با مهندس نرم افزار ایرانی ناسا آشنا شوید

انتهای پیام



منبع

«مسعود سلطانویس»، مهندس نرم‌افزار ایرانی ناسا است که از ماهواره‌های این آژانس اطلاعاتی را رمزگشایی می‌کند.

سلطانویس، داده‌های به دست آمده از ماهواره‌های ناسا را ​​رمزگشایی می‌کند و در دسترس قرار می‌دهد. این اطلاعات را در مورد رنگ اقیانوس، سطح دریا و شوری آن می‌دهند.

با مهندس نرم افزار ایرانی ناسا آشنا شوید

عکس ناسا از خلیج فارس که الگوهایی را از فیتوپلانکتون و رسوب معلق در آب نشان می‌دهد. انواع گوناگونی از ذرات معلق در هوای بالا حرکت می‌کنند. تصویر بیشتر مایل به برنزی، قهوه‌ای و سبز روشن با خطوط سفید است. خلیج در سمت راست پایین، به رنگ آبی تیره و در نزدیکی ساحل، به رنگ آبی است.

سلطانویس در مورد علاقه خود به کدنویسی می‌گوید: موضوع مورد علاقه من در مورد کدنویسی، حل مسئله و دیدن پیشرفتی است که حال به دست آوردن آن است. در علوم دیگر، این کار زمان زیادی طول می‌کشد، اما در علم کامپیوتر می‌توان نتیجه را در ظرف چند ساعت یا چند روز مشاهده کرد. این کار مانند حل کردن یک معما است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا گادرد، «مسعود سلطانویس» (مسعود سلطانویس) مهندس نرم‌افزار «مرکز پروازهای فضایی گادرد» (GSFC) ناسا، در ایران بزرگ شده. اما رویای کار کردن در ناسا را ​​در سر داشت. او در سال ۲۰۱۳ به آمریکا نقل مکان کرد و شیفته کدنویسی شد.

او در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در حوزه تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌ها است و در اوقات فراغت خود را به اسکیت می‌پردازد.

بخوان  تصویر جدید از دهانه‌های سیاه زهره