سرمایه‌گذاری استرالیا روی ربات‌های جدید خنثی‌کننده بمب

استرالیا در حال سرمایه‌گذاری بر روی ربات‌های جدید و بهبود یافته‌های خنثی‌کننده بمب است.

دولت برای تقویت پایگاه‌های شمالی کشور برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در پاسخ به بررسی استراتژیک دفاعی دارد. به منظور دستیابی به این مأموریت، از 3.8 میلیارد دلار در طول چهار سال بر روی عملیات بیش از حد سرمایه‌گذاری خواهد شد که شامل توسعه و توسعه پایگاه‌های هوایی حیاتی و سرمایه‌گذاری در املاک دریایی از جمله «HMAS Cairns» می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این ربات‌ها به طور ویژه مجهز به دوربین و حسگرهایی خواهند بود که برای یافتن، بررسی و خنثی کردن حملات و خطرات طراحی شده‌اند. این فناوری جدید جایگزین ربات‌های فعلی خواهد شد که در جنگ‌های عراق و افغانستان عمل می‌کنند. اکنون مطمئن شوید که می‌شود که پرسنل نظامی استرالیا در حین خلع بمب‌ها ایمن در امنیت هستند.

بر اساس مقاله‌ای که توسط «مجله دفاع استرالیا» منتشر شد، این قرارداد متشکل از ۸۰ ربات جدید خنثی‌کننده‌ای مهمات انفجاری خواهد بود که برای کارکنان دفاعی استرالیا طراحی شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این ماشینهای جدید ضمن خلع سلاح مواد منفجره، پرسنل نظامی را ایمن نگه میدارند. دولت استرالیا قراردادی ۴۶ میلیون دلاری با شرکت کوئینزلندی «L3Harris Micreo» برای توسعه ربات‌های جدید خنثی کننده بمب امضا کرده است.

کانروی گفت: کنز نقشی حیاتی در امنیت ملی آینده ما خواهد داشت، زیرا ما نیروی دفاعی استرالیا را تغییر شکل داده و مدرن می‌کنیم تا برای شرایط استراتژیکی که با آن روبرو هستیم آماده باشیم. برنامه‌ای که برای بررسی استراتژی دفاعی نشان می‌دهد، ما باید نیروی دفاعی خود را برای انجام عملیات از پایگاه‌های شمال استرالیا، که شامل کنز می‌شود، بهبود بخشیم.

بخوان  پاسخ‌های حیرت‌آور 3 چت‌بات درباره تسخیر جهان و تسلط بر انسان
شراکت واقعی بین دولت و شرکت های صنایع دفاعی، از جمله در کوئینزلند، حیاتی خواهد بود. ربات‌های جدید برای نیروی دفاعی استرالیا که در کوئینزلند ساخته می‌شوند، نمونه‌هایی از ایجاد صنعت و نیروی کار محلی ما بر پایه فناوری‌های نوآورانه هستند.

پت کانروی(Pat Conroy)، وزیر صنعت دفاعی استرالیا، شرح قرارداد جدید را در بازدید از شهر کنز فاش کرد.