برترین نمایشگاههای تکنولوژی جهان؛ لاسوگاس، هانوفر یا برلین؟ 1 بیتی

در نوامبر سال ۲۰۱۲ حجم معاملات علی بابا، شرکتی که جک ما بنیان گذار آن بود، به بیش از یک تریلیون یوآن رسید. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند. همانطور که پیش از این اشاره شد، هوش مصنوعی حیطه بسیار وسیعی است و حتی به صورت بین رشتهای و برای استفاده در تکمیل بخشهای پروژههای دیگر نیز بسیار خوب عمل میکند. همانطور که همه ما می دانیم فناوری های بی شماری از جمله هوش مصنوعی، داده های بزرگ (بیگ دیتا)، رباتیک و رایانش ابری نیز در مقیاس بالایی در حال رشد هستند. همانطور که در سلاح های خود مختار برنامه ریزی شده برای کشتن استفاده می شود (و حتی مسابقاتی نیز در این زمینه وجود دارد)، AI یا همان هوش مصنوعی می تواند خطرات زیادی را ایجاد نماید. شما همچنین می توانید درست برعکس استدلال کنید ، اما در هر صورت ، چند ابزار و فناوری وجود دارد که زندگی ما و جهان را برای همیشه تغییر داده است. شرکت Chinalysis که داده ها، نرم افزارها، خدمات و تحقیقات را به سازمان های دولتی، صرافی ها، موسسات مالی و شرکت های بیمه و امنیت سایبری در بیش از 50 کشور ارائه می دهد به دلیل توسعه فناوری های مقابله با پولشویی شناخته می شود ، با استفاده از بلاکچین توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

آنها انبوهی از سوال و جواب های آماده را در آن ذخیره کرده و به یک سیستم تشخیص گفتار وصل کردهاند. برای مثال اطلاعات منتشر شده از دارپا نشان میدهند که این سازمان روی یک لباس پیشرفته مانند آنچه در فیلمهای آیرونمن دیدهایم کار میکند. در مسائل برنامهریزی کلاسیک، عامل میتواند فرض کند که تنها سیستم در حال کار در جهان است. تنها چیزی که ثابت است تغییر است. متخصصان منابع انسانی باید پیشبینی کنند که چه افرادی کاندیدای مناسب برای یک شغل خواهند بود، کدام استراتژیهای بازاریابی آن افراد را وادار به درخواست میکند، کدام متقاضیان بهترین کارمندان را ایجاد میکنند، چه نوع پاداشی باعث میشود آنها یک پیشنهاد را بپذیرند، چه چیزی برای حفظ یک کارمند نیاز است.

هوش مصنوعی بخشی از زندگی روزمره ما شده است. با وارد شدن هوش مصنوعی به چرخه زندگی با خیال راحت تری می توانیم آن را مدیریت کنیم. تکنیک غیر مستدل جست و جوی راه حل ها را به فضای نمونه ای کوچک تری محدود می کند. درحالی که ماشین آلات فوق العاده هوشمند هنوز کاملا وارد بازار نشده اند، مسائل حقوقی، سیاسی، اجتماعی و مالی آنقدر پیچیده و گسترده ای به وجود آمده است که باید با نگاه دقیق تری آن ها را بررسی کنیم. Wi-Fi به قدری برای زندگی شخصی و حرفه ای ما ضروری است که تقریبا کمتر جایی را مشاهده می کنید که به سیستم وای فای متصل نباشند. در اینجا 25 تکنولوژی پیشرفته که توانست دنیای ما را متحول کند را بررسی میکنیم. مسمومیت غذایی یکی از شایعترین نوع مسمومیت در دنیای مدرن است؛ این مسئله باعث شد یک مخترع پزشکی به نام “کریستین شیندلر”، دستگاهی به نام PathSpot را طراحی کند. Multiexperience یکی از گرایش های فناوری 2021 است که در آن ایده قدیمی کامپیوتر از یک نقطه رابط ثابت به چند لمسی و تعاملات چند حسی مانند سنسورهای رایانه ای پیشرفته و پوشیدنی ارتقا پیدا می کند.

57 درصد از شرکت های هندی مشتاق به استخدام استعدادهای مناسب برای مطابقت با احساسات بازار هستند. زمانی که لایه آخر یک مدل ایجاد میشود، این مسئله بسیار مهم و حیاتی است که تعداد نورونها با تعداد دستههای (کلاس) طبقهبندی مدل مطابقت داشته باشد. سپس مدل نهایی می تواند در عرض چند دقیقه به عنوان یک وب سرویس مستقر شود که می تواند به هر داده و در هر مکانی متصل شود. Edge Computing برای حل مشکلات کلان داده است این فناوری برای دور زدن تأخیری که تحت تأثیر Cloud Computing است، طراحی شده است. همچنین شبکه 5G باعث می شود فناوری و سنسورهای بیشتری در راستای حفظ محیط زیست استفاده شوند. اگر مدل با دورههای بیشتری آموزش ببیند، دقت مدل تا یک نقطه خاص به صورت صعودی افزایش پیدا میکند. هوش مصنوعی ضعیف اغلب بر انجام یک کار واحد متمرکز است. هر شرکت و سازمان بزرگی بر روی بهبود تجربه مشتری و مدرن سازی اقدامات تجاری خود با استفاده از هوش مصنوعی متمرکز شده است. هوش مصنوعی چیزی نیست که محدود به یک کشور یا منطقه جغرافیایی خاص باشد. تا سال 2021، با پیشرفت های هوافضا توسط شرکت های بزرگی از جمله Blue Origin و SpaceX یک تحول عظیم رخ خواهد داد.

بخوان  کاربرد هوش مصنوعی در علوم شناختی 1 بیتی

آیا شما هم در تلاش هستید که با این سرعت بالای تکنولوژی، خودتان را طبیق بدهید. با این منطق آیا می توانیم بگوییم هواپیماهای بوئینگ 747 یا ایرباس 300 کشور ما «بومی» هستند؟ به عنوان یک ارائه دهنده اخبار پیشرفته فناوری (Tech)، وظیفه ما این است که شما را با آخرین روند فناوری ها به روز کنیم. در این راه باید توجه داشته باشید که از این موضوع مهم هرگز غفلت نکنید زیرا با توجه به رشد سریع تکنولوژیهای به روز و جدید و اهمیت آنها از لحاظ تامین امنیت ملی، رفاه عمومی و رشد اقتصادی ممکن است از همه چیز دور شوید و به نتیجه درستی نرسید. Business Insider یک سایت تجاری با رشد سریع است که دارای جنبه های عمیق مالی، رسانه ای، فنی و سایر صنایع است.

Rocket Starship برای استفاده از خودرو توسط SpaceX برای سفر میان قاره ای توسط فضا در حال توسعه است. شرکت های خصوصی و دولت در چین پیشرفت خوبی در فضا انجام می دهند. او درآمد سالانه ۹/ ۳۲ میلیون دلاری دارد و توانسته در سالهای اخیر تصمیمات و اقدامات مهمی مانند جداسازی شرکت بزرگ HP به دو شرکت را به خوبی انجام بدهد. پیچیدگی: به طور کلی هوش مصنوعی حوزه پیچیدهای به حساب میآید، برای اینکه بتوان به خوبی در این حوزه عمل کرد بهتر است که درک خوبی از رشتههای علوم کامپیوتر، آمار، حساب دیفرانسیل انتگرال و سایر موارد در آن داشت. آیا این سیستم ها شروع به کسب هوش شبیه به انسان می کنند؟

مردم قبلاً خطر مدیریت و ایمن سازی اطلاعات شخصی را تشخیص داده اند. ، عملکردهای بیشتری را از آنچه که قبلاً دیده بودیم در یک دستگاه فشرده کردند. جهان قبلاً شاهد تولید گجت های پوشیدنی هوشمند بوده است. اواخر دهه 90 و اوائل قرن جدید، جایی است که “یادگیری ماشین” رشده کرده و جانشین سیستم های خبره و پایگاه دانش شده، سپس حول وحوش 2010 “شبکههای عصبی” و نسل پیشرفتهتر آنها یعنی “یادگیری عمیق” فراگیر شدند و در چند سال اخیر هم شاهد یک شیفت دیگر به سمت روشهای “یادگیری تقویتی” هستیم. این موسسه که آمار مورد نیازش برای این بررسی را از خود شرکتها و کمیسیون آمار بهدست میآورد، بهتازگی فهرستی از پردرآمدترین مدیران تکنولوژی در سال ۲۰۱۱ را منتشر کرده است. در هر سنی که باشید امکان تحصیل در این موسسه برای شما وجود دارد. آمارهای متعددی از میزان دسترسی مردم جهان به اینترنت وجود دارد که هیچکدام تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند و همگی نشانگر افزایش چشمگیر میزان دسترسی مردم به اینترنت است. این باعث شده است که اطلاعات به راحتی قابل دسترسی باشد و راههای بهتری برای به اشتراکگذاری دانش فراهم شود. همچین بلاکچین بستری را برای به وجود آمدن ارزهای دیجیتالی فراهم کرده است.

همان طور که در مقدمه مقاله گفتیم، در این مقاله سعی کردیم تا بهترین وبلاگ ها و سایت هایی که جدیدترین اخبار تکنولوژی های روز جهان را پوشش میدهند را به شما عزیزان معرفی سایت 1biti کنیم. شرکت های Startups Graphcore ،Wave Computing ،SambaNova و Syntiant معماری را برای مقابله با تقاضای روز افزون ایجاد کرده اند. هوش مصنوعی با ورود سیری ، دستیار Google و الکسای آمازون پیشرفت چشمگیری کرده است. اگر به جای یادگیری ابزارهای مورد نیاز، فرد اقدام به یادگیری همه ابزارها و روشهای مورد استفاده در هوش مصنوعی کند، آنگاه تمرکزش کاهش مییابد و زمان و انرژی فرد تلف خواهد شد.

بخوان  نانوفناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

امروزه مردم باید روی چه چیزی کار کنند؟ در بین ما ایرانیان رایج است که هر وقت میخواهیم بگوییم در مورد چیزی قضاوت نکنید، چاقو را مثال میزنیم. ما هنوز با این نوع نتایج فاصلهی زیادی داریم. برای بهتر زندگی کردن قطعا نیاز داریم که این فناوری ها رو بشناسیم و زندگی خود را با آن ها طبیق بدیهم. زارعپور خاطر نشان کرد: هماکنون امکان پرتاب ماهواره تا زیر ۵۰ کیلو و قرار دادن در مدار را داریم که آخرین آن ماهوارهبر قاصد بود و در دو-سه هفته آینده ماهوارهبر جدیدی تست میشود که میتواند ماهوارهای تا ۱۰۰ کیلو در مدار قرار دهد.

مجموعه دورههای آموزشی هوش مصنوعی فرادرس شامل ۲۸ عنوان آموزشی مختلف و در مجموع دارای ۲۷۷ ساعت محتوای ویدئویی است. این ویژگی خاص پایتون باعث میشود که این زبان به عنوان یک انتخاب مناسب برای مهندسان در سطحهای مختلف تازهکار تا پیشرفته باشد و نیازی به داشتن تجربه زیاد در برنامه نویسی برای کار در زمینه هوش مصنوعی وجود نداشته باشد. در سال ۱۹۵۸، استنیسواف اولام، با اشاره به بحثش با فون نویمان، بیان داشت که شتاب فزاینده پیشرفت فناوری و تغییر در حالت زندگی انسان، از نزدیک شدن به یک تکینگی بنیادی در تاریخ نژاد بشر حکایت دارد که فراتر از آن، امور انسانی آنگونه که ما آنها را میشناسیم، نمیتواند ادامه داشته باشد». می توان استدلال کرد که این امر به بهبود زندگی ما ادامه داده و ما را بیشتر به اطلاعات ، سرگرمی و یکدیگر متصل می کند.

شیائومی امروزدر کنار گوشی تاشو میکس فولد ۲ از گوشی ردمی ۵۰ اولترا نیز رونمایی کرد. سپس تیم پاسخگویی به حوادث امنیتی سیسکو (CSIRT) با تحقیقات بیشتر خود، تایید کرد که آنها مورد حمله هکرها قرار گرفتهاند. به گزارش Systemgroup در دهه ۱۹۵۰ مجموعه تحقیقات اولیه هوش مصنوعی در خصوص شیوههای حل مشکل (Problem Solving) و روشهای نمادین (Symbolic Methods) انجام شد. این سیستم با استفاده از دادههای توصیف محصول به عنوان یک مجموعه آموزشی به طبقهبندی خودکار محصولات در کاتالوگ شما کمک میکند. وقتی در حال بازی PUBG یا Fortnite هستید, اساسا در حال بازی با یک جفت ربات مجهز به هوش مصنوعی هستید و سپس به سمت بازیکنان واقعی می روید. هدف ایدئال ساختن سیستمی است که بتواند بهطورآزادنه و طبیعی مکالمه کند و متا میگوید تنها راه رسیدن به این هدف، آن است که اجازه دهید رباتها مکالمات آزاد و طبیعی را تجربه کنند.متا علاوهبر انتشار نسخهی تحتوب BlenderBot 3، کدهای اساسی و مجموعه دادههای آموزشی و انواع مدلهای کوچکتر استفادهشده در این ربات را منتشر کرده است و محققان میتوانند با پرکردن فرم مخصوص، درخواستی برای دسترسی به بزرگترین مدل حاوی ۱۷۵ میلیارد پارامتر، برای این شرکت ارسال کنند. در سال های اخیر ، دقت سیستم های تشخیص چهره پیشرفت زیادی کرده است ، تا جایی که غول فناوری چینی بایدو می گوید می تواند با دقتی 99 درصدی چهره ها را مطابقت دهد( به شرط آنکه چهره به اندازه کافی واضح باشد).

در نظر داشته باشید گسترده شدن آن ممکن است شکاف بین ثروتمندان و فقیران را نیز بیشتر کند اگر ربات ها در شرکتها به جای نیروی انسانی شاغل شوند، این بدان معنی است که شرکتها دیگر نیازی به پرداخت حقوق به کارمندان خود ندارند بنابراین صاحبان شرکتهای مجهز به هوش مصنوعی تمام سود نهایی را به تنهایی به دست میآورند و روز به روز ثروتمندتر میشوند این در حالی است که انسانهایی که بیکار شده اند رفته رفته فقیرتر میشوند بنابراین باید یک مجموعه جدید اجتماعی ایجاد شود تا همه انسانها در این سناریو نیز بتوانند درآمد کسب کنند. کدهای منبع زبان اسکالا برای اجرا در ماشین مجازی جاوا ایجاد شدهاند، به عبارت دیگر، پشتههای جاوا و اسکالا میتوانند در برنامهها به جای یکدیگر ادغام شوند. ماشین های انفعالی از قابلیت های مبتنی بر حافظه برخوردار نیستند و این بدان معناست که این ماشینها نمی توانند از تجربیات بدست آمده قبلی برای آگاهی از اقدامات فعلی خود استفاده کنند. بلندگوهای متصل به آنها علاوه بر این که یک پیش نیاز برای کنترل وسایل در خانه شما هستند ، هوا را به شما می گویند ، اخبار را برای شما می خوانند و از میان هزاران “مهارت” دیگر ، موسیقی را از سرویسهای مختلف پخش می کنند.

بخوان  فناوری پیچیده و گاه زشت است 1 بیتی

گزینههای مختلفی مطرح کنید، آنها را تحلیل کرده و به بحث بگذارید. تولید: هوش مصنوعی میتواند دادههای اینترنت اشیای کارخانه را که از تجهیزات متصل به اینترنت به دست میآید تحلیل کرده و میزان عرضه و تقاضای احتمالی را پیشبینی کند. اگرچه در فیلمهای هالیوود و رمانهای علمی – تخیلی، هوش مصنوعی به شکل روباتهای انساننمایی که کنترل جهان را به دست میگیرند معرفی میشود، ولی پیداست که امروزه، شکل تکاملیافته این فناوری تا این حد ترسناک یا هوشمند نیست. بیشتر دستگاه های خانگی هوشمندی که خریداری می کنیم از هوش مصنوعی برای یادگیری رفتار ما استفاده می کنند تا بتوانند خودشان تنظیمات را تطبیق بدهند تا این تجربه را تا حد امکان بدون اصطکاک برای ما رقم بزند.

هوش مصنوعی قادر است به دقت باورنکردنی موجود در شبکههای عصبی دست یابد؛ چیزی که درگذشته غیرممکن بوده است. اگرچه این اولین تلفن هوشمند نبود که ساخته و وارد بازار میشد اما اپل در سال 2007 توانست با ورود به بازار همه چیز را به دست بگیرد. اولین پول اینترنتی یعنی بیت کوین با استفاده از بلاکچین درست شد. یکی دیگر از این سازمانهای مهم «شرکت اینترنتی برای نامها و اعداد واگذار شده» (ICANN) است که چندین پایگاه داده کلیدی را هماهنگ و نگهداری میکند تا بابت اینترنت پایدار، ایمن و عملیاتی اطمینان حاصل شود. این شرکت همچنین با سود حاصل از فروش 5/23 میلیارد دلار نهمین شرکت پر سود دنیا است. این سیستم DALL-E نام دارد و یک نسخه 12 میلیارد پارامتری از GPT-3 محسوب میشود. در سال 1950، آلن تورینگ روشی کلی برای تست هوش یک عامل پیشنهاد کرد که اکنون به عنوان “تست تورینگ” شناخته می شود. به طور کلی سه روش ترکیب تکنیکهای هوش مصنوعی در جهت ساخت یک سیستم هوشمند ارائه شده است که در ذیل به اختصار به آنها می پردازیم. پخش کننده سی دی و دی وی دی یک سرگرمی جذاب بود .

طبق پیش بینی کارشناسان فناوری، در فناوری 2021 تغییر بزرگی رخ خواهد داد. انتظار می رود هزینه های اینترنت در امسال 248 میلیارد دلار باشد ، یعنی بیش از دو برابر بیشتر از سه سال پیش. این دو شرکت اصول مد را تعیین کردند و کار آنها به حرکتی الهام بخش و جدید در صنعت مد پایدار تبدیل شد. در سال 2019 بیش از 3.25 میلیارد دستگاه دستیار صوتی در سراسر جهان وجود داشته است و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2023 به بیش از دو میلیارد و 8 میلیارد برسد. مشاغل به سمت راه حل های ابری پیش می روند. اکنون ما از تلفن های هوشمند برای خرید ، به عنوان یک چراغ قوه و بعضی اوقات حتی برای تماس با مردم استفاده می کنیم. امروزه ده ها میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که به ما امکان می دهند کارهای خانه هوشمند خود را مانند روشن کردن چراغ ها انجام دهیم ، بررسی کنیم که چه کسی جلوی درب منزل است و وقتی اتفاقی در خانه اتفاق میافتد به سرعت به ما هشدار می دهد.