این ۵ تکنولوژی جهان را تغییر خواهند داد 1 بیتی

«داده کاوی» (Data mining): داده کاوی روش آماری است که رویهها و سایر ارتباطهای دادهها را در مجموعه دادههای بزرگ فراهم میکند. برای مثال، «دانشمندان داده» (Data Scientist) مدلهای هوش مصنوعی را پیادهسازی میکنند و الگوریتمهای مختلفی را برای پردازش دادههای گوناگون «ساختاریافته» (Structured) و «بدون ساختار» (Unstructured) مورد استفاده قرار میدهند. مابین هوش مصنوعی به عنوان یک هدف، هوش مصنوعی به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی، و یا هوش مصنوعی به عنوان مجموعۀ فنون و راه کارهایی که توسط مراکز علمی مختلف و صنایع گوناگون تنظیم و توسعه یافته است باید تفاوت قائل بود. او بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین در جهان را به گونه ای راه اندازی کرد که در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی به عنوان دومین فرد ثروتمند در جهان شناخته شد. NetAPP: این شرکت که یکی از تولیدکنندگان بزرگ نرمافزارهای مهندسی در جهان است، حالا در جایگاه هفتم این فهرست قرار دارد. این شرکت برای افزایش عملکرد، سرب تتراتیل را به بنزین افزود.

بخش اول: در بخش اول از این مجموعه مطلب، به مفاهیم هوش مصنوعی و تاریخچه آن پرداخته میشود. حال پس از معرفی مجموعه دورههای آموزش هوش مصنوعی فرادرس و شرح مختصر برخی از دورههای این مجموعه، در بخش بعدی مقاله در ادامه مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به این مسئله پرداخته شده است که چگونه میتوان با استفاده از هوش مصنوعی یک نرم افزار ساخت؟ Icms مربوط به آن یک پلت فرم است که می تواند ویدیو ، کنترل دسترسی ،چک کردن شناسه خودرو ،حسگرها و تشخیص حادثه را از طریق یک مرکز فرماندهی جمع آوری و مدیریت کند.پلت فرم ها نظارت تصویری را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی محاسباتIVA ،حمل و نقل و ترافیک ، پارکینگ هوشمند و اینترنت اشیا پوشش می دهد. روشهای جستجوی ناآگاهانه (uniformed Search) تنها به صورت مسئله دسترسی دارند. زمانی که با این روش تنسورفلو وارد شود دیگر نیازی نیست در برنامه از کلمه tensorflow استفاده شود و تنها tf کافی است. 1. عامل منطقی بازه گستردهتری نسبت به رویکرد قوانین تفکر را در بر میگیرد، زیرا استنتاج صحیح تنها یکی از سازکارهای متعدد ممکن برای دستیابی به عقلانیت است. در حال حاضر جهان در «بهار هوش مصنوعی» به سر میبرد و چهار دلیل عمده آن وجود کامپیوترهای بیشتر (پردازش ابری ظرفیت بالایی را برای کامپیوترها در همه زمینهها فراهم کرده است)، حجم دادههای بیشتر (که متناسب با افزایش تعداد دوربینها و حسگرها بیشتر میشوند)، الگوریتمهای بهتر (رویکردها از سمت و سوی پژوهشهای دانشگاهی به دستیابی به تواناییهای انسانی در اجرای امور مانند توانایی خواندن و درک مطلب تغییر کردهاند) و البته سرمایهگذاری گسترده در این حوزه است.

بنابراین استفاده از هوش مصنوعی در این مثال، دقت را افزایش خواهد داد. بنابراین با استفاده از کدهای زیر اولین تصویر از مجموعه داده آموزش ترسیم میشود. بنابراین میتوان از این روش برای حل مسائل با سطح بیسابقهای از مهارت و دقت استفاده کرد. تمام اینها ترفتد های غیرتخصصی وعادی کاربری هستند.اما اگر بازهم مهارت کافی برای انجام آنها ندارید، از یک فرد وارد تر کمک بگیرید. ایجاد یک مدل یادگیری ماشین شامل دو مرحله میشود، مرحله اول تعریف مدل مورد نظر است و سپس در مرحله دوم باید مدل کامپایل شود. حافظه داخلی به این عاملها امکان میدهد تا بخشی از تاریخچه مسیریابی خود را ذخیره کنند و سپس حتی وقتی همه آنچه باید بدانند به طور مستقیم قابل مشاهده نیست، از آن تاریخچه نیمه انتزاعی برای کمک به فهم چیزهایی راجع به محیط فعلی خود استفاده کنند. در این مرحله باید دادهها دریافت و در برنامه وارد شوند، سپس به بخشهای «آموزش» (Train)، «تست» و گاهی «اعتبارسنجی» (Validation) تقسیم شوند.

فقدان نسبی آمادگی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه این نگرانی را ایجاد کرده است که این انقلاب به افزایش شکاف تکنولوژیکی بین کشورهای صنعتی پیشرفته و کشورهایی که سطح تولید و توانمندیهای تکنولوژیکی پایینتری دارند، دامن زند. بسیاری از شرکت های بزرگ در حال پیگیری این گرایش های فناوری در سال 2021 هستند، مانند Boston Dynamics که تعداد زیادی دستگاه تقویت کننده انسان تولید کرده است که در کارخانه ها و جبهه های جنگ مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ در سراسر جهان به عنوان تولید کننده لوازم الکترونیکی خانگی شناخته می شود. تجربه چند منظوره مردم را با دنیای دیجیتال درگیرمیکند چون در محاصره هزاران دستگاه دیجیتال قراردارند، از جمله وسایل رایانه ای سنتی، پوشیدنی ها، اتومبیل ها، سنسورهای محیطی و لوازم مصرفی … “در طول زمان، ما از تفکر در مورد دستگاه های فردی و تکنولوژی های رابط کاربری تقسیم شده به یک تجربه چند کاناله و چندجمله ای تغییر پیدا خواهیم کرد. گوئی خلاقیت انسان در طول خالقیت خدا، آفرینش جهان را ـ که دارای همهی ویژگیهای فوق است ـ ادامه میدهد.

بخوان  بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

حتی اگر معیار خاصی برای بررسی دقت مدل وجود نداشته باشد، باز هم باید الگوریتم طوری آموزش ببیند که دقت آن در حد مطلوبی قرار داشته باشد. همین حالا هم بسیاری از جراحان برای داشتن دید بهتر نسبت به اعضای بدن، از هدستهای واقعیت افزوده استفاده میکنند. به طور کلی هوشمندی در فضای نرمافزاری یا اینترنتی پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به فضای فیزیکی دارد. مردم حاکم می­شوند و فیلسوفان و اندیشمندان ساکت، تا خود فردانیتها بر بستری از آگاهی و شعور جدید خلق شده و اخلاق جهانی متکثر در فضای مملو از مفاهیمی برای حاکم کردن ناخودآگاهی که دارای منطق خودجوش است وارد عمل شود. شرکتهای معرفی مانند آمازون که دارای سیستم Alexa است، «اسپاتیفای»، شرکت گردشگری بینالمللی «ماریوت» (Marriott)، «Pizza Hut»، «مسترکارت» (Mastercard) و بسیاری از شرکتهای دیگر از چت باتها در سیستمهای خود استفاده میکنند. همچنین، دارای یک «تابع فعالیت» (Activation Function) به نام «Relu» است که سرنامی برای «Rectified Linear Unit» (واحد خطی یکسوسازی شده) به حساب میآید. هدف از این پروژه ایجاد سیستمی است که با خودروهای خودران و رباتهای دنبال کننده خط ارتباط برقرار کند تا به آنها در تشخیص خطوط عبوری یک جاده در زمان واقعی و به صورت بلادرنگ کمک کند. نخست گفتنی است هرچند واقعیت مجازی امروزه یک پدیده نسبتا جدید و شاید کشف نشده در دنیای تکنولوژی است، که می تواند حس کنجکاوی افراد را تحریک کرده و آن ها را به داشتن یک تجربه جالب و متفاوت ترغیب کند اما می توان انتظار داشت که در سال 2016 به طور گسترده ای در محاصره واقعیت مجازی قرار بگیریم؛ با ربات های شخصی مان بازی کنیم و احتمالا گیمرهای حرفه ای را در حال بازی در یک ساز و کار واقعیت افزوده به شکل استادیوم ببینیم!

چت بات برنامهای به حساب میآید که مکالمهای خودکار بین رباتهای هوش مصنوعی به وسیله متن یا گفتار و کاربران به وجود میآورد. این تور ها از عکس های باکیفیت 360 درجه، صوت، فیلم و متن تشکیل شده اند. آموزش الگوریتم ها برای استفاده در پروژه چگونه است؟ در مثال بیان شده در رابطه با سیستم غربالگری چشم Aier، مرحله آموزش شامل دادن تصاویر دارای برچسب چشم سالم و بیمار به الگوریتم میشود. هوش مصنوعی در شهر هوشمند، دوربین ها و سنسورها را به یک چشم تبدیل می کند که تمام محیط اطراف را زیر نظر دارد و موجب می شود سطح امنیت منطقه ارتقاء یابد. در مثال پیشگیری از نابینایی، ویژگیهای مورد استفاده، رنگ، شکل و الگوی چشم افراد است که یک چشم سالم را از چشم بیمار متمایز میسازد. به بیان ساده، یادگیری عمیق یک روش خاص یادگیری ماشین است که بر اساس استفاده از شبکههای عصبی بنا نهاده شده. همچنین در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل سال ۲۰۲۰ نیز نمایندگان نگرانیهای خود را در خصوص انقلاب تکنولوژی و افزایش نابرابری در بین کشورها بیان کردند.

همانطور که بیان شد، رفتار عملی است که پس از هر توالی ادراک اجرا میشود. بهطور کلی، هوش مصنوعی یک اصطلاح فراگیر و پوششی برای گستره وسیعی از الگوریتمها و رویکردهای کامپیوتری است که امکان حس کردن، استدلال، اقدام، تطابق با رفتار انسانی و یا حتی فراتر از توانمندیهای آن را مطرح میکنند. رویکرد رفتار انسانی باید تا حدودی تجربی و شامل مشاهدات و فرضیههایی پیرامون رفتار انسان باشد. این مسأله كه “دستگاهی كه نمادها را تكثیر میكند میاندیشد” مسألهای تجربی نیست و جمعآوری شواهد نمیتواند پاسخی برای آن فراهم بیاورد. «سرویسهای وب آمازون» (Amazon Web Service | AWS) تجزیه و تحلیلهایی خارج از چارچوب اصلی برای شرکتها و سازمانها فراهم میکنند تا با روشهای سادهتری بتوانند به پیادهسازی پروژههای خود بپردازند. این دیزاینر ایرانی تبار، سابقه حضور در تیم طراحی بی ام و سری 5 را هم در کارنامه کاری خود دارد. هم سطح مورد انتظار کارایی و هم پیچیدگی دادههای مورد استفاده در پردازشهای تصمیمگیری مدل هوش مصنوعی باید سازمان را در ارزیابی و انتخاب مدلهای یادگیری ماشین ممکن راهنمایی کنند.

بخوان  در اینجا یک راه سریع برای حل مشکل هوش مصنوعی وجود دارد

پلتفرم «مایکروسافت آزور» (Microsoft Azure): قابلیتهای هوش مصنوعی شامل برنامهها و عاملها، استخراج دانش و خدمات یادگیری ماشین میشوند. وب سایت آماری «Statista» پیشبینی کرده است، تا سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی) بازار جهانی هوش مصنوعی به سودی ۱۲۶ میلیارد دلاری خواهد رسید، زیرا اکثر استارتآپها و شرکتها در حوزههای گوناگون از ساخت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهینهسازی سیستمهای خود استفاده میکنند. دورههای آموزشی فرادرس بر اساس موضوع در این وب سایت به صورت مجموعههای آموزشی مختلفی دستهبندی شدهاند. «تکنولوژی آموزشی» مجموعه تدابیری مستند به نتایج پژوهشهای علمی است که به منظور بهبودبخشی امور آموزشی و افزایش کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری طراحی میشود و به اجرا و ارزشیابی درمیآید. با وجود تکنولوژی انجام بسیاری از امور سادهتر و راحتتر انجام میشود، در عین راحتی سرعت انجام آن هم بالا رفته است. قطعاً بعد از اتمام این همهگیری هم افراد بیشتری در مورد روشهای قدیمی خود در پیشبرد امور جلسات یا روزهای کاری تجدید نظر خواهند کرد و از دنیای دیجیتال بیشتر از قبل در زندگی خود بهره خواهند برد. اگر یک توکن غیر قابل تعویض، هدست واقعیت مجازی یا ارزهای دیجیتالی دارید که متعلق به دنیای متاورس هستند، به این معنی است که شما هم بخشی از تجربه متاورس هستید.

این پلتفرم در ایجاد، آموزش و استقرار مدلهای هوش مصنوعی به توسعه دهندگان کمک میکند. هیچ چیز به کمک این سه تکنولوژی جدید در جهان شما غیر ممکن نیست. انجام چنین فعالیتهایی برای انسانها بسیار دشوار و چه بسا غیر ممکن است. همچنین گاهی میتوان از مدلهای آمادهای در ساخت هوش مصنوعی برای کسب و کار خود استفاده کرد قبلاً آموزش داده شدهاند و فرایند یادگیری در آنها از قبل انجام شده است. بر اساس گزارش ABC News، این زن مشغول رانندگی در هوایی مه آلود در محیطی ناشناخته بود و قصد داشت برای مسیریابی از جی پی اس گوشی خود استفاده کند.

در مدیریت تکنولوژی کاربر ها نیازمند اطلاعاتی هستند (از قبیل : داده ها، دانش، فرایند ها) بدون این که بدانند چه منابعی نیاز است و چگونه آنها را بدست آوریم،چگونه آنها باید هماهنگ شوند تا به نتیجه مطلوب نائل سایت 1biti شویم. همه وظایف پروژههای هوش مصنوعی نیاز به تفسیرپذیری ندارند. هوش مصنوعی محدود به این معنا است که در آن سیستم هوش مصنوعی میزان خاصی از هوش را در یک زمینه خاص به کار برده می شود ، اما این سیستم تنها رایانه یا ماشینی است که وظایف بسیار تخصصی و محدود را برای انسان ها انجام می دهد. فناوریهایی مانند یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی همگی بخشی از چشمانداز هوش مصنوعی هستند. «پایتون» (Python): این زبان برنامه نویسی به راحتی با انواع «ساختمان دادهها» (Data Structure) ادغام میشود.

به گزارش مهر، پس از استقبال محدودی که از ابزار شبکه اجتماعی Google Wave به عمل آمد، شرکت گوگل مجبور شد شکست خود را پذیرفته و به پایان دادن فعالیت آن اعتراف کند. اغلب این نمایشگاهها سالهاست که به فعالیت خود مشغولند و هر سال نیز بر کیفیت و چگونگی برگزاری مراسم خود میافزایند. یا با اسکن قطعه کوچک از استخوان عزیزان از دست رفته مانند پدربزرگ و مادربزرگ و همسر و فرزند که سالها دار فانی را وداع گفتند و از دنیا رفتند با اسکن افراد و ممزوج نمودن آنها با اسکن تکتک خانواده، میتوانند از تمام مکانهای دنیا و نقاط دیدنی، عینا مانند یک انسان زنده سفر و معاشرت و درک نمایند و آنگاه از تمام احوالات و رفتارهای و احساسات همدیگر درک و آگاهی داشته باشند. در یک محیط شناخته شده، نتایج تمام اعمال در دسترس است. برای دریافت کارایی واقعیتری از مدل طراحی شده، باید دقت با دادههایی بررسی شود که مدل قبلاً آنها را ندیده است. مشاهده شده است که همان دقت قبلی برای این مدل ذخیره شده، نشان داده خواهد شد. لازم است پس از آموزش مدل در این نرم افزار، فرایند تست، ارزیابی و استقرار انجام شود. بهترین و کاربردیترین روشهای ساخت هوش مصنوعی در سیستمها و نرم افزارها بر اساس یادگیری ماشین و یادگیری عمیق هستند.

بخوان  هوش مصنوعی در پزشکی و کاربردهای مختلف آن 1 بیتی

فیلم آموزش مبانی یادگیری عمیق (طول مدت: ۵ ساعت و ۲۶ دقیقه، مدرس: دکتر سعید محققی): در این دوره آموزشی، یکی از محبوبترین و پرکاربردترین علوم حوزه هوش مصنوعی، یعنی یادگیری عمیق، معرفی شده است. اولین مرحله برای ساخت هوش مصنوعی، بررسی دلیل اهمیت ساخت یک نرم افزار یا ابزار هوش مصنوعی است و اینکه برای ساخت آن به چه مواردی نیاز خواهد شد. گوگل کولب ابزار گوگلی است که برنامهها، فریم ورکها، کتابخانهها و همه موارد مورد نیاز برای یک پروژه هوش مصنوعی را از قبل و به صورت نصب شده، دارد. فناوری یک فعالیت انسانی است و از همین رو، هم از دانش و هم از مهندسی دیرینه تر است. بر اساس این تعریف، یک شبکه عصبی، مجموعهای از نورونهای نرمافزاری است که ساخته و به هم متصل شدهاند، این اتصالات امکان تبادل پیام با یکدیگر را برای نورونها فراهم میکند. این یک روش معمول و پیشفرض برای ایمپورت کردن فریم ورک تنسورفلو به حساب میآید. این لایه، یکی از سادهترین نوع لایههای شبکه عصبی به حساب میآید. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی تشخیص خط عبوری در جادهها و خیابانها پرداخته میشود. در ادامه این بخش از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی آن، در کارها و عملکردهای روزمره پرداخته شده است.

در سال 1966 این اختراع کایلاک، مانند یک انقلاب گرد و خاک به پا کرد توانست رانندگان را در سرمای زمستان یاری کند. برای مثال، شرکت ما با همکاری دانشگاه اندونزی، یک سیستم مستقل تایید اعتبار مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ایجاد کرد تا امنیت نتایج انتخابات این کشور در سال 2019 را تامین کند. «منطق فازی» (Fuzzy Logic): سیستمهایی هستند که میتوانند دادهها را به جای الگوهای «باینری یا دودویی» (Binary) مبتنی بر مقادیر «حد میانه» (Middle-Ground) مانند «سیاه و سفید» یا «درست و غلط» دستهبندی کنند. در وب سایتها و اپلیکیشنهای پخش موسیقی مانند اسپاتیفای و بسیاری موارد دیگر از سیستمهای توصیهگر استفاده شده است. سیستمهای توصیهگر در وب سایتها و اپلیکیشنهای «پخش ویدیو» (Video Streaming) مانند نتفلیکس و یوتوب کاربرد دارند. سیستمهای توصیهگر به صورت وسیعی در برنامههای فروشگاهی تجارت الکترونیکی مانند آمازون، eBay و سایر شرکتهای این چنینی مورد استفاده قرار میگیرد. رتبهبندی امسال این مجله هم مانند تمام سالهای گذشته تعدادی از بزرگترین و برترین شرکتهای تکنولوژی را در خودش جا داده است. پیدا است كه هر مسألهای را هم بخواهد حلّ كند باید در ابتدا آن را بهنحو مناسبی به نمادهای قابل فهم برای آن؛ یعنی صفر و یك، ترجمه كرد. مثال دیگری از جمعآوری اطلاعات میتواند جستجوی اکتشافی (Exploration) باشد که باید توسط یک عامل جاروبرقی در محیطی انجام شود که در ابتدا ناشناخته محسوب میشود.

بنابراین ابتدا آموزش مدل با دورههای کمتری آغاز میشود و میتوان بعداً برای بالا بردن دقت مدل تعداد دورهها را افزایش داد. تا قبل از این بخش، مدل به مجموعه دادههای پروژه دسترسی نداشته است. دولت کره جنوبی، برخلاف کشورهای همسایه چین و کره شمالی، دسترسی نسبتاً آزاد به اینترنت را فراهم ساخته که باعث شده شهروندان از لحاظ مدنی بسیار فعال باشند. سیستمهای تشخیص چهره میتوانند در تأیید یک کاربر نقش داده باشند و اطمینان حاصل کنند که فقط کاربران مجاز و تأیید شده، به یک سیستم، شبکه یا دادهها دسترسی دارند. پس از آنکه سیستم آموزش دید، معماری حاصل شده برای استنتاج قابل استفاده است». یکی دیگر از محصولات مفید گوگل کتابخانه متن باز تنسورفلو به حساب میآید که در توسعه برنامههای یادگیری ماشین کاربرد دارد.

بهداشت و درمان، خودروها و دیگر سامانههای حمل و نقل هوشمند و خودران، اقتصاد و امور مالی، بازیهای ویدئویی، امور نظامی، حسابرسی و تبلیغات از جمله زمینههای کاربرد هوش مصنوعی هستند که در این بخش به آنها پرداخته شده است. در سال ۱۹۷۵، «هاوارد گاردنر» ایده هوش چندگانه را مطرح کرد. برای آنکه در حین کاشت ایمپلنت دیجیتال دردی احساس نکنید روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها بی حسی موضعی می باشد عمل ایمپلنت دیجیتال به صورت سرپایی انجام می شود و می توانید بعد از کاشت ایمپلنت به خانه مراجعه نمایید. یادگیری ماشین در واقع استخراج دانش از داده ها و اطلاعات میباشد.