به همین سادگی 1 بیتی

۷- در سال ۱۹۹۹ گوگل برای فروش گذاشته شده بود! در پنج تا ده سال گذشته، هوش مصنوعی در صنعت مراقبتهای بهداشتی تأثیر قابلتوجهی گذاشته و آن را ارتقاء داده است. اما آیا میدانستید که طرح صفحه کلید به شیوه امروزی که از آن با نام کیبورد کورتی (QWERTY) یاد میشود، در واقع برای کاهش سرعت تایپ افراد بوده است؟ مؤلف داستان (مهندس) که خود یکی از بازیگران داستان است، به واسطه سرعتگیر به شما «نقش» میدهد و شما آن را بازی میکنید. متنهای داستانی تکنولوژیکی با داستانهای غیرتکنولوژیکی (مانند رمانها) تفاوتی دارند که لاتور آن را با دو مفهوم نشانهشناختی انتقال رو به بیرون و انتقال رو به درون توضیح میدهد. « دقت در خلقت اشیاء نشان میدهد که هریک دارای اجزائی موافق و مناسب با یکدیگر است و اینکه مجموع آن أجزاء مجهز به وسائل رسیدن آن موجود به کمال و سعادت خویش است و اینکه این مجهز بودنش به نحوی است که بهتر و کاملتر از آن تصور ندارد» (علامه طباطبائی، تفسیر المیزان، جلد16، ص372).استاد شهید مطهری نیز برآنند که حکیم بودن خداوند به این معناست که موجودات را به کمال لایقشان میرساند(عدل الهی، ص63).چنانکه آیتالله مصباح یزدی در این باره نوشتهاند: منشاء ذاتی صفت حکمت الهی، حب به خیر و کمال و علم به آنهاست.

Vپس در حال حاضر دانش فرمان شناسی به عنوان یک دانش برتر، فقط به عنوان امکانی برای آینده میتواند لحاظ شود؛ هنوز برای جامعه نمیتوان برنامه ریزی کرد. تیم برنرز-لی (Tim Berners-Lee) به عنوان یک دانشمند انگلیسی تبار که برای کمپانی CERN کار میکرد برای اولین بار شبکه جهانی وب (World Wide Web) را در سال ۱۹۸۹ اختراع کرد. استیون لوی در کتاب In The Plex خود میگوید جورج بل از الگوریتم جستجوی گوگل راضی نبود چرا که فکر میکرد نتایج جستجوی مرتبط گوگل باعث میشود تا کاربران به سمت و سوی سایتهای دیگر سوق پیدا کنند و در نتیجه نگه داشتن کاربران در صفحات وب Excite سختتر خواهد شد!

در شرایط گارانتی، این موضوع به صورت صریح قید نشده، اما تا به این لحظه بارها پیش آمده که کمپانی اپل به این دلیل از تعمیر دستگاهها سرباز بزند و بارها نیز مردم تجربیات خود را در خصوص اینکه اپل به دلیل یافتن آثار تنباکو روی قطعات ادعا کرده که قادر به تعمیر محصول مورد نظر نیست به ثبت رساندهاند. واژه ی تکنولوژی،واژه ای آشنا برای مردم جهان،واژه ای که هرگاه آن را می شنویم به دنبال یک شگفتی هستیم یه چیز عجیب.امروزه خواه و ناخواه ما از تکنولوژی استفاده می کنیم امروزه دیگر نوشتن و خواندن به تنهایی سواد محسوب نمی شود مطابق تعریف یونسکوباسواد در هزاره سوم کسی است که همزمان سه شرط یا سه توانایی داشته باشد،که یک توانایی آن کار با کامپیوتر است،خیلی جالب است مثلا کسی که در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده باشد اما از کامپیوتر و تکنولوژی چیزی نداند آن را بی سواد فرض می کنند.همانطور که می بینید ما باید مطابق با جهان امروزی جلو برویم.در جهان امروزی تکنولوژی بسیار بسیار با زندگی ما عجین شده است و اگر سواد استفاده از آن را نداشته باشیم ازجهان عقب خواهیم ماند.در این وبلاگ سعی شده بهترین و بروز ترین مطالب حال حاضر جهان پوشش داده شود و بازدیدکننده و خواننده با قبل و بعد از آمدن به وبلاگ دانش و اطلاعاتی که بدست اورده است فرق داشته باشد برای جذابیت بخشیدن به قسمت ها بخشی از مطالب را به صورت ویدیو قرار داده ایم و بخشی را ترکیب ویدیو و مقاله به همراه تحلیل و برسی تا لذت کافی را از خواندن ببرید برای اینکه لذت مطالعه دوبرابر شود در اخر هر مطلب،مطلب مورد نظر را به صورت پی دی اف و پاورپوینت در اورده ایم.اعداد و حروف انگلیسی به همراه واژه های مهم را با رنگی متفاوت قرار داده ایم تا توجه و سهولت در خواندن مطالب دوچندان شود.یکی از ویژگی های مهم این وبلاگ قالب رسپانسیو(واکنشگرا)بودن ان می باشد.این وبلاگ با تلاش دوستان و همکاران توانسته اولین مجله را تولید کرده و ان را با نام مجله ی تکنولوژی جهان به بازار عرضه کند و موفقیت ها و تجربه های زیادی را در این راه بدست اورد.یکی از خدمات خوب این وبلاگ داشتن اپلیکیشن می باشد که با نام اپلیکیشن تکنولوژی تولید شده و می توانید از منوی سمت چپ ان را دانلود کنید.

بخوان  رزرو هتل پارسیان کوثر اصفهان اسنپ تریپ | ariabooking

تصور کنید میخواهید برای شرکت یا آژانس مسافرتی خود سایتی راهاندازی کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید و خدمات شرکت ، هتل و آژانس مسافرتی خود را کاملتر کنید تا نیاز مشتریان خود را بهطور کامل تامین کنید تا مشتری همیشگی شما شوند و برای خدمات مختلف به سایتهای مختلف نروند لذا مطمئنا در این زمان هست که شما در گوگل عباراتی مانند طراحی سایت آژانس مسافرتی یا طراحی سایت هتل را جستجو میکنید و با شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند مواجه میشوید. حتی معامله فروش نیز به ازای ۷۵۰ هزار دلار و یک درصد از سهام Excite بسته شده بود، اما به یکباره معامله فسخ شد.

بروس هارل، شهردار سیاتل به عنوان رئیس این کمیته تعیین شده است و مسئولیت برگزاری جلسات متعدد با سایر شهردارهای سراسر کشور را برای اشتراک ایدههای خود در راستای هوشمندسازی بیشتر مناطق به عهده دارد. براساس این گزارش بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات بهینه بانکی با همکاری هلدینگهای هایوب نئوبانک را با تفکر دیجیتال و برنامهنویسی باز طراحی و راهاندازی کرد. نشست تاثیر پیشرفت تکنولوژیهای آینده در زندگی، توسط انجمن بهینه سازی مصرف انرژی و با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، مجمع تشکل های دانش بنیان و فدراسیون صنعت نفت اتاق بازرگانی در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد و مخاطبان آن را مدیران جوان سازمانهای دولتی و غیردولتی تشکیل می دهند. حمیدرضا خلعتبری کارشناس فناوری اطلاعات و مشاور انجمن بهینه سازی مصرف انرژی درباره لزوم برگزاری این نشست علمی با اشاره به تغییر مسیر حرکت بشر و لزوم برنامه ریزی برای آینده بر پایه تکنولوژیهای اطلاعاتی گفت: روند پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان به قدری سریع است که تجربیات و دانش گذشته و حتی حال، برای تصمیم گیری در مورد آینده چندان کاربرد ندارد.

بروس هارل از اینکه ریاست این کمیته به وی محول شده، ابراز خرسندی کرده و مدعی شده است تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به پیادهسازی ایدههایی بپردازد که به هوشمندسازی هرچه بیشتر شهرهای سراسر کشور کمک خواهد کرد. روند کار به این شکل است که باید تمام محتوای بعد از نقطه چین را کپی کرده (درست است که چیزی دیده نمیشود، چون همه کاراکترها به شکل فاصله هستند)، سپس آن را در قسمت code از سایت معرفی شده، وارد کنید. درنهایت داستان یک جامعهشناس یا مردمشناس علم و فناوری، روایتی از ساخت آن تکنولوژی خواهد بود و فرد دیگری میتواند داستان را به نحوه دیگری بنویسد. آیا میدانستید اگر در نزدیکی گوشی آیفون و یا هر محصول دیگری از برند اپل سیگار بکشید، ضمانت آن باطل خواهد شد؟ ۹- سیگار کشیدن میتواند باعث باطل شدن ضمانت محصولات اپل شود!

در این میان تکنولوژی جدید نیز به مثابه یک ایدئولوژی و مکتب و بینشی فراگیر، در عصر جدید جلوه کرده است که سعی آن دارد تا روز به روز بر شئون مختلف حیات انسانی سیطره یابد. خلعتبری با اشاره به آغاز عصر دوم فناوری اطلاعات برپایه هوش مصنوعی که بزرگترین تحول تاریخ بشر در تمامی قرون را رقم زده است، تاکید کرد: ایجاد و توسعه فناوری پردازش داده ها مبتنی بر هوش مصنوعی اساس و عامل اصلی سرعت بالای علم و تکنولوژی در حال و آینده است. این کارشناس با تاکید براینکه تا سال ۲۰۴۵ میلادی پیشرفت تکنولوژی بیش از یک میلیارد برابر تکنولوژی فعلی بشر خواهد بود، اضافه کرد: تصور دنیایی با این حجم از تکنولوژی خارج از درک و تصور امروز بشر است. امروزه گوگل بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، اما سئوال اصلی اینجاست که چرا معامله بین گوگل و Excite فسخ شد؟ هارل بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا و نوآوریها را برای تحقق اهداف کمیته بسیار حائز اهمیت دانسته و ادعا کرده است که با همکاری سایر شهردارهای سراسر کشور، به زودی تغییرات مثبت زیادی در شهرها به وجود خواهد آورد و رضایتمندی بیشتر را به ساکنان هدیه خواهد داد. هم اکنون شاهد فعالیتهای این کمپانی در حوزه تکنولوژی و ساخت سیستم عامل مک، آیپاد، آیفون و مک بوک هستیم؛ این کمپانی همیشه علاقهمند بود تا با ایجاد اکوسیستم جداگانه موفقیت خود را به رخ سایر برندها بکشد با این حال جالب است بدانید اپل در سال ۱۹۸۶ خط تولید لباس انحصاری خود را داشت!

بخوان  ۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول میکنند 1 بیتی

داشتن این مهارت حتی میتواند در برخی از مشاغل به عنوان یک مزیت رقابتی و یا امتیاز ویژه برای افراد جویای کار به شمار بیاید. این کمپانی درست یک سال پس از آن که استیو جابز آن را ترک کرد، از کاتالوگ خود رونمایی کرد. دو سال بعد از این واقعه، اولین صفحه وب در دنیا شکل گرفت؛ که این صفحه در سال ۱۹۹۱ فعال شده و روی سیستم NeXT در CERN از آن میزبانی شد! یکی از کاربرد های مشخص ابزار AI ، خودکار شدن تحلیل می باشد و به این صورت افراد متخصص این فرصت را دارند تا بر روی فعالیت راهنمایی های پیشنهادی و دیگر خدمات، متمرکز شوند. یک برنامه که چهره شخص مورد نظر را با جابجا کردن حالات چهره از یک منبع خارجی به صورت کارتونی شبیهسازی میکند. مثلاً در یک داستان کودکان، ما هیچگاه میان کنشگران انسانی- اجتماعی و کنشگران طبیعی-فنی فرق نمیگذاریم؛ هردو میتوانند عاملیت داشته باشند و مسیر داستان را تغییر دهند. بنابراین تغییر روابط میان انسانها امری بدیهی است و حتی پیشبینی میشود که روابط عاشقانه نیز تحت تأثیر پیشرفتهای تکنولوژیک، تحولات زیادی را متحمل شود. بااینحال این به معنای آن نیست که نمیتوان میان دو روایت داوری کرد.

بدون شک، اینترنت و تکنولوژی که بر دنیای کنونی حاکم است، روابط انسانی را تحت تأثیر قرار میدهد که البته، روابط رمانتیک نیز از اثرات آن مستثنی نخواهد سایت 1biti بود. کاربردهای ۱۳ تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، چاپ ۳ بعدی، ارزدیجیتال، سیستم های اتوماسیون و نانوتکنولوژی که زندگی بشر و کسب وکارها در صنایع مختلف را در برمی گیرد، در این نشست علمی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. بشر به قدری هر روز به اخبار و یافتههای جدید در حوزه فناوری دست پیدا میکند که حتی دنبال کردن همه اختراعات و تازههای علمی روز دنیا تقریباً غیرممکن شده است! دانستن داستانهای پشت این اختراعات و دستآوردهای تکنولوژی بسیار جذاب است چرا که میتواند الهامبخش افراد برای فعالیت در این زمینه باشد. امروز قصد داریم تا شما همراهان همیشگی را با ۱۰ حقیقت جالب در مورد تکنولوژی و فناوری و داستان پشت پرده هر کدام از آنها آشنا کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. با پیشرفت سیستمهای هوش مصنوعی، مهارتهای آنها برای انجام کارهای مختلف بهتر از انسانها خواهد شد و اختلال در کار هم میتواند منجر به افزایش نابرابری اجتماعی و حتی یک فاجعهی اقتصادی شود. ممکن است برخی مطرح کنند مگر اشکالی دارد روز به روز تکنولوژی گسترش یابد و در عرصه های مختلف حیات حضور یابد.

مگر خود شما در ابتدا، خاستگاه اصلی و منشاء اساسی پیدایش تکنولوژی جدید را همان نیاز طبیعی انسان به ابزار بیان نکردید، حال چه اشکالی دارد نتیجه این نیاز طبیعی، رشد و گسترش طبیعی ابزار تکنیکی و پذیرفتن طبیعی این رشد و گسترش طبیعی باشد؟ همانقدر که علت یک موفقیت تکنیکی، جمعی است، علت یک شکست تکنیکی هم جمعی است. درواقع باید بکوییم که آیفون اپل در سال ۲۰۱۵ و موفقیت آن، مشابه ویندوز مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ بود. حدود پنج سال پس از عرضه عمومی چت بات مایکروسافت که خیلی زود به خاطر تاثیرپذیری از اظهارات نژادپرستانه و جنسیتزده کاربران از رده خارج شد، حالا آزمایشگاه هوش مصنوعی متا چت باتی به نام BlenderBot 3 را معرفی و بهصورت عمومی عرضه کرده که میتواند با کاربر صحبت کند و کارهایی مثل دستیارهای صوتی انجام دهد. نکته جالب توجه این است که شما میتوانید همین حالا با کلیک روی این لینک از اولین صفحه وب دنیا بازدید کنید! ۵- میتوانید همین حالا نخستین صفحات وبی که ساخته شدهاند را مشاهده کنید! اما متأسفانه در سالهای بین ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ توجهها بیشتر به سمت کامپیوترهای طراحیشده برای استفاده عموم مردم جلب شد و دوباره سرمایهگذاریهای دولتی در حوزه هوش مصنوعی کاهش یافت؛ اما از سال ۱۹۹۷ دوباره تلاش برای شکوفایی آن آغاز شد و در آن سال کامپیوتر «دیپ بلو» (Deep Blue) توانست بهعنوان نخستین کامپیوتر در یک بازی شطرنج، «گری کاسپارف» (Garry Kasparov)، قهرمان روسی شطرنج جهان در آن زمان را شکست دهد.

هوش مصنوعی درواقع در سال 1965 بهعنوان یک دانش جدید به وجود آمد. هرکسی که دانش اندکی از برنامهنویسی داشته باشد میتواند به راحتی برای ویکی پدیا ربات طراحی کند با این حال، اگر شما برای آن ربات بنویسید باید حتما توسط گروه تاییدیه رباتها به تایید برسد! یک تکنولوژی همیشه موجودی اجتماعی -فنی است و خارج کردن آن از زنجیره همنشینیاش، بهمثابه مرگش است. زمانی که همه این مفاهیم پایه و اساسی در فرد ایجاد شدند، شروع انجام یک پروژه برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیار کارآمد خواهد بود. چرا که ارائه کیفیتی بالا به همراه قیمتی ارزان ، توجه بالا به جزئیات و طراحی منحصر به فرد از اولین اولویت های این شرکت می باشد. آیا میدانستید که تنها با استفاده از فضای خالی میتوان کدنویسی کرد؟ برای اینکه دقیقاً متوجه توضیحات فوق شوید، تنها کافیست دستوری که در زیر گذاشتهایم را کپی کرده و آن را در این سایت سایت اجرا کنید.

بخوان  7 قدم آسان برای فروش بیشتر هوش مصنوعی

سازنده آن تصور میکند که از آن برای حمل بار برای مشتریان و تسهیلات زندگی سالمندان و کسانی که تحت فیزیوتراپی هستند استفاده خواهد شد. بنابراین ما بهعنوان کسانی که تکنولوژی را مطالعه میکنیم، باید ساخت و تثبیت یک تکنولوژی را همچون یک داستان مطالعه کنیم؛ بازیگران را فهرست کنیم و اجازه دهیم خود آنها باهم ماهیت و نقشهایشان را تعریف کنند. درواقع در بحث تکنولوژی بهمثابه داستان، ما با دو نوع داستان مواجه هستیم: داستانی که مهندس (در مقام مؤلف داستان) مینویسد؛ و داستانی که ما بهعنوان کسانی که تکنولوژی یا علم را مطالعه میکنیم، مینویسیم. چنانکه اشاره کردیم، لاتور حتی از زبان خود آرامیس، بهعنوان یکی از بازیگران داستان، سخن میگوید.

برای درک این تغییرات، لازم است برقراری ارتباطات میان انسانها از زمانهای ماقبل تاریخ تا به امروز مورد مقایسه و تجزیهوتحلیل قرار گیرد. فرایند ساخته شدن به معنای کاهش کنشگران درگیر نیست، بلکه برعکس به معنای افزایش و تقویت اتصال میان متحدان پیوندیافته است. بهاینترتیب در تعین شکل و طرح یک تکنولوژی و تغییرات و تحولات، کنشگران متنوعی دخیلاند و وساطت دارند. آنها به پرسشهای مهمی مانند اینکه چه چیز باعث شد که اصلاً به فکر ساختن دوچرخه بیفتیم، چرا دوچرخههای اولیه شکل یک اسب چوبی کوچک را داشتند- چنانکه اوایل اسب کوچک یا اسب شیک خوانده میشدند- چرا دوچرخههای اولیه پدال و زنجیر نداشتند، پاسخ روشنی نمیدهند. گروهها و علایق بهاصطلاح اجتماعی مهماند، ولی آنها فقط بخشی از داستان هستند. ؛ ولی در داستانهای غیرتکنولوژیکی شما همزمان میتوانید در دو مرجع زمانی-مکانی (مرجع داخل داستان و مرجع خودتان) باشید و راحت بین این دو رفت و برگشت کنید؛ چنین امکانی در تکنولوژی فراهم نیست و شما باید مرجعتان را انتخاب کنید. زمانی که تصویری توسط چنین سیستمی اسکن میشود، از تصاویری که برای آموزش در اختیار سیستم قرار گرفته است بهعنوان مرجع برای تشخیص محتوای تصویر اسکن شده استفاده میکند. بیتحرکی (که به طرزی به یاد ماندنی در فیلم وال-ای به تصویر کشیده شده است) نیز چندان اجتنابناپذیر نیست.

پس اگر میخواهید همچنان از گارانتی محصول اپل خود استفاده کنید هرگز اجازه ندهید کسی در اطراف آن سیگار بکشد! این تیم در آزمایش خود نشان دادند که از طریق تصاویر و توهمات نوری این امکان وجود دارد که یک شبکه عمیق را به گونهای فریب دهد تا موضوعاتی که ماهیت واقعی ندارند درک کند. حتما تا به حال نام ویکی پدیا به گوشتان خورده است! با معرفی کنفرانس MacWorld در سال 1988، جیتکس به دو سالن گسترش پیدا کرد و در سال­های بعد تمام سالن­های مرکز تجارت جهانی دوبی را به خودش اختصاص داد تا در حال حاضر در 10 سالن به وسعتی در حدود 93 هزار متر مربع برگزار شود.

این سیستم می تواند هواپیماهای اطراف را ردیابی و مسیر آن ها را پیش بینی کند و در صورت لزوم برای جلوگیری از برخورد با آنها اقدام کند. وی با بیان اینکه حجم علم و تکنولوژی ایجاد شده توسط بشر در مدت ۴هزار سال گذشته تا سال ۲۰۰۰ میلادی در مقایسه با حجم تولید شده علم بعد از سال ۲۰۰۰ ، ناچیز است، افزود: پیش بینی ها بر اساس آمار و تحقیقات منتشره از سوی موسسات معتبر جهانی بیانگر آن است که تا ۵۰ سال آینده تکنولوژی بشر میلیاردها برابر نسبت به امروز خواهد بود و شاید باور چنین سرعت و روند افزایش تکنولوژی فراتر از قدرت تصور و درک ما باشد.