برای کشتن ابرمیکروب‌های بیمارستانی، سفیدکننده با آب فرقی ندارد!



با افزایش میزان مقاومت ضد میکروبی، تهدیدات ناشی از ابرمیکروب‌ها برای سلامت انسان در افزایش است. این در حالی است که محققان می‌گویند استفاده‌کننده‌های سفید در بیمارستان‌ها برای کشتن این ابر میکروب‌ها با استفاده از آب وجود ندارد و در واقع تأثیری روی آنها ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، یکی از ضدعفونی‌کننده‌های کلیدی کلردار است که در حال حاضر برای تمیز کردن سطوح بیمارستانی استفاده می‌شود، شایع‌ترین علت بیماری مرتبط با آن‌بیوتیک را از بین نمی‌برد.

پژوهشگران دانشگاه «پلیموث» کشف کردند که هاگهای ابر میکروب خطرناک کلستریدیوید دیفیسیل(Clostridioides difficile) به طور کامل تحت تأثیر این عوامل حتی زیاد سفیدکننده نیز قرار نمی گیرند.

دریافت با آب

در واقع این ماده سفید کننده حتی نتایج بهتری نسبت به محیطی مواد با آب خالی نداشت.

دکتر تینا جوشی، دانشیار میکروبیولوژی مولکولی در دانشگاه پلیموث می‌گوید: با افزایش مقاومت در برابر میکروبی، باعث ایجاد ابرمیکروب‌ها برای انسان در حال افزایش است. این مطالعه بیشتر بر روی خصوصیات و ایمن بودن محیط‌های بالینی ما برای متخصصان و پزشکان، ماشین‌های کلستریدیدیس دیفیسیل را برای تحمل مواد ضدعفونی در هنگام استفاده و استفاده از آن‌ها به طور فعال پیشنهاد می‌شود.

کلستریدیویدیس دیفیسیل یک مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی است که بیشتر افراد را می‌توان مصرف‌کننده‌ها تحت تأثیر قرار داد. هاگ‌های آن در برابر عوامل محیطی چند برابر هستند و می‌توانند برای مدت طولانی در شرایط مختلف زنده بمانند. علائم آن نیز می‌تواند توسط بدنی که توسط این ابرمیکروب آلوده شود، از اسهال خفیف تا شدید روده بزرگ باشد.

بخوان  در جدیدترین رویداد معرفی محصول اپل چه گذشت؟

این اتفاق از طریق تماس با سطح عفونی که معمولاً در مراکز درمانی پیدا می‌شود، منتقل می‌شود. این یک خطر بزرگ برای جمعیت ها در حال حاضر در حال حاضر تنها در ایالات متحده مسئول حدود 29 هزار نفر سالانه است.

نظافت مناسب دست‌ها، به ‌ویژه در محیط‌های بیمارستانی و استفاده از محتاطانه از آنتی‌بیوتیک‌ها، دو فناوری پیشگیرانه برای انتشار کلستریدیودیس دیفیسیل هستند. با این حال، اگر ضدعفونی‌کننده‌های معمولی در بین بردن هاگ‌های این باکتری موفق نباشند، باید دیگری انجام شود.

تحقیقات فوری مورد نیاز است

تحقیقات جدید از تحقیقات موجود در روش‌های جدید ضد عفونی کردن هاگهای کلستریدیویدیس دیفیسیل به منظور شکستن انتقال انتقال آن در بسیاری از رایج‌ترین محیط‌های بهداشتی امروزی حمایت می‌شوند.

جوشی می‌گوید: نحوه عملکرد این هاگ‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها را برای مدیریت عملکرد کلستریدیویدیس دیفیسیل درک کنید و این محیط را در محیط‌های مراقبت بهداشتی کاهش دهید. با این حال، سؤالات بی‌پاسخی در میزان تحمل کلستریدیویدیس دیفیسیل و اینکه آیا متأثر از تحمل است، وجود دارد.

این پژوهش جدید پاسخ هاگ سه سویه مختلف کلستریدیویدیس دیفیسیل به سه هیپوکلریت سدیم بیمارستانی را بررسی کرد. هیپوکلریت سدیم یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً به عنوان سفید کننده شناخته می شود. سپس هاگ‌ها بر روی فرچه‌های جراحی و روپوش‌های بیمار ریخته شدند و در زیر میکروسکوپ‌های اسکن الکترونی بررسی شدند تا ببینند آیا پوشش بیرونی هاگ پس از قرار گرفتن در معرض مواد پاک کننده از نظر مورفولوژیکی تغییر کرده است.

جوشی می‌گوید این کار، باید از ضدعفونی‌کننده‌ها استفاده کرد و دستورالعمل‌هایی را نشان می‌دهد که برای هدف مناسب و متناسب با رشد‌کننده‌ها باشد. وی امیدوار است که این یافته‌ها بر روی پروتکل‌های ضد عفونی فعلی در صنعت پزشکی در سراسر جهان تأثیر داشته باشد.

بخوان  برنامه‌های هوش مصنوعی گوگل با مشکل مواجه شد زیرا ظاهراً رقیب نسل بعدی ChatGPT را به تأخیر می‌اندازد.

این مطالعه در مجله Microbiology منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع