بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

Z-Medica در حال تولید گاز پزشکی است که از نانوذرات آلومینوسیلیکات برای استفاده بر روی زخم های خارجی استفاده می کند. نانو فیبرها می توانند تولید غضروف در اتصالات آسیب دیده را تحریک کنند. سه روش مختلف برای استفاده از نانوالیاف برای تحریک غضروف توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز ، در دانشگاه شمال غربی و دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است . لذا در راستای این هدف از جامعه جهانی نانو دعوت می‌شود تا در نظرسنجی مربوط به مهم‌ترین دستاورد فناوری نانو در سال ۲۰۲۱ که در وب سایت StatNano و شبکه‌های اجتماعی آن منتشر شده اند، شرکت کنند. شرکت IDH نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران به شما عزیزان این اطمینان را می دهد که خریدی معتبر همراه با گارانتی ۳ ساله برای مودم های هواوی و گارانتی ۲ ساله برای مودم های ZTE را از این فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

  • نانو کامپوزیت از فلز سبک تر است و از لحاظ شیمیایی قوی تر و مقاومت بیشتری دارد.
  • یک چالش حذف زباله های صنعتی، مانند حلال تمیز کننده به نام TCE ، از آب های زیرزمینی است.
  • نیروی الکتریسیته ساکن دارای تأثیر قدرتمندی بر روی توپ‌های کوچک است.
  • در حال حاضر برای استفاده ازین میکروچیپ ها در بدن انسان ها نیاز به فناوری پیشرفته تری در زمینه کوچک تر شدن داریم .
  • از نانو می‌توان در بیشتر زمینه‌ها مانند شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی و..

برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید. این مقاله در همکاری با شرکت اسنوا تهیه و در دیجیاتو منتشر شده است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. اجازه می دهید کنترل بهتری نسبت به زمان بندی و توزیع داروها به بافت داشته باشد و برای انکولوژیست ها ها برای ارزیابی چگونگی عملکرد آن ها برای انکولوژیست ها آسان تر باشد.

بخوان  بهترین سایت های استخدام کشور در یک نگاه ملی پیامک | sarzaminestekhdam

وضعیت فناوری نانو در ایران[ویرایش]

استفاده از طیف نانوتکنولوژی در زمینه های الکترونیک, پزشکی و نوری و همچنین زیست شناسی, محاسبات, ارتباطات و مهندسی شامل می شود. دولت از پروژه هایی با هدف پیشبرد فن آوری نانو از طریق تاسیس موسسه ملی نانوتکنولوژی حمایت می کند. “نانوساختن” همچنين در طراحي و ساخت مواد سبک‌وزن، پرقدرت و مقاوم در برابر حرارت، موردنياز براي هواپيماها، راکت‌ها، ايستگاههاي فضايي و سکوهاي اکتشافي سياره‌ا‌ي يا خورشيدي، تعيين‌کننده است. همچنين استفادة روزافزون از سيستمهاي کوچک‌شدة تمام خودکار، منجر به پيشرفتهاي شگرفي در فناوري ساخت و توليد خواهدشد. اين مساله با توجه به اينکه محيط فضا، نيروي جاذبة کم و خلا بالا دارد، موجب توسعة نانوساختار ها و سيستمهاي نانو – که ساخت آنها در زمين ممکن نيست- در فضا خواهدشد. “بررسی و تحلیل چگونگی بهره‌گیری از فناوری نانو در توسعه معماری پایدار”.

فناوری نانو خشك

هنگامی که سر فنجان رو به پایین گرفته شود، دو نیرو بر خلاف جهت یکدیگر فعال می‌شوند. نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکول‌های آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد. در فنجان معمولی نیروی گرانش بر نیروی کشش سطحی غلبه کرده مجله خبری 1 بیتی و در نتیجه آب از فنجان خارج می‌شود. در فنجان مینیاتوری نیروی کشش سطحی بر نیروی گرانش غلبه کرده و آب داخل فنجان باقی می‌ماند. با توجه به این آزمایش ساده می‌توان نتیجه گرفت که با کوچک شدن ابعاد نیروهای فیزیکی متفاوت بر نیروی گرانش غلبه می‌کنند.

طرح ملی نانوتکنولوژی انتظار دارد که کاربردهای تجاری جدیدی در صنعت داروسازی از جمله سیستم های پیشرفته تحویل دارو, درمان های جدید و تصویربرداری در بدن توسعه یابد. به لطف نانوتکنولوژی, انواع زیادی از حسگرهای شیمیایی برای کشف یک ماده شیمیایی خاص در سطوح بسیار پایین برنامه ریزی شده اند و این قابلیت برای سیستم های نظارت و امنیت در آزمایشگاه ها, مکان های صنعتی و فرودگاه ها ایده آل است. در جبهه پزشکی, برای تشخیص دقیق سلول ها یا مواد در بدن نیز می توان از آن استفاده کرد.

بخوان  گلکسی بادز ۲ پرو رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی +[عکس] 1 بیتی

http://118amoozesh.ir