بیل گیتس: می‌دهم به تهیه واکسن کمک کنم تا به مریخ بروم

گیتس و ماسک در گذشته به طور معمول در مورد کووید-19، چگونگی تغییر آب و هوا و سفر فضایی اختلاف نظر وجود دارد.

گیتس در مورد ماسک گفت: بله، فکر می کنم روزی او یک انسان دوست بزرگ خواهد شد. چیزهایی مانند تسلا حتی بدون اینکه نوع بشردوستی باشد، تأثیری دارد. اما در پایان، فکر نمیکنم به جز چند بار رفتن به مریخ او بخواهد آن پول را برای خودش خرج کند. فکر می‌کنم در نهایت ماسک با استفاده از نبوغ خود، به یک انسان‌دوست تبدیل خواهد شد.

گیتس، همراه با گیتس و بافت فرانسوی، همچنین «Giving Pledge» را می‌توان از طریق آن برخی از ثروتمندترین افراد جهان به دست آوردند که بیشتر دارایی خود را در راه کمک به افراد اهدا می‌کنند.

ماسک که بیشترین رتبه را در رتبه‌بندی ثروت فرد جهان قرار داد، در سال ۲۰۱۲ نیز این را امضا کرد. سال یک کمک ۵.۷ میلیارد دلاری از سهام تسلا به «بنیاد ماسک» که در سال ۲۰۰۲ با برادرش کیمبال ماسک راه‌اندازی کرد، اهدا کرد. ماسک قبلاً گفته بود یافتن راه‌هایی برای اهدای پولی که واقعاً متفاوت باشد، مشکل است. در سال ۲۰۲۱، گزارش Vox نشان داد که ماسک ۰.۰۵ درصد از ثروت خود را برای امور خیریه اهدا کرده است.

وی این اظهارات را در مصاحبه‌های با بی‌بی‌سی که روز پنجشنبه منتشر کرد و در آن «آمل راجان» منتشر کرد، از این راننده پرسید که آیا ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا) را به «باشگاه انسان‌دوستان بزرگ» می‌برد (با اشاره به گیتس، وارن بافت و جف بزوس) بپیوند، بیان کرد.

بخوان  گوگل می خواهد به ارائه سریعتر ویرایش عکس با هوش مصنوعی برای همه کمک کند

بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مؤسسه غیرانتفاعی توسط گیتس و همسر سابقش ملیندا فرانسه گیتس شده است، میلیاردها دلار صرف تحقیق، توسعه و تحویل واکسن به فقیرترین جهان کرده است. گزارش این بنیاد نشان می‌دهد، بنیاد آنها میلیاردها دلار برای ایجاد فلج اطفال در سراسر جهان و گسترش دسترسی به واکسن‌ها، هزینه کرده است.

وی همچنین گفت که رفتن به مریخ استفاده از خوبی نیست و افزود: در واقع از پول رفتن به مریخ بسیار گران است. شما می‌توانید واکسن سرخک بخرید و با ۱۰۰۰ دلار جان افراد را نجات دهید و همین امر شما را به حرکتی می‌کند و می‌گوید به مریخ نرو.

گیتس در مورد یکی از اولویت‌هایش با ثروتمندترین مردان تولیدکننده روی زمین متفاوت است، اظهار داشت که می‌توان به واکسن‌های نجات‌های زندگی افراد پرداخت تا برای رفتن به مریخ هزینه کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، بیل گیتس با اشاره به این نکته که فکر نمی کنم سفر به مریخ استفاده کنید از پول باشید، گفت: شما می توانید واکسن سرخک را بخرید و با ۱۰۰۰ دلار به نجات جان انسان ها کمک کنید. وی همچنین گفت فکر می‌کند ایلان ماسک تأثیر مثبتی از طریق تسلا داشته است، که این کار بشردوستان نیست.

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت بزرگ مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که می‌دهد به جای رفتن به مریخ، به تهیه و حمایت از تولید واکسن‌هایی که جان‌ها را نجات می‌دهد، بپردازد.