قطار هیدروژنی چین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی شد

انتهای پیام



منبع

قطار هیدروژنی چین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی شد

این قطار که به طور مشترک توسط شرکت‌های «سی‌آرآرسی»(CRRC) و «چنگدو ریل ترانزیت» (Chengdu Rail Transit) ساخته شده است، اولین قطار مسافربری با هیدروژنی در چین است که معادل ۶۰۰ کیلومتر دارد و چیزی جز آب منتشر نمی‌کند. این قطار قابلیت رانندگی خودران، ارتباطات «۵جی» (5G)، استارت و توقف خودکار و بازگشت به دپوی قطارها را دارد.

چین، قطاری با سرعت صد کیلومتر در ساعت راه‌اندازی است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

این می‌تواند یک حرکت گویا باشد. کشوری که اکثریت قریب به اتفاق تامین کننده باتری های لیتیومی را می کند، بیسروصدا در حال حرکت به سوی هیدروژن است. با استفاده از منابع فشار لیتیوم که از سقف‌ها می‌گذرد، قیمت‌ها از سقف‌ها به همراه دارند و برق‌های الکتریکی را با افزایش سرعت به زانو در می‌آورند، به نظر می‌رسد که جایگزین‌های هیدروژنی را زودتر پیش ببریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بزرگترین تولیدکننده وسایل نقلیه ریلی جهان، قطاری با آلایندگی صفر راه‌اندازی کرده است که به وسیله سلول‌های سوختی هیدروژنی با یک بافر ابرخازن کار می‌کند. این قطار که چهار واگن دارد و می‌تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، سریع‌ترین قطار هیدروژنی تا به امروز است.

آلمان در این نوع کارها پیشتاز است و از سال گذشته حدود ۱۴ قطار «آلستوم»(Alstom) با سوخت هیدروژنی را در اختیار دارد. جالب است بدانید که ژاپن و کره جنوبی پرسروصداترین بوده است که به دنبال هیدروژن سبز به عنوان راه حل حمل و نقل هستند اما جدیدترین آمار نشان می‌دهد که چین در استقرار ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن پیشتاز است. گزارش‌ها حاکی از این است که کمی بیشتر از ۱۰۰۰ ایستگاه هیدروژن در جهان وجود دارد که حدود یک سوم آنها در چین هستند.

بخوان  گیاهان ۲۰ درصد بیشتر از آنچه تصور می‌شد CO۲ جذب می‌کنند