بنیان‌گذار OpenAI به دنبال عنبیه چشم شماست!

گوی به عنبیه شما نگاه می‌کند، سپس اسکن عنبیه را روی دستگاه پردازش می‌کند و یک عدد هش(هش) یا شناسه اختصاصی و مشخص به فرد را که نشان دهنده بافت عنبیه شما است، تولید می‌کند. سپس اسکن عنبیه از گوی حذف می شود. در نهایت، این کد شناسه می‌تواند برای اثبات هویت کاربر از طریق برنامه Worldcoin آن هم به صورت ناشناس استفاده شود.

این شرکت که در سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت، در هفته گذشته برنامه قابل اعتباری است.

ادعای Worldcoin می‌کند که داده‌های بیومتریک را ذخیره نمی‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که اطلاعات حریم خصوصی کاملاً متقاعد شده باشد.

سم آلتمن هم‌بنیان‌گذار OpenAI و مدیر عامل ChatGPT به دنبال افراد برای ارائه اسکن عنبیه و تقویت رمزارز جدید خود به Worldcoin است که نگران‌هایی را برانگیخته است.

بدین ترتیب، Worldcoin شروع به ارائه ۲۵ توکن Worldcoin به هر کاربر جدید کرده است تا کاربران بیشتری را جذب کنند. این توکن‌ها در حال حاضر بسیار زیاد نیستند و در مردم و ساکنان ایالات متحده آمریکا، اما این امر باعث نمی‌شود که کاربران رویای افزایش ارزش آن را به صورت مشابه با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را در سر نپرورانند انجام دهند.

انتهای پیام



منبع

هدف Worldcoin تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال پرکاربرد جهانی است و قصد دارد در برنامه‌های درآمدی پایه جهانی در آینده نقش‌های مهمی داشته باشد و برای خود تعیین کرده باشد.

اساسا World ID به تشخیص هویت با شماره تلفن یا از طریق «گوی»(The Orb) کمک می‌کند. اما گوی چیست؟ گوی در واقع یک دستگاه اسکن عنبیه غول پیکر شبیه کره چشم است که با باتری کار می‌کند و در اختیار اپراتورهای شرکت Worldcoin است.

بخوان  درخشش‌های آنتی‌بیوتیک‌های بر طلا در درمان بیماری‌های بیماری‌ای هستند

این روزها با توسعه مدل‌های مختلف هوش مصنوعی بسیار زیاد در مورد هر کسی که در مقابل یک انسان واقعی است یا با یک شبکه عصبی مهم است، به وجود آمده است و مهم است که بدانیم آیا همان ادعا می‌کند که می‌کند یا خیر.

طبق‌ها، این شرکت با وعده پاداش به صورت ارز دیجیتال گرفته تا هدیه دادن به ایرپاد سعی در جلب رضایت مردم برای اسکن عنبیه چشم داشت.

سرمایه‌گذاران از این فرصت برای همکاری با آلتمن استفاده کرده‌اند، اما استقبال مردم از آن در میان توده‌ها بسیار مطلوب نبوده است.

ادوارد، افشاگر مشهور و مدافع حریم خصوصی در سال ۲۰۲۱ در توییتی نوشت: بدن انسان یک دستگاه تایید بلیت نیست.

اکنون سم آلتمن یکی از بنیان‌گذاران شرکت توسعه هوش مصنوعی OpenAI و مدیر عامل چت‌بات ChatGPT با بینش مشهور خود در مورد هوش مصنوعی، می‌خواهد تا از شرکت جدید او موسوم به Worldcoin ثبت نام کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ابتدا رمز عبور متنی آمد، سپس روشهای احراز هویت با اثر انگشت و سپس تشخیص صدا آمد. هر کدام به توسط توده مردم پذیرفته شدند. اما سم آلتمن(Sam Altman) هم‌بنیان‌گذار شرکت محبوب OpenAI می‌گوید اسکن عنبیه چشم بهترین راه است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت Worldcoin، دستگاه گوی در حال حاضر در آرژانتین، شیلی، هند، کنیا، پرتغال و اسپانیا در دسترس است.