بزرگترین موشک جهان را از منظر فضا ببینید

انتهای پیام



منبع

با این حال، دو بخش این موشک فضایی پیش از پرتاب بار دیگر جدا خواهد شد. ماسک به خبر گفته است که اسپیس‌ایکس می‌خواهد ۳۳ موتور پیشران این موشک را پیش‌تر از پرتاب تحت کنترل اتصال ثابت قرار دهد و این آزمایش را بدون انجام آزمایش‌ها انجام دهد.

موشک غول‌پیکر استارشیپ شرکت فضایی اسپیس‌ایکس از فضای قابل رویت است.

اسپیس ایکس، دو بخش این موشک را دو بار در ماه اکتبر ۲۰۲۲ مرتبط کرده بود.

به عنوان مثال، در روز شنبه (14 ژانویه)، اسپیس‌ایکس قصد دارد با استفاده از موشک قدرتمند فالکون هوی، ماموریتی را برای نیروی فضایی ایالات متحده انجام دهد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش‌رو، یک فالکون 9، 51 ماهواره اینترنتی استارلینک را انجام دهد. صبح یکشنبه(15 ژانویه) به مدار خواهد برد.

این تصویر توسط یکی از ماهواره‌های «Pléiades Neo» ثبت شده است.

بزرگترین موشک جهان را از منظر فضا ببینید

این پرواز آزمایشی مداری اولین پرواز استارشیپ پس از نزدیک به دو سال خواهد بود. جدیدترین پرتاب استارشیپ شامل پرتاب یک نمونه اولیه سه موتوره به نام «SN15» می‌شود که در ماه مه سال ۲۰۲۱ انجام شد و آن موشک حدود ۱۰ کیلومتر در آسمان تگزاس بالا رفت و برای فرودی نرم به زمین بازگشت.

اسپیس‌ایکس تنها بر روی موشک‌های استارشیپ نیست. این شرکت در حال حاضر ماموریت خود را با سایر وسایل نقلیه دیگر نیز انجام می دهد.

بزرگترین موشک جهان را از منظر فضا ببینید

شرکت اسپیس‌ایکس تصاویر شگفت‌انگیز از این استارشیپ است که در روز پنجشنبه توییت کرد. این عکس‌ها که از روی زمین گرفته‌شده‌اند، موشک فولادی ضد زنگ و برج پرتاب بزرگ «مکازیلا» (Mechazilla) را نشان می‌دهد که از میان ابرهای کم در پایگاه استاربیس سر می‌زند.

بخوان  کشف راهی برای جلوگیری از سفید شدن موها

بزرگترین موشک جهان را از منظر فضا ببینید

این موشک دو بخشی در مجموع حدود 395 فوت(12 متر) قد دارد که بزرگ‌تر از موشک سترن 5 ماه (Saturn V) ناسا و سامانه پرتاب فضای جدید این آژانس است که به تازگی ماموریت آرتمیس 1 به ماه را انجام داده است. تصاویری که جدید می‌دهند این موشک فضایی به قدر کافی بزرگ است که توسط ماهواره‌های تیزبین قابل رویت باشد.

اسپیس‌ایکس در حال آماده سازی موشک استارشیپ برای یک پرواز آزمایشی مداری است که اولین پرتاب مداری این وسیله نقلیه خواهد بود. ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل اسپیس‌ایکس، گفته است که این آزمایش در فوریه فوری انجام می‌شود.

بزرگترین موشک جهان را از منظر فضا ببینید

شرکت بزرگ اروپایی ایرباس با انتشار عکسی از استارشیپ در توییتر نوشت: استارشیپ ما تو را از فضای تماشا می‌کنیم!

ایرباس در حال حاضر دو ماهواره تصویربرداری از زمین موسوم به «Pléiades Neo» را کنترل می‌کند که می‌تواند سازه‌های کوچک به اندازه ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی‌متر) را از مدار پایین زمین شناسایی کند. دو ماهواره دیگر «Pléiades Neo» نیز قرار بود در ماه دسامبر ۲۰۲۲ پرتاب شوند، اما با کار افتادن موشک وگا سی شرکت آریان‌اسپیس(Arianespace Vega C) از دست رفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ‌ اسپیس‌ایکس به تازگی دو وسیله نقلیه عظیم استارشیپ خود را روی هم قرار داده و مرحله فوقانی را در بالای مرحله اول آن در پایگاه استاربیس(Starbase) این شرکت در تگزاس جنوبی قابل تماشا است.