برنامه ناسا برای تامین بودجه فناوری های اکتشاف فضایی

۱۳. ژنراتور انرژی سلولی حرارتی رادیوایزوتوپ. «استفن پولی» (Stephen Polly)، «موسسه فناوری راچستر» (RIT) در نیویورک

۹. رصدخانه بزرگ برای طول موج‌های بلند. مری کنپ (مری کنپ)، دانشگاه ام‌آئیتی

موضوعات مرتبط با سوخت و موتور هسته‌ای برای کاربرد احتمالی در حمل و نقل فضایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. یک قایق پرنده برای کاوش در قمر بزگ زحل موسوم به «تایتان» (Titan) و یک راکتور هسته‌ای هیبریدی برای دسترسی به قمرهای یخی مانند قمر مشتری موسوم به «اروپا» (Europa) نیز از جمله ایده‌هایی هستند که به طور کامل مالی عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، برنامه «مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا» (NIAC)، بودجه‌های را برای مطالعاتی در مورد فناوری‌هایی می‌سازند که می‌توانند از مأموریت‌های پشتیبانی کننده‌های آینده استفاده کنند. این آژانس در اوایل ماه جاری اعلام کرد کمک‌های مالی NIAC به ارزش ۱۷۵ هزار دلار به ۱۴ پژوهشگر داده می‌شود که در حال بررسی مرزهای احتمالی برای ارزیابی فناوری‌های جدید ناسا هستند.

«بیل نلسون» (بیل نلسون)، مدیر ناسا در بیانیه‌ای که در ۹ ژانویه منتشر کرد، گفت: ناسا جرات دارد غیرممکن‌ها را می‌تواند کند. این تنها به دلیل وجود نوآوران، متفکران و افرادی است که به ما کمک می‌کنند تا اکتشافات فضایی آینده را آماده و آماده کنیم. NIAC به این برنامه و مهندسان آینده‌اندیش کمک می‌کند تا تجهیزات و پشتیبانی لازم را برای جمع‌آوری فناوری‌هایی که مأموریت‌های آینده ناسا را ​​امکان‌پذیر می‌سازند، ارائه دهند.

۱۴. موتور موشک هواژل. رایان وید (Ryan Weed)، پوزیترون دینامیکس (Positron Dynamics) در سیاتل

۸. مصالح خودپرورش‌دهنده برای زیستگاه‌ها در مریخ. «کونگروی جین» (Congrui Jin)، «دانشگاه نبراسکا» (UNL)

بخوان  قطار هیدروژنی چین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی شد

فهرست کامل ایده‌ها و محققین اصلی آنها که برای کمک‌های مالی فاز یک برنامه «NIAC 2023» انتخاب شده، در زیر آمده است.

۳. دسترسی به اقیانوس‌های جهان یخی با روش همجوشی هسته‌ای. «ترزا بنیو» (Theresa Benyo)، «مرکز تحقیقات گلن» (Glenn Research Center) ناسا در کلیولند.

۴. شکل دهی خمیده به سازه های فضای بزرگی است که از نظر الکترواستاتیکی فعال هستند. «زاکاری کوردرو» (زاکاری کوردرو)، دانشگاه «ام‌آی‌تی» (MIT)

انتخاب‌های فاز یک امسال NIAC شامل ایده‌هایی برای تلسکوپ‌های فضایی هستند؛ مانند نوع قدیمی از رصدخانه که از هزاران ماهواره کوچک یکسان با استفاده از مفهوم تداخل سنجی تشکیل شده و دیگری که از شکل دهی سیال در ریزگرانش برای ایجاد یک آینه به عرض ۵۰ متر برای نسل نسل از تلسکوپهای فضایی استفاده می‌کند. مفهوم دیگری به دنبال این است که تلسکوپ سیارات مشابه زمین را به دور ستاره‌های مشابه خورشید در فاصله 32.6 سال نوری از زمین می‌چرخند، شناسایی کند.

انتهای پیام



منبع

۶. پیشرانه موسوم به «Pellet-Beam Propulsion» برای اکتشاف فضایی موفق. «آرتور داوویان» (Artur Davoyan)، «دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس» (UCLA)

۲. پیشرانه فوتوفورتیک که امکانش را در مزوسفر فراهم می کند. «ایگور بارگاتین»(Igor Bargatin)، «دانشگاه پنسیلوانیا»(UPenn) در فیلادلفیا.

ناسا برنامه‌های را برای مجموعه‌ای مالی از فناوری‌های اکتشاف فضایی آغاز کرده است که روزی می‌تواند سودمند باشد و شاید حتی دگرگون‌کننده باشد.

۷. گروه خانواده از پیشرانه های دووجهی حرارتی/الکتریکی با چرخه روتوری که امکان انتقال سریع به مریخ را فراهم می کند. «رایان گوس» (Ryan Gosse)، «دانشگاه فلوریدا» (UF)

۱۱. «امبرکور فلش‌لایت» (EmberCore Flashlight)، بررسی ویژگی‌های ماه از راه دور با منبع پرتو ایکس و گاما. «کریستوفر موریسون» (کریستوفر موریسون)، شرکت «اولتراسیف نوکلییر کوآپریشن» (USNC) در سیاتل

بخوان  رنگدانه قارچی منبع تقویت کننده ترکیبات ضد سرطان است

۱۲. تشخیص‌دهنده سیاره فراخورشیدی برای شناسایی و بررسی تمام سیارات فراخورشیدی مشابه زمین که به دور ستاره‌های مشابه خورشید می‌چرخند. «هیدی نیوبرگ» (Heidi Newberg)، «موسسه پلی‌تکنیک رنسلیر» (RPI) در نیویورک

برنامه NIAC در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و توسط «اداره ماموریت فناوری فضایی»(STMD) ناسا تامین مالی می‌شود.

۱. تلسکوپ سیال برای فعال کردن نسل بعدی رصدخانه‌های فضایی بزرگ. «ادوارد بالابان»(ادوارد بالابان)، «مرکز تحقیقات ایمز»(ARC) ناسا در سیلیکون ولی، کالیفرنیا.

۵. خط لوله قطب جنوب قمری. «پیتر کورری» (Peter Curreri)، شرکت «لونار ریسورسز»( Lunar Resources) در هیوستون.

۱۰. «تایتان ایر»(TitanAir)، مجموعه سیال پیشرو برای فعال کردن علوم پیشرفته. «کوین مورلی» (Quinn Morley)، شرکت «پلنت اینترپرایزز» (Planet Enterprises) در واشنگتن