانشمند علوم کامپیوتر، چهار رویکرد مختلف را بررسی کردند که به طور تاریخی زمینه هوش مصنوعی را تعریف کردهاند. نویسندگان، استوارت راسل و پیتر نورویگ، در کتاب درسی پیشگامانه خود یعنی «هوش مصنوعی: یک رویکرد مدرن»، با متحد کردن کار خود حول موضوع عوامل هوشمند در ماشینها، به این سوال نزدیک میشوند. این ماشین ها قادر به انجام وظایفی هستند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. به زبان ساده، هوش مصنوعی یک نظریه و توسعه سیستمهای کامپیوتری است که میتواند وظایفی را انجام دهد که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. یک دستگاه پوشیدنی هوشمند را تصور کنید که با اندازهگیری دمای بدنتان میتواند پیشبینی کند که سرما خوردهاید و بعد شما را با یک داروخانه آنلاین مرتبط میکند تا در نهایت دارو مستقیما در منزلتان تحویل شما داده شود.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی که تاثیر شگفتی در سلامت انسان دارند! | 1biti

• ۲۰۰۵: STANLEY، یک خودروی اتوماتیک بدون راننده، برنده رقابت بزرگ DARPA شد. • ۲۰۱۴: گوگل اولین خودروی اتوماتیک بدون راننده را برای قبولی در آزمون رانندگی دولتی میسازد. برای مثال، در حوالی نوامبر ۲۰۱۷، گوگل در پروژه AutoMl، تپولوژیهای جدیدی از شبکههای عصبی را ایجاد کرد به نام شبکههای عصبی NAS، سیستمی بهینهسازی شده برای پروژه ایمیج نت و COCO. شبکههای عصبی که تحت عنوان شبکههای عصبی مصنوعی (ANNs) یا شبکههای عصبی شبیهسازی شده (SNNs) نیز شناخته میشوند، زیر مجموعهای از یادگیری ماشین هستند که در مرکز الگوریتمهای یادگیری عمیق قرار دارند. این پرندهها، از نوعی سیستم یادگیری ماشین قدرتمند برخوردارند که میتواند از طریق سنسورها و دوربینهای فیلمبرداری، محیط را به مدلهای سه بعدی تبدیل کند. • هوش عمومی مصنوعی (AGI): AGI که گاهی به آن “هوش مصنوعی قوی” نیز گفته می شود، نوعی هوش مصنوعی است که در فیلم ها می بینیم، مانند روبات های Westworld یا Data from Star Trek: The Next Generation.AGI یک ماشین با هوش عمومی است و مانند یک انسان، می تواند از این هوش برای حل هر مشکلی استفاده کند. برای اندازه گیری این هوش می توان به سنجش مهارت ها و توانایی هایی که ناشی از این هوش است بپردازیم.

Blockchain یک حالت اعتماد به جای دیگری را فراهم می کند و نیاز به مقامات مرکزی را در معاملات داوری حذف می کند. چنین ماشینی میتواند وظایفی را انجام دهند که به هوش انسانی نیاز دارد. چنین پروسهای اغلب میتواند از نیازهای آنی به دور باشد. در واقع سیستمهای هوش مصنوعی به کمک دادهها، الگوهایی ایجاد میکنند. به عنوان مثال: در گذشته امکان برقراری ارتباط با افرادی که در فاصله بسیار دوری از ما بودند، بسیار سخت و زمان بر بود، ولی این روزها با کمک تکنولوژیهای جدید و فضای مجازی این امر به راحتی امکان پذیر است. • ۲۰۱۱: اپل، Siri یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی را از طریق سیستم عامل iOS خود منتشر کرد.

فرقی نمی کند اگر از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنیم، در اینترنت گشت و گذار می کنیم، محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنیم،از جهت یابی استفاده می کنیم, سایت 1biti در رسانه های اجتماعی وقت می گذرانیم و یا در سرویس پخش موسیقی مورد علاقمان به آهنگ گوش می دهیم، هوش مصنوعی بر روی انتخاب هایمان به هر طریقی که شده تأثیرگذار خواهد بود. • ۱۹۸۳: در پاسخ به FGCS ژاپن، دولت ایالات متحده ابتکار محاسبات استراتژیک را برای ارائه تحقیقات با بودجه DARPA در زمینه محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی راه اندازی می کند. واتسون یک کامپیوتر پاسخ به سوالات با زبان طبیعی است که توسط IBM ساخته شد و دو قهرمان سابق پرمخاطره به نامهای جنینگز و براد روتر را در بازی ضبط شده در تلویزیون، شکست داد. هدف گسترده هوش مصنوعی سوالات و بحث های زیادی را به وجود آورده است. هوش مصنوعی با ترکیب مقادیر زیادی داده به همراه پردازش سریع، تکراری و الگوریتمهای هوشمند کار میکند و به نرمافزار اجازه میدهد تا بهصورت خودکار از الگوها یا ویژگیهای موجود در دادهها یاد بگیرد. یکی از نمادهایی که معمولا در توضیح این هوش به کار گرفته می شود، نماد گل نیلوفر است که در آن با تلفیق سنت و عقاید موجود در شرق و غرب و با استعانت از مسائل علمی، مدلی قابل لمس و زیبا برای SQ ارائه داد.

در سالهای بین ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ انتشار چندین گزارش انتقادی در مورد نگرانکننده بودن روند پیشرفت هوش مصنوعی، باعث شد سرمایهگذاری دولتی و علاقه به پژوهش در این حوزه کمرنگ شود و این سالها بهعنوان زمستان هوش مصنوعی شناخته میشود؛ اما خوشبختانه در دهه ۱۹۸۰ فعالیتهای مرتبط با توسعه آن جان تازهای گرفت و دولت انگلستان و ژاپن برای دستیابی به دستاوردهای جدید در این حوزه رقابت سختی را آغاز کردند. مقاله تورینگ با عنوان «محاسبات ماشینی و هوش» در سال ۱۹۵۰، و پس از آن آزمایش تورینگ، هدف اساسی و چشمانداز این حوزه را تعیین کردند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام بازدید از وبسایتهای گوناگون، با تبلیغات ویژهای رو به رو شوید؛ تبلیغاتی که به حوزه فعالیت و علاقه شما مرتبط هستند و به نظر میرسد که برای شما طراحی شدهاند. هوش مصنوعی محدود، اغلب بر روی انجام یک کار واحد متمرکز است و در حالی که این ماشینها ممکن است هوشمند به نظر برسند، تحت محدودیتها و فشارهای بسیار بیشتر از ابتداییترین هوش انسانی عمل می کنند. بعضی از تولید کنندگان سیستم های کنترل دسترسی بیسیم را به سمت افزایش پذیرش راه حل های تلفن همراه در میان کاربران نهایی و امکان نوآوری در این زمینه ارتقا میدهند به نظر میرسد که این فناوری هوش مصنوعی در زمان های اخیر بسیار پیشرفت کرده است و این موضوع افزوده شده است در حالی که ممکن است از سایه های متعددی در گذشته با کار در زمینه بیسیم تجربیات بدی داشته باشند اما ممکن است در شناخت کوتاه و زمان استفاده از آنها کلید قابل اعتماد نباشد.

بخوان  سقف کناف قیمت کناف ایران تصاویر و مصالح کناف سقف کاذب کناف سقف کاذب GST

کمتر از یک دهه بعد و برای بار دوم، تورینگ با یک سوال ساده تاریخ را تغییر داد: «آیا ماشینها میتوانند فکر کنند؟ چاپ کردن برخی از اندامهای ساده بدن مانند کلیه که میتواند نیاز به پیوند کلیه را برطرف کند، پرینت کردن روکشهای دندانی که در بسیاری از دندانپزشکیها به امری تجاری بدل شده است، پرینت کردن بخشهایی از بافتهای صورت برای جراحیهای ترمیمی و همینطور پرینت بافتهای پیچیده انسانی از جمله قلب که برخی از آزمایشهای موفق در رابطه با آن انجامگرفته است، مسیر بینظیری را در مقابل آینده پزشکی باز میکند. نام بردن از اتومبیل خودران بهعنوان یک تکنولوژی پیشرفته که میتواند جهان را تغییر دهد، به امری کلیشهای بدل شده است. سادهترین مثال ساعتهای هوشمندی است که دادههای زیادی نظیر الگوی خواب فرد، کالری سوزانده شده توسط فرد، ضربان قلب و مواردی ازاینقبیل را جمعآوری میکند که میتواند به تشخیص زودهنگام و حتی تشخیص بیماری نیز کمک کند. با این وجود اگر هنوز شک و شبهه ای باقی مانده، اجازه دهید چند مثال بیشتری خدمت شما عرض کنم. برای مثال من عاشق گشت و گذار در پلی لیست های هفتگی هستم که اسپوتیفای خواننده های جدیدی رو به من معرفی می کند، که اگر من برای خدایان هوش مصنوعی معرفی نشده بودم این کار انجام نمی شد.

معماران به خصوص در مرحله شروع یک پروژه می توانند از توانایی هوش مصنوعی در استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری بهره ببرند. آیا می دانید فرقی نمی کند که از گوگل یا اپل مپ به منظور جهت یابی استفاده می کنید یا اوبر درخواست می دهید یا یک بلیط هواپیما رزرو می کنید، از هوش مصنوعی استفاده می کنید؟ • ۲۰۱۸: Waymo سرویس Waymo One خود را راهاندازی میکند و به کاربران در سرتاسر کلانشهر Phoenix این امکان را میدهد تا یکی از وسایل نقلیه اتوماتیک بدون راننده این شرکت را درخواست و دریافت کنند. تا سال ۲۰۱۸، ۶ میلیارد دستگاه، به صورت پیش فرض، درخواست پشتیبانی میکنند (گارتنر). پاتریک وینستون، استاد هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر فورد در MIT، هوش مصنوعی را اینگونه تعریف میکند: «الگوریتمهایی که توسط محدودیتها فعال میشوند، در معرض نمایش قرار میگیرند و از مدلهایی پشتیبانی میکنند که هدفشان حلقههایی است که تفکر، ادراک و عمل را به هم گره میزنند».

Haskell یک «زبان برنامه نویسی تابعی» (Functional Programming Language) به حساب میآید که بر اساس «معناشناسی» (Semantics) زبان «Miranda» ایجاد شده است. در واقع، AI، یک زمینه مطالعاتی گسترده است که نظریهها، روشها و فناوریهای زیادی را در برمیگیرد. خودرو تسلا، نه تنها توانسته است تحسینهای زیادی را برانگیزد، بلکه از قابلیتهایی مانند رانندگی خودکار، قابلیت پیشبینی و نوآوری مطلق تکنولوژی نیز برخوردار است. از عوامل مهم موثر بر هوش ، تغذیه و دیگر شرایط دوران بارداری است. یادگیری همچنان الگویی مهم در هوش مصنوعی است. یادگیری ماشین یکی از آنهاست و یادگیری عمیق یکی از تکنیکهای یادگیری ماشین است». هوش مصنوعی (AI) شاخهای گسترده از علوم کامپیوتر است و یکی از علوم میان رشتهای محسوب میشود. منظور ترموستات های هوشمندی است که دما را بر اساس تنظیمات شما تنظیم می کند، چراغ های هوشمندی که رنگ و شدت چراغ ها را براساس زمان و خیلی بیشتر تغییر می دهند. فکت کوینز: دولت ها از تکنولوژی بلاک چین تنها برای خدمات بنیادی مثل احراز هویت و رای گیری استفاده نمی کنند، بلکه به عنوان چهارچوبی برای رشد اقتصادی از آن بهره می برند. گوگل در اذهان عمومی به عنوان شرکتی شناخته می شود که از اطلاعات کاربرانش سوء استفاده می کند، و آن ها را به دولت هایی مانند چین می فروشد.

بخوان  اهمیت هوش مصنوعی در چیست؟ 1 بیتی

اگرچه واکسن کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به توزیع در کشورهای مختلف کرد؛ اما شاید تجارت الکترونیکی نسخه نجات بخش اقتصاد در این دوران قرنطینه و فاصلهگذاری بود. AGI مدتهاست که الهام بخش داستانهای علمی تخیلی دیستوپیایی بوده است، که در آن روباتهای فوقهوشمند بر بشریت غلبه میکنند، اما کارشناسان معتقدند که این چیزی نیست که به این زودیها نگران آن باشیم. ممکن است فکر کنید که کاملا تحت کنترل هستید اما اینطور نیست. نکته مهم دیگر این است که شما باید همواره بخشی از حافظه داخلی گوشی را(حداقل ۵۰۰ مگابایت) برای کارکرد آن خالی بگذارید.اگر حافظه داخلی گوشی را کاملا پر کنید، حتما با کاهش سرعت و ارور های گوناگون مواجه خواهید شد. یک ماشین واکنشی نمی تواند یک حافظه را ذخیره کند و در نتیجه نمی تواند به تجربیات گذشته برای اطلاع رسانی تصمیم گیری در زمان واقعی تکیه کند. این رشته مجموعهای است از علوم، تئوریها و تکنیکها (ازجمله منطق ریاضی، آمار، احتمالات، علوم اعصاب محاسباتی، علوم کامپیوتر) که میخواهد تواناییهای شناختی انسان را شبیهسازی کند. از آنجا که این شرکت با غولهای تکنولوژی دیگری همچون کوالکام و سامسونگ سخت در رقابت است، همکاری مذکور برای توسعه و ارائه محصولات مجهز به فناوری ۵G و زیرساختها و مودمهای جدید، از اهمیت بسزایی برای اینتل برخوردار است.

اگرچه دامنه هوش مصنوعی ماشین واکنشی محدود است و به راحتی تغییر نمی کند، اما می تواند به سطحی از پیچیدگی دست یابد، و هنگامی که برای انجام وظایف تکرارپذیر ایجاد می شود، به صورت قابل اطمینان ارائه شود. اگر هنوز هم صندوق ورودی خود را با تعداد زیادی از پیام های ناخواسته در هم ریخته می بینید، احتمالش بسیار زیاد است که در یک اپلیکیشن قدیمی ایمیلی گیر افتاده اید. با این همه اما صرفنظر از ورودی جنجالی و تاریخی فیسبوک که در واقع بزرگترین ورود یک شرکت اینترنتی به بازار بورس را رقم زد، رشد این شرکت در سالهای اخیر و مدل تجاری آن، Facebook را به عنوان یک برند بزرگ در میان مردم دنیا به خصوص در بازارهای در حال توسعه مطرح کرد تا در نهایت امسال وارد فهرست برترین و ارزشمندترین برندهای جهان شود. که در واقع شبیه سازی شبکه عصبی مغز انسان بود ، توجه همه رو به خودش جلب کرد. به همین دلیل است که خودکارسازی جستجو برای طرحهای شبکه عصبی-عصبی بهتر، یکی از داغترین موضوعات در هوش مصنوعی، حداقل از دهه ۱۹۸۰ بودهاست. او متولد ماه جولای سال ۱۹۵۰ و یک نویسنده و ستون نویس آمریکایی- یونانی است. او تاکنون در حدود یک میلیارد دلار از ثروت خود را از طریق بنیاد مایکل و سوزان دل، صرف امور آموزش و بهداشت نموده است.

بر اساس گزارش های مختلف، استفاده از آن فروش به طور خیلی زیادی افزایش داده و همچنین نقش خوبی در ایجاد روابط وفادار با مشتریان داشته است. Overfitting زمانی رخ میدهد که مدل فقط برای دادههای آموزشی دقت خوبی ایجاد کند و دقت آن برای دادههای اعتبارسنجی و تست پایین باشد. و همچنین به هوش مصنوعی آموزش داده شده تا نمونه های بزرگی از داده های کلاهبرداری را جستجو کند و الگویی را پیدا کند تا بتوانید قبل ازآین که اتفاقی که برای شما رخ دهد بتواند به شما هشدار دهد. سیستمهای «داده به متن» (Data-to-Text)، از جمله مهمترین نمونه سیستمهای تولید زبان طبیعی هستند. ویژگی پاسخ هوشمند Gmail نمونه بارز آن است. آنها از توانایی ذهن انسان در پاسخ به انواع مختلف محرکها تقلید میکنند. از هوش مصنوعی برای اسکن متن ایمیل استفاده می کند و پاسخ های متنی را برای شما فراهم می کند. • ۱۹۵۸: جان مک کارتی (John McCarthy)، زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی Lisp را توسعه می دهد و مقاله «برنامه هایی با هوش معمولی» را منتشر می کند. • ۱۹۵۹: جان مک کارتی و ماروین مینسکی (John McCarthy and Marvin Minsky)، پروژه هوش مصنوعی MIT را تأسیس کردند.