جیمز وب مواد اولیه تشکیل حیات را در یک فضای فضایی منجمد یافت

ملیسا مک‌کلور، ستاره شناس رصد لیدن در هلند می‌گوید: این اولین مورد از مجموعه‌ای از عکس‌های خانه‌ای است که ما به دست می‌آوریم تا ببینیم چگونه از سنتز اولیه خود به مناطقی که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند، دنباله‌دار در دیسک‌های پیش‌سیاره‌ای زندگی می‌شوند. این تصاویر به ما خواهند گفت که کدام ترکیب از یخ‌ها و در نتیجه کدام ترکیبات می‌توانند در نهایت به سطح سیارات فراخورشیدی منتقل شوند یا در اتمسفر سیارات گازی یا یخی غول پیکر گنجانده شوند.

کلاوس پونتوپیدان، دانشمند پروژه جیمز وب در مؤسسه تلسکوپ علمی فضایی در بالتیمور در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم این یخ‌ها را بدون جیمز ببینیم. این یخها به صورت فرورفتگی در برابر نور استارگان در پسزمینه ظاهر می‌شوند. در مناطقی که این قدر سرد و متراک هستند، بیشتر نور ستاره پسینه مسدود می‌شود و نورپردازی‌ها فوق‌العاده‌ام برای تشخیص ستاره و بنابراین شناسایی یخ‌های ابر مولک نیاز بود.

در زمین، متان از طالاب‌ها و اقیانوس‌ها و از روش‌های گوارشی موریانه‌ها ایجاد می‌شود و اتانول نیز از تخمیر ناشاسته و قند می‌آید.

این پیشرفت باعث شد که آنها به «رد شیمیایی» یا جذب برسند که با داده‌های آزمایشگاهی برای شناسایی مولکول‌ها قابل مقایسه است.

این پژوهش بخشی از پروژه «عصر یخبندان»، یکی از ۱۳ برنامه علمی جیمز وب است. این مشاهدات قابلیت‌های رصد جیمز وب را نشان می‌دهند و به جامعه اجازه می‌دهند تا یاد بگیرند که چگونه از ابزارهای خود بهترین استفاده را ببرند.

این ابر مولکولی به قدری سرد و تاریک است که مولکول‌های مختلف روی دانه‌های گرد و غبار درون آن یخ زده‌اند.

بخوان  چرا گوشی همراهتان داغ می‌کند؟

انتهای پیام



منبع پژوهشگران در این مطالعه، یخ‌های مدفون در نواحی به شدت سرد، متراکم و آسیب‌ها برای بررسی ابر مولکولی ۱Chamaeleon را که در حال حاضر در حال حاضر در حال تشکیل دهها ستاره جوان است، مورد هدف قرار می‌گیرد.

با استفاده از ابزارهای فروسرخ جیمز وب، روش جذب مولکول‌های یخی درون نور ستارگان را از آن سوی ابر مولکولی مطالعه کردند.

عناصر متان، گوگرد، نیتروژن و اتانول در یک ابر مولکولی موسوم به «کملیون ۱» (آفت‌پرست ۱) در فاصله ۵۰۰ سال نوری از زمین شناسایی شدند که نشان می‌دهند این مولکول‌ها یک نتیجه عادی و معمول از تشکیل ستارگان هستند و یک ویژگی خاص هستند. فرد در منظومه شمسی منطقه.

ناسا و آژانس فضایی اروپا می‌گویند این عناصر، مواد مورد نیاز در جو سیارات قابل سکونت هستند و پایه قندها، الکل‌ها و اسیدهای آمینه ساده هستند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا عناصری از جهان‌های قابل سکونت در تاریک‌ترین و سردترین ابر مولکولی را که در آن دیده می‌شود، کشف شده است.

گروه «عصر یخبندان» قبلاً مشاهدات بیشتری را برنامه‌ریزی کرده است و امیدوار است که این یخبندان را از زمان شکل‌گیری تا مجموعه‌های دنباله‌دارهای یخی ردیابی کند، سفر کند.

جیمز وب تصویری از ابر یخی را که تا به حال دیده نشده بود، ارسال کرده است که سردترین یخ اندازه‌گیری شده با دمای منفی ۵۰۵ درجه فارنهایت(منفی ۲۹۸ درجه سانتیگراد) است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، تلسکوپی فضای جیمز وب(JWST) متعلق به ناسا، بلوک‌های سازنده حیات را در عمیق‌ترین و سردترین یخ‌های اندازه‌گیری شده در یک ابر مولکولی منجمد یافته است.

بخوان  پاورچین سفرنوردان چینی در فضا!

از آنجایی که این عناصر برای تشکیل حیات حیاتی هستند، این داده‌های جدید به تحقیقات می‌دهد تا ببینند چه مقدار از هر کدام برای تشکیل سیارات جدید صرف می‌شود و همچنین به آن‌ها امکان می‌دهد تا ببینند جهان چقدر قابل سکونت خواهد بود.

ویل روشا، ستاره‌شناس رصدخانه لیدن می‌گوید: شناسایی مولکول‌های آلی پیچیده، مانند متانول و متانول بالقوه نیز می‌تواند نشان دهد که بسیاری از منظومه‌های ستاره‌ای و سیاره‌ای در حال حاضر در این ابر خاص، مولکول‌ها را در یک حالت شیمیایی نسبتاً پیشرفته به ارث می‌برند، نشان می‌دهد. این می‌تواند به این معنا باشد که وجود پیش‌سازهای مولکول‌های پری‌بیوتیک در منظومه‌های سیاره‌ای، به‌جای یک ویژگی که برای منظومه شمسی منحصر به فرد باشد، نتیجه‌ای که معمولاً از تشکیل ستارگان ایجاد می‌شود.

اطلاعات جیمز وب برای اولین بار ثابت می‌کند که مولکول‌های پیچیده‌تر از متانول می‌توانند قبل از تولد ستاره‌ها در اعماق یخی چنین ابرهایی تشکیل شوند.