با سرنشینان اولین پرواز تجاری سرنشین‌دار «ویرجین گلکتر» آشنا شوید

ویرجین گلکتیک در طول دهه گذشته، حدود 80 بلیط را برای سفر فضایی خود فروخت که قیمت اولیه هر بلیت 200 هزار دلار بود، اما اکنون قیمت بلیط برای هر نفر 450 هزار دلار است.

همچنین، ویلادی به عنوان یک خدمه ذخیره شده برای ماموریت آینده آکسیوم حضور خواهد داشت. او پیشتر برای رزرو جای خود در این ماموریت که برای پایان سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، یک توافق اولیه را امضا کرد.

با سرنشینان اولین پرواز تجاری سرنشین‌دار «ویرجین گلکتر» آشنا شوید

با سرنشینان اولین پرواز تجاری سرنشین‌دار «ویرجین گلکتر» آشنا شوید

انتهای پیام



منبع

پانتالئونه کارلوچی

روش پرتاب ویرجین گلکتیک با شرکت‌هایی مانند «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) و «بلو اوریجین» (Blue Origin) که پرتاب موشک‌های عمودی چشمگیر مانند ناسا انجام می‌دهند، متفاوت است.

با سرنشینان اولین پرواز تجاری سرنشین‌دار «ویرجین گلکتر» آشنا شوید

سرنگ دوم «آنجلو لاندولفی» (Angelo Landolfi) نیز آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد، اما این آزمایش‌ها در زمینه عملکرد شناختی در شرایط ریزگرانش و مطالعه اختلاط مایع و جامد خواهند بود.

زمانی که وایت نایت ۲ در ارتفاع کمتر از ۱۰ مایل قرار می گیرد، هواگرد فضایی سرنشیندار ویاس یونیتی را آزاد می کند که با موتور موشک روشن می شود و حتی بالاتر از می رود.

ویلادی در سال ۲۰۲۲ برای آموزش در هیوستون برای یک فضای پروازی با شرکت «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space) انتخاب شد که مأموریت‌های سرنشین‌دار خصوصی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌دهد، آماده می‌شود.

کالین بنت

والتر ویلادی

گلکتیک ۰۱ با دومین پرواز فضای تجاری به نام «گلکتیک ۰۲» در اوایل اوت ۲۰۲۳ دنبال خواهد شد و پس از آن، پروازهای فضای ماهانه پیش بینی می‌شود.

همچنین، بنت مسئول آموزش و آماده سازی افراد است.

ویاس‌اس یونیتی قادر است با بیش از 8.5 کیلومتر فاصله از سطح، به مرزی که توسط نیروی دریایی آمریکا و ناسا تعریف شده است، اما نمی‌تواند بالاتر از «خط کارمان» (Kármán line) برود که مرز فضایی باشد. تعریف شده «فدراسیون بین‌المللی هوانوردی» (FAI) در فاصله صد کیلومتری است.

بخوان  اگر تحریم آمریکا نبود، با اپل همتراز بودیم

آنجلو لاندولفی

اما مسافران پرواز گلکتیک ۰۱ چه کسانی هستند؟ دیلی میل، شرح مختصری را در مورد این افراد منتشر کرده است.

«پانتالئونه کارلوچی» (Pantaleone Carlucci)، یک خلبان و مهندس فنی از «شورای ملی تحقیقات ایتالیا» است که آزمایش‌هایی را به منظور تعیین عملکرد انسان در طول پرواز به فضا انجام خواهد داد.

ویرجین گلکتیک از یک هواپیمای حامل به نام «وایت نایت ۲» (White Knight Two) با دو خلبان استفاده می‌کند که از فرودگاه باند بلند می‌شوند و سپس، ارتفاع زیادی می‌گیرند.

کابین هواگرد «وی‌اس‌اس یونیتی»(VSS Unity) فضای «اسپیس‌شیپ ۲» (SpaceShipTwo) که همه ویرجین گلکتیک را در خود جای می‌دهد، به یک آزمایشگاه علمی زیر مداری مناسب برای انجام آزمایش‌ها تبدیل خواهد شد.

با سرنشینان اولین پرواز تجاری سرنشین‌دار «ویرجین گلکتر» آشنا شوید

کارلوچی و سه خدمه دیگر در طول این پرواز ۹۰ دقیقه‌ای، آزمایش‌هایی مانند تجهیزات آزمایشی برای اندازه‌گیری تشعشعات کیهانی و همچنین مطالعه مواد گوناگون را در شرایط ریزگرانش انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

«مایکل کولگلازیر» (Michael Colglazier)، مجری اجرایی ویرجین گلکتیک، گفت: ما در حال حاضر راه اندازی اولین خط فضای تجاری برای زمین با دو محصول پویا یعنی تحقیقات علمی و ماموریت‌های فضایی فضانوردان خصوصی است. این فصل هیجان‌انگیز بعدی برای ویرجین گلکتیک به معنای ارائه نوآوری، عزم و تلاش در ارائه یک تجربه بی‌نظیر و واقعا متحول‌کننده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) توسط «سر ریچارد برانسون»(Sir Richard Branson) میلیاردر انگلیسی شده، اشتباه کرده است که اولین پرواز تجاری سرنشین دار خود موسوم به «گلکتیک 01»(Galaktic 01) را در پایان ماه ژوئن انجام داده است. انجام خواهد داد و روز ۲۹ ژوئن را برای تاریخ هدف قرار داده است.

بخوان  جیمز وب مواد اولیه تشکیل حیات را در یک فضای فضایی منجمد یافت

«ویرجین گلکتیک» آخرین گام را برای آغاز فضایی برداشت

آخرین نفر از چهار خدمه، «کالین بنت»(Colin Bennett) مربی فضاینوردی شرکت ویرجین گلکتیک که وظیفه مهمی را بر عهده دارد. او باید مطمئن باشد که کیفیت تجربه سفر با وی‌اس‌اس یونی چگونه است.

اما این اولین باری است که به فضای پرواز می‌کند.

شرکت «ویرجین گلکتیک» که هزار دلار برای سفر به فضای خرج کرده است، در نهایت صددرصد سفارش خود را دریافت می کند.

سرهنگ «والتر ویلادی» (Walter Villadei)، یکی از اعضای ارشد «نیروی هوایی ایتالیا» است که از تجربیات خود برای سفر آینده به «ایستگاه فضای بین‌المللی» استفاده خواهد کرد.

ویرجین کتیک، پرواز آزمایشی گل خود را در ماه مه داد و خدمه متشکل از چهار کارمند شرکت را به بیش از ۵۰ مایل بالاتر از سطح زمین فرستاد.