دکتر سید سلمان فاطمی 1 بیتی

خلوت کردن برنامهٔ زمانی فقط به این معنی نیست که فواصل زمانی بزرگی را خالی کنیم؛ شامل افزایش دادن زمانهای کوتاه آزاد نیز میشود. به این معنی که هرگونه اشتباه در دادهها ممکن است در نتایج تاثیرگذار باشد. فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و همزمان با تغییر خود مدیریت منابع انسانی را نیز دگرگون می کند. هوش مصنوعی از داده ها تغذیه می کند بنابراین متخصصان داده و کارشناسان تحلیل داده نیز می توانند در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشند. ما در این مطلب قصد داریم نگاهی گذرا داشته باشیم به 11 مورد از تکنولوژی های جدید برنامه نویسی که کارشناسان ادعا دارند احتمالا در آینده ای نزدیک این تکنولوژی ها رویکردهای فعلی فناوری اطلاعات را مختل می کند و شرایط جدیدی را برای توسعه اپلیکیشن های مختلف فراهم می کند. Nicola Morini-Bianzino مدیر ارشد شرکت هوش مصنوعی Accenture می گوید: ” ما امروزه شاهد پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله خدمات مبتنی بر کلود با هزینه ای بسیار کم و منابع حافظه ای نامحدود هستیم و می توان گفت امروزه هوش مصنوعی در تمامی زمینه ها فعالیت می کند”.

با شیوع گسترده بیماری در اکثریت کشور های جهان،لزوم قطع زنجیره به بالاترین درجه ی خود رسید.از این رو تصمیم بر آن شد که کلیه مدارس و دانشگاه ها به صورت آنلاین به کار خود ادامه دهند و برگزاری هرگونه کلاس به صورت حضوری ممنوع اعلام شد.این امر که لازمه ی آن دسترسی به اینترنت بود باعث شد حدودا 1.57 میلیارد دانش آموز برای ادامه ی تحصیلات مجبور شدند در خانه به کار خود ادامه دهند.تاثیرات کرونا در این مورد هم مشهود به نظر می رسد،چه بسا باعث شد دانش آموزان و دانشجویان در امنیت کامل به فراگیری دروس خود بپردازند و آنها با واقعیت های فضای مجازی آشنا شوند. هوش مصنوعی نیز به مانند سایر تکنولوژی ها توانسته است نقش مهمی را در سالهای اخیر بازی کند و همواره به عنوان یکی از تاثیرات کرونا از آن یاد شده است.این تکنولوژی در بیشتر مراکز تحقیقاتی و شرکت ها برای ساخت واکسن و انجام پژوهش های لازمه کاربرد بسزایی دارد.همچنین هوش مصنوعی توانسته است داده های مربوط به میزان شیوع ویروس را جمع آوری کند و به مراکز تحقیقاتی ارائه نماید. یکی دیگر از تاثیرات کرونا،سرعت ساخت ماسک های بهداشتی و مقاوم در برابر ویروس بود.با کمک فناوری پرینترهای سه بعدی انسان توانست به سرعت بالا و کیفیت عالی ماسک را تولید و برای استفاده ی عموم روانه بازار کند.ضمن اینکه این فناوری در ساخت و تولید محصولات دیگر بهداشتی نیز توانسته است فراتر از انتظار ظاهر شود.

این ابزارها موجب میشوند که جلسات از پایین به بالا اداره شوند، نه از بالا به پایین. در جلساتی که بهصورت پویا اداره میشوند، تمام موضوعات مرتبط پوشش داده میشود و تا جای ممکن از هدر رفتن زمان جلوگیری میشود. در ادامه برخی از این مقالات مرتبط با این موضوع لیست شده اند. شما با ثبت نام در این دوره هیچ ریسکی نمیکنید زیرا در صورت عدم رضایت خود میتوانید تمام وجه پرداختی خود را دریافت کنید. هدف گسترده هوش مصنوعی سؤالات و بحث های زیادی را به وجود آورده است، به حدی که هیچ تعریف واحدی از این رشته به طور کلی پذیرفته نشده است. باور کنید هیچ اتفاقی رخ نمیدهد! ⭕️ اگر این دوره را تهیه نکنم چه اتفاقی رخ میدهد؟

Gunter Ollmann رئیس ارشد امنیتی در شرکت Vectra می گوید در حال حاضر برخی از شرکت ها دانشمندان علم داده را از تیم های مهندسی و تحقیق و توسعه جدا می کنند که به نظر او این رویکرد نمی تواند طول عمر زیادی داشته باشد. حتی اگر AGI هرگز به دست نیاید، رویکرد خودآموزی ممکن است انواع هوش مصنوعی را تغییر دهد. حوزههایی که هوش مصنوعی میتواند در آنها فعال باشد و نتایج خوبی به دست دهد، بسیار زیاد هستند. قدرت اراده می تواند زندگی تان را متحول کرده و قدرت درونی تان را که برای موفقیت و رشد معنوی مهم است، فعال کند. در این دوره با انواع نرم افزارها آشنا می شویم، اینکه چطور باید نرم افزارهایی که در تلفن همراه خود داریم را مدیریت کنیم و برده تکنولوژی نباشیم! را ایجاد کردند، که اولین برنامه پویای نرم افزاری هوش مصنوعی بود. تکنولوژی های جدید برنامه نویسی و در حال پیشرفت به سرعت در حال ایجاد تغییراتی بنیادی در نحوه کار ما می باشند. امروزه تکنولوژی به گونه ای با زندگی روزمره افراد عجین شده است که اصلا نمی توان فکر کرد که جهان قبل از آن چگونه بوده است و همانطور که می دانید فناوری به عنوان چیز ارزشمندی برای همه مردم جهان محسوب می شود اما دارای پیامدهای منفی نیز می باشد.

بخوان  فروشگاه اینترنتی شومینه و باربیکیو فروش انواع شومینه گازی ، برقی ، هیزمی و

تشخیص گفتار، همچنین به عنوان تشخیص خودکار گفتار (ASR) (automatic speech recognition)، تشخیص گفتار رایانه ای یا گفتار به متن شناخته می شود و این یک قابلیت است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) (natural language processing) برای پردازش گفتار انسان در قالب نوشتاری استفاده می کند. کلا علم هوش مصنوعی خیلی عجیب غریبه چون در اون فلسفه ، زبان شناسی ، ریاضیات ، روانشناسی ، عصب شناسی ، فیزیولوژی ، تئوری کنترل ، احتمالات ، بهینه سازی ، علوم رایانه ، علوم مهندسی ، علوم زیست شناسی ، پزشکی ، علوم اجتماعی پیدا میشه . این برنامه به بررسی هوش مصنوعی و تلاش های دانشمندان برای استفاده بهینه از این تکنولوژی برای کمک به بیماران می پردازد. مسلما افزایش سطح امنیت ملی و خطرات امنیتی معضلی عمومی بشمار میرود و از آنجا که مهاجمان میتوانند از انواع سیستمهای محافظت نشده برای حملات خود استفاده کنند، این امر باعث می شود که هر کسی بخواهد نقش خود را بازی کند. بهترین بخش در مورد بند کردن دستها با هوش مصنوعی این است که دانشی که شما از سوژه زیر به دست میآورید میتواند به طور نسبی یا کامل برای برنامههای نرمافزاری و مشاغل مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد. بدون شک ویرایش سوم کتاب هوش مصنوعی استوارت راسل و پیتر نورویگ را میتوان بهترین منبع انگلیسی درس هوش مصنوعی دانست.

برنامههای افزایش بهرهوری میتوانند تأثیر بسیار زیادی بر روز کاری ما ایجاد کنند، بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهیم و برای بهبود بهرهوری خود تلاش زیادی کنیم. این دوره کاملاً مبتنی بر جدیدترین تحقیقات روز دنیا در زمینههای مختلف است که ساعتها و روزها وقت صرف گردآوری چکیده آنها شده است. همانگونه که در مبحث بالا نیز به آن اشاره شد در خانه ماندن برای مردم بسیار کسالت آور بود و بر این اساس افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند اپل تی وی پلاس و خرید و دانلود بازی از اپ استور با رشد زیادی همراه شد.میزان درآمد کسب شده از این سرویس ها به میزان هفده درصد بود.شایان ذکر است نه تنها محدودیت های کرونا مانعی برای پیشرفت این شرکت بزرگ نشد بلکه محصولات جدید آن مانند مک بوک ایر آیپد پرو و نسخه جدید گوشی آیفون را توانست به بازار عرضه کند. اگر حتی یکی از سوالات بالا ذهن شما را درگیر کرده است، با ما همراه باشید و این محصول فوق العاده را از دست ندهید. شرکت آمازون طی ماه های اخیر و در زمان انتشار ویروس کویید نوزده بیشتر از سایر زمان ها مورد توجه بوده است.با نظرداشت به اینکه افزایش درخواست ها و همچنین فروش از طریق سایت آمازون به بالا رفتن ثروت سازندگان و صاحبان شرکت می شود،برابر گزارش های منتشر شده در فضای مجازی در طول این بازه زمانی که مردم رغبت چندانی به بیرون رفتن از خانه به دلیل خطر های احتمالی ناشی از ابتلا شدن به ویروس کرونا نداشتند،ثروت بنیانگذار این شرکت چندین برابر شده است.میزان درآمد حاصله در طی چند ماه اول سال میلادی گذشته حاکی از این است که ضمن رشد فروش فیزیکی در شرکت های تابعه،میزان رشد فروش آنلاین نیز دارای تفاوت قابل ملاحظه ای بوده است.با نظر داشت به مطالب فوق باید اذعان داشت که میزان رشد فروش در سه ماه نخست که به صورت آنلاین بوده است به مقدار بیست و پنج درصد و میزان فروش غیر آنلاین به میزان هشت درصد بوده است.البته باید توجه داشت که با افزایش فروش ممکن است آن شرکت با کمبود نیرو مواجه شود.بر این اساس فقط هزار نفر نیروی کار جدید به واسطه دلایل ذکر شده در شرکت آمازون جذب شده اند.

⭕️ چه نرمافزارهایی به درد من میخورند؟ این کار من شاید برای بسیاری از افراد، نشانه احمق بودن من و دور ریختن پول باشد! بسیاری از کشورها که داعیه بروز بودن در استفاده از تکنولوژی را دارند،با بهره بردن از تکنولوژی،تاثیرات کرونا ویروس را مدیریت می کنند.گستردگی این ویروس به معنای واقعی باعث تغییر در سبک زندگی آحاد مختلف جامعه شده است و اگر چنانچه به قطع زنجیره این ویروس امیدوار باشیم،تنها راه کاربردی کمک گرفتن از فناوری است.بهر تقدیر دولت ها راهی جز استفاده از تکنولوژی ندارند و با تکیه بر آن سعی می کنند تمهیداتی بیندیشند،که بهر نحو ممکن ویروس را مدیریت نمایند تا از این راه بتوانند کاری کنند که جان کمتری از افراد گرفته شود. بر این اساس دولت های مختلف سعی دارند تا رسیدن به درمان قطعی ویروس از طریق تکنولوژی وارد عمل شوند. یادگیری ماشین اصلیترین کاربرد هوش مصنوعی در دنیای واقعی است که سعی میکند به کامپیوترها کمک کند که از دادهها بیاموزند، الگوها را تشخیص دهند و بدون هیچگونه اطلاعات انسانی یا حداقل دخالت انسانی، انتخاب کنند و وظایف محوله را انجام دهند.

بخوان  رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای و بازار کار | 1biti

اگر از تکنولوژی استفاده نکنیم چه اتفاقی ممکن است بیفته؟ تکنولوژی به معنای اصلی حداکثر استفاده از کمترین امکانات موجود میباشد. از خواب و استراحت شما تا وزرش و فعالیتهای بدنی. با استفاده کردن از زمانهای استراحت برای افزایش بهرهوری میتوانید کارهای بیشتری را انجام بدهید و به تمام کارهایی که برنامهریزی کردهاید، برسید. ولی با این حال یکسوم کارکنان حتی برای زمان ناهار نیز به خود استراحت نمیدهند. آیا میدانید که یکی از بزرگترین عوامل هدر رفتن زمان چیست؟ ⭕️ آیا تکنولوژی شکل مغز ما را عوض میکند؟ در حوزه کسب و کار می تواند به شکل های مختلف از جمله نحوه سرویس دهی به مشتریان و کنترل کارمندان اثر گذار باشد. یکی از کاربرد های این صنعت در بینایی ماشین ها است و به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم ماشین هایی بسازیم که تصاویر را ببینند و به صورت واقعی آن ها را درک کنند و بتوانند یک تصویر و یا ویدیو را حدود بین یک یا چند جمله وصف نمایند.بی شک یکی از جالب ترین و هیجان انگیز ترین کاربرد های هوش مصنوعی می تواند در همین زمینه باشد. گاهی نیز هدف یک شبکه اجتماعی صرفاَ امکان ایجاد ارتباط و تعامل است.

و همه چیز همانطور که هست باقی میماند! 👈سوالی برایتان باقی مانده؟ اگر چه اکنون نشانی از رباتهای اولیه وجود ندارد، اما مهندسان رباتیک به کمک طراحیهای به جای مانده از داوینچی، موفق به بازسازی این ربات در سال ۲۰۰۲ شدند. توسعهٔ پایدار یک حالت ثابت از هماهنگی را ندارد، بلکه دارای یک فرایند تغییر در چیزی است که استخراج از معادن جهت سرمایهگذاری و راهبردی توسعهٔ تکنولوژی و تغییر نهادی را سازگار با نیازهای آتی همانند نیازهای امروز میسازد. دادهکاوی مرحله تجزیهوتحلیل فرایند «کشف دانش در پایگاههای داده» یا KDD است. رانندگی با خیال راحت با استفاده از خودروهای خودران تنها یکی از این موارد جدید در هوش مصنوعی است. درحالی که، یک خودرو خودران مجهز به هوش مصنوعی که به گونهای طراحی شده است که از جان مسافر خود محافظت کند، هرگز این کار را نمیکند. بعد از آنکه میلیون ها دستگاه در سال گذشته به یکدیگر متصل شدند بسیاری از کارشناسان ادعا دارند محافظت از این دستگاه ها و جلوگیری از هک شدن آنها بسیار سخت تر شده است. Richard Whitney معاون رئیس شرکت Gartner می گوید: ” میزان حمله به دستگاه های اینترنت اشیا دقیقا مانند میزان حملات به گوشی های تلفن همراه و کامپیوترهای خانگی است و به همین علت است که امنیت در اینترنت اشیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است”.

با نظرداشت به انتشار وسیع و بی سابقه ویروس کرونا در سراسر این کره خاکی،استفاده از امکانات در فضای مجازی با استقبال بی سابقه ای همراه شد.شرکت مایکروسافت نیز از جمله همین شرکت ها است که با عنایت به پیشرفت تکنولوژی توانسته است به سود چشمگیری دست یابد.به طوری که در چند ماه منتهی با پایان سال 2020 میلادی میزان رشد آن شرکت بیست و دو درصد بوده است.این مساله در سایه امکانات مایکروسافت بر پایه برنامه های آفیس و سرویس ابری آن بوده است.چرا که در طول مدت زمان یاد شده استفاده کاربران از نرم افزار های آژور و تیمز و همچنین دسکتاپ ویندوز چندین برابر شده است.با نظرداشت به اینکه غالب کارشناسان بر ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشته اند،بر این اساس نیز فروش بازی های رایانه ای مایکروسافت مانند ایکس باکس و ایکس باکس لایو و همچنین ایکس باکس گیم،به همین دلیل افزایش چشمگیری داشته است که همین نیز از تاثیرات کرونا ویروس سایت 1biti می تواند باشد.

در بیشتر اوقات برای اینکه تشخیص دهیم یک ماشین جزء رباتها دسته بندی می شود یا نه، کار سختی در پیش داریم چون همانطور که گفته شد تعریف ربات تا حدودی سخت میباشد. AGI شامل سیستمی با دانش جامع و قابلیت محاسبات شناختی است به گونه ای که حداقل در آن شرایط عملکرد آن قابل تشخیص از عملکرد یک انسان نیست. روش پیشنهادی تورینگ بیشتر شبیه به یك بازی بود بدین نحو كه یك انسان و یك ماشین روبروی هم و پشت پرده ای قرار می گرفتند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی،در دوران شیوع ویروس کرونا شرکت های صاحب نام و بزرگ امورات و جلسات خود را به صورت دورکاری برگزار می کنند.این مهم در سایه فناوری های بروز است که امکان پذیر است که لازمه آن اینترنت پر سرعت و توسعه فناوری است.مزایای دورکاری برای کارمندان اینگونه شرکت ها زیاد است که از جمله ی آنها می توان به بستن قراردادهای کاری و ارسال مدارک مورد نیاز به صورت آنلاین است.دورکاری این امکان را فراهم ساخته است که افراد با ماندن در خانه هم به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند و هم منازل خود را ترک نکنند.با اجرای این گونه طرح ها به طور چشمگیری آمار مرگ و میر کاهش می یابد.

بخوان  اخبار تکنولوژی جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری دیجی‌کالا مگ | 1biti

جامعه مجازی، شبکه ای از افراد است که از طریق رسانه های اجتماعی خاص به ارتباط با یکدیگر می پردازند که این ارتباط، به طور بالقوه خارج از مرز های جغرافیایی و سیاسی است. او همچنین به علاقه مندان به تکنولوژی های جدید برنامه نویسی توصیه می کند که مبانی رمزنگاری و احراز هویت را بیاموزند و در این مسیر قرار گیرند. اگر شما هم علاقه مند به تکنولوژی های جدید برنامه نویسی هستید به شما توصیه می کنیم حتما اطلاعات خود درباره این فیلد را افزایش دهید. این تکنولوژی های جدید برنامه نویسی فرصت هایی خلاقانه را برای توسعه دهندگانی که علاقه مند به یادگیری مهارت های جدید هستند فراهم می کند. برخی از مهارت های مهندسی را نیز باید به این موارد اضافه کنید چرا که نیاز به نوشتن کدهای مختلف همواره وجود دارد. این افراد همچنین باید مهارت هایی در زمینه تحقیقات نیز داشته باشند، یعنی بتوانند فرضیه ها را ایجاد کرده و اقدام به آزمایش آنها کنند. بنابراین، صدق این استدلال مستلزم كذب فرضیه دستگاه نمادها است. استفاده زیاد از دستگاه های هوشمند سبب کاهش بینایی چشم که با علایمی مانند: مشکل در تمرکز، سردرد، خارش، درد ، سوزش و خستگی چشم همراه است و در نهایت منجر به دو بینی، حساسیت به نور و تاری دید می شود، که خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که روزانه دو یا چند ساعت متوالی به صفحه نمایش نگاه می کنند بیشتر می باشد.

وقتی در طول روز چند زمان استراحت داشته باشیم و در این زمانها کارهای مفیدی مانند قدم زدن، مطالعهٔ کتاب یا حتی مدیتیشن انجام بدهیم، بهرهوری ما بهمیزان قابلتوجهی افزایش مییابد. احتمالا در آن روز سن گوگل هوم، پایگاه داده و سیستم یادگیری آن، از تمام انسانهای روی زمین بیشتر باشد و چون همیشه فعال بوده است و احتمالا بیشتر از هر انسانی در هر حوزهای، دانش خواهد داشت. بسیاری از بزرگترین شرکتهای مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راهاندازی شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند تا بتوانند با گسترش این نسل از شبکه اینترنت، خدمات پرسرعت و بهتری را به کاربران و مشترکان خود ارائه دهند و بدین ترتیب سودآوری خود را افزایش دهند. یکی از پیشرفتهای ویژهای که کسبوکارها میتوانند داشته باشند، استفاده از Artificial Intelligence است که موجب تمایز و بهدنبال آن افزایش کارآمدی و سودآوری آنها میشود. ANI مخفف Artificial Narrow Intelligence (هوش محدود مصنوعی) است و معمولاً به آن “هوش مصنوعی ضعیف” هم میگویند. هدف یک جامعه یا اجتماع مجازی، معمولاً دنبال کردن یک هدف خاص است.

این تکنولوژی مزایای بی شماری را ارائه می دهد ، یکی از آنها این است که معاملات را امن تر و بدون خطا می کند. «دوره مدیریت تکنولوژی» یکی از سرفصلهای پکیج حرفهای است. یکی دیگر از تکنولوژی های جدید برنامه نویسی که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی در میان توسعه دهندگان برخوردار است هوش مصنوعی می باشد. بله همانطور که می دانید در دنیای امروزی بدون اینکه حتی متوجهش باشیم تکنولوژی در حال مدیریت ما است نه اینکه ما آن را مدیریت کنیم. حتما بخوانید: 7 فناوری برتر که شکلگیری دنیای متاورسی را سریعتر میکنند! با گسترده شدن فضای دیجیتال و دنیای جدید، هوش مصنوعی یا Artificial intelligence، در جهان امروز به یک چشم انداز رایج تبدیل شده است و روز به روز استفاده از تکنولوژی AI بیشتر می شود. می توانند به راحتی با یکدیگر و با هوش مصنوعی ترکیب شوند و در نتیجه این موضوع نیز تکنولوژی های جدید برنامه نویسی روز به روز پیشرفت خواهند کرد. آنها می توانند برای پیمایش کارآمدترین مسیر و کاهش زمان بیکاری برنامه ریزی شوند که می تواند منجر به مصرف سوخت فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) کمتر شود.

بلاک چین از مهمترین تکنولوژی های جدید برنامه نویسی به شمار می آید. پزشک با یک اپلیکیشن موبایل می تواند با استفاده از اطلاعات به روز و مستندات دیجیتالی بیماران، آنها را ویزیت و راهنمایی کند، و در خارج از مراکز درمانی هم، سلامت بیماران خود با اپلیکیشن زیر نظر داشته باشند. و آینده تکنولوژی های روز دنیا چگونه رقم می خورد. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید تا آخر این مقاله با ما بمانید… بسیاری از افراد بسته به در دسترس بودن و راحتی خود ، تعطیلات آخر هفته یا عصرها را انتخاب میکنند. هدف از شبکه mesh یا اپلیکیشن آن این است که میزان در دسترس بودن افزایش پیدا کند.